abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (47%)
     (53%)
     (0%)
     (7%)
     (13%)
     (7%)
     (20%)
     (7%)
     (13%)
    Celkem 15 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
    pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Přečteno: 177×
    Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

    Odpovědi

    20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

    class Cplx {
    protected:
      double x;
      double y;
    public:
      Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    20.4.2011 19:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
    Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
    Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
    Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, Complex &c)
    Complex operator *(Complex &c, const double &num)
    Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

    Časť triedy:
    class Complex
    {
        public:
            Complex(){};
            Complex(double re, double im);
            friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
            friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
            friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
            void Display();
        private:
            double re;
            double im ;
    };
    Ďakujem za pomoc :)
    21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
    21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

    #include <iostream>
    
    class C {
    public:
      double x;
      double y;
      C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    inline const C operator * (const C& a, const C& b)
    {
      return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
    }
    
    int main()
    {
      C a(3,5);
      C b;
    
      b = 2 * a;
    
      std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";
    
      return 0;
    }
    
    21.4.2011 20:43 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A nemělo by to být spíš takto?
    Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
    Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
    
    A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
    21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
    21.4.2011 22:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
    21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.