Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Chceš akorát provést graficky to vyplnění ploch jako na obrázku po.png nebo získat informaci, které křivky spolu tvoří vyplněný objekt?
To první je jednodušší. Hledej „paritní řádkové vyplňování“ nebo „vyplňování rozkladovými řádky“.
(Sorry nedalo mi to
)
), ale software dodávaný k těmto zařízením to má již vyřešené.
, pokud mu to nevadí
), která ovšem podřezání (rozptyl) má větší než laser (laser u tenkých plechů ten rozptyl má zanedbatelný, ale je zbytečné to rozebírat
). Co se týče přesnosti při dobrém seřízení a nastavení je ta přesnost ve 2D rozhodně pod 0.1mm.
.
Pořadí řezání:
Snad to bude pochopitelnější z přiloženého obrázku.
Pro určení strany, po které řezat, by snad šlo nějak využít modifikaci toho vyplňovací algoritmu - řeže se po „nevyplněných“ stranách.
Ty konkávní tvary jsem bral v úvahu a mělo by to fungovat i tak. Hodnota se zvyšuje jen v případě, že okno je celé uvnitř jiného, překrývající se v úvahu neberou.
Pokud něco zajímavého vymyslíš tak se pak určitě poděl.
MnozinaKrivek K
Krivka i,j
for i in K:
for j in (K-i):
if (j.bod uvnitr i) then j.level++
Tím bych pro každou křivku dostal úroveň stejně jako na druhém obrázku z úvodního příspěvku. Vyřezávání pak probíhá od nejvyšší úrovně. Úroveň kromě pořadí řezání značí i stranu – každá sudá úroveň značí vnější hranu a lichá vnitřní.
Tento celý postup je ovšem založen na tom, že umíme určit jestli bod leží uvnitř nebo vně křivky. Tady přichází na řadu modifikovaný postup řádkového vyplňování, ale možná by přesnější termín byl ray casting. V podstatě jde o to vrhnout z testovaného bodu paprsek (libovolným směrem) a zkontrolovat jestli je počet průsečíků s křivkou lichý (bod je uvniř) nebo sudý (bod je vně). Je potřeba ještě promyslet speciální případy, např. paprsek procházející vrcholem, ale to se řeší právě v řádkovém vyplňování, takže vyhrabu pár poznámek ze školy a nejspíš to tam najdu.
Ještě musíš vzít v úvahu, že u nekonvexních křivek ti to může jednu křivku protnout vícekrát. A další problém je, kam vlastně paprsek vrhat - podívej se na příklad v příloze.
A ještě mám takový dotaz víceméně nesouvisející s postupem co řešíme. Co se vlastně bude dít s tím materiálem, který jde pryč. Jen se odřízne podle obrysů nebo se postupně celý odfrézuje?
).
.
) provedeno v bloku (řádku), ve kterém je řazena funkce (G40/G41/G42), takže blok (řádek) předem by jste měl být ve vzdálenosti větší než R nástroje od řezané kontury. A ideální je aby pohyb v bloku kde je kompenzace řazena byl v rovině XY (předpokládám tuto rovinu) větší než R nástroje, pak je pohyb stroje „čistý“
.
Tiskni
Sdílej: