Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
c1 = 2 * c1
Opačne čiže c1*2
funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc
Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.
class Cplx { protected: double x; double y; public: Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {} };
Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2) Complex operator *(const double &num, Complex &c) Complex operator *(Complex &c, const double &num)Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje. Časť triedy:
class Complex { public: Complex(){}; Complex(double re, double im); friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ; friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ; friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2); void Display(); private: double re; double im ; };Ďakujem za pomoc :)
V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:
#include <iostream> class C { public: double x; double y; C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {} }; inline const C operator * (const C& a, const C& b) { return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x); } int main() { C a(3,5); C b; b = 2 * a; std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n"; return 0; }
Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2) Complex operator *(const double &num, const Complex &c) Complex operator *(const Complex &c, const double &num)A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
double
ta konstantní reference trochu overkill?
double
), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
Tiskni
Sdílej: