Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Řešení dotazu:
class AppView {
private JList jList;
public List<Object> getItems() {
//má něco dělat s jListem, který je z ostatních tříd nepřístupný
}
}
public class MyClass {
public static void myMethod() {
//odtud se má něco udělat s JListem ze třídy AppView
}
}
A ono to nejde a nevíte, jak na to.
On je totiž problém s tím statickým kontextem, jak píše chybová hláška.
Začnu trochu zeširoka:
Když chcete číst či zapisovat nestatický field, musíte specifikovat instanci třídy, jejíž field chcete číst či zapisovat. Tuto instanci specifikujete:
referenceNaInstanci.názevFieldu
Přistupujete-li k fieldu z nestatické metody, znamená to, že sama tato nestatická metoda byla volána na nějaké instanci, jinak řečeno v kontextu nějaké instance.
Přistupujete-li k fieldu ze statické metody, tato metoda není volána v kontextu žádné instance (neboli je volána ve statickém kontextu) a tudíž nemůže být implicitně dána instance třídy, k jejímuž nestatickému fieldu chcete přistoupit.
Zpátky k vašemu příkladu:
Field AppView.jList
je instanční proměnná (field), tudíž, chcete-li k ní přistupovat, musí být specifikována instance třídy AppView. Jestliže k ní přistupujete bez tečkové notace z metody getItems()
, pak se tato instance převezme z kontextu metody getItems()
. Aby metoda getItems()
měla nějaký nestatický kontext (a ona ho musí mít, protože je nestatická), musí se volat buď pomocí tečkové notace (instanceAppView.getItems()
) nebo musí být volána z nestatického kontextu třídy AppView (tedy z nestatické metody třídy AppView či jejího potomka).
Vy se ale zřejmě snažíte metodu getItems()
volat způsobem, který žádnou instanci třídy AppView nespecifikuje.
Tím, že metodu myMethod()
uděláte nestatickou, si jen vynutíte, že tato metoda musí být volána v kontextu instance třídy MyClass. Ale vy potřebujete instanci třídy AppView.
Řešení:
Rozmyslete si, s jakou instancí třídy AppView chcete pracovat a kdy a jak ji vytvoříte. Jakmile budete tuto instanci mít, můžete ji specifikovat jako kontext pro metodu AppView.getItems()
, potažmo pro field AppView.jList
.
Tiskni
Sdílej: