abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    dnes 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 5
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 341 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: jazyk C - lokální proměnná, kdy dojde k uvolnění?

    1.5.2011 14:40 jardík
    jazyk C - lokální proměnná, kdy dojde k uvolnění?
    Přečteno: 293×
    Dobrý den, pokud ve vlastní funkci (void) vytvořím lokální proměnnou, tak po vyskočení běhu programu z mé funkce (opustím scope) bude za jak dlouho uvolněna z paměti?

    Jde mi o to, že používám jednu knihovnu a nahrávám obrázek. Maj i spešl funkci pro uvolnění té paměti (načtu obrázek- mám ukazatel- zobrazím si obrázek- proměnná je zbytečná, uvolňuji). Jde mi o to, jestli je tam nutné na konci té mé void funkce volat to uvolnění té proměnné, když vlastně vyskočím ze scope a lokální proměnná by se měla uvolnit sama ne?

    V dokumentaci té funkce píšou, že by se o to měl programátor vždy postarat, aby nedocházelo k memory leakům- je o i tento případ?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    1.5.2011 15:34 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk C - lokální proměnná, kdy dojde k uvolnění?
    V C platí, že ak si pamäť alokoval volaním nejakej funkcie, tak by si ju mal uvolniť volaním zodpovedajúcej funkcie.

    Ak vytvoríš lokálnu premennú vo funkcii, tak to vyzerá takto:

    void fnc()
    {
      int a=0;
    }

    Takáto premenná zaberá sizeof(int) bajtov v pamäti. Jej "alokovanie" robí systém a jej "dealokovanie" robí tiež systém a to automaticky a okamžite ako sa opustí scope jej platnosti. Slová alokovanie a dealokovanie sú v úvodzovkách, pretože ide len o vyhradenie miesta na stack-u.

    Ak ale urobíš

    void fnc()
    {
     NEJAKY_TYP *a=AlokacnaFunkcia();
    }

    tak odalokovanie pamäte, ktorú zabrala "AlokacnaFunkcia()", za teba nikto neurobí. Musíš ho urobiť sám. Môžeš to urobiť v tej istej funkcii, alebo inej funkcii. To je jedno. Len hodnotu pointra, ktorú tá alokačná funkcia vrátila, budeš asi potrebovať dostať až na to miesto, kde zavoláš uvoľnenie.
    1.5.2011 15:38 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk C - lokální proměnná, kdy dojde k uvolnění?
    V té lokální proměnné pravděpodobně nemáte uložen celý obrázek, ale jen odkaz na něj. Takže po skončení funkce se uvolní ten odkaz, ale samotný obrázek zůstane v paměti, a protože na něj nevede žádný odkaz, neuvolní se až do konce běhu programu – je to klasický memoryleak. O uvolnění se tedy musíte postarat, a to i v případě, kdy dojde k nějaké chybě v té funkci.
    1.5.2011 15:55 jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk C - lokální proměnná, kdy dojde k uvolnění?
    pecka, díky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.