Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Chceš akorát provést graficky to vyplnění ploch jako na obrázku po.png nebo získat informaci, které křivky spolu tvoří vyplněný objekt?
To první je jednodušší. Hledej „paritní řádkové vyplňování“ nebo „vyplňování rozkladovými řádky“.
Pořadí řezání:
Snad to bude pochopitelnější z přiloženého obrázku.
Pro určení strany, po které řezat, by snad šlo nějak využít modifikaci toho vyplňovací algoritmu - řeže se po „nevyplněných“ stranách.
Ty konkávní tvary jsem bral v úvahu a mělo by to fungovat i tak. Hodnota se zvyšuje jen v případě, že okno je celé uvnitř jiného, překrývající se v úvahu neberou.
Pokud něco zajímavého vymyslíš tak se pak určitě poděl.
MnozinaKrivek K
Krivka i,j
for i in K:
for j in (K-i):
if (j.bod uvnitr i) then j.level++
Tím bych pro každou křivku dostal úroveň stejně jako na druhém obrázku z úvodního příspěvku. Vyřezávání pak probíhá od nejvyšší úrovně. Úroveň kromě pořadí řezání značí i stranu – každá sudá úroveň značí vnější hranu a lichá vnitřní.
Tento celý postup je ovšem založen na tom, že umíme určit jestli bod leží uvnitř nebo vně křivky. Tady přichází na řadu modifikovaný postup řádkového vyplňování, ale možná by přesnější termín byl ray casting. V podstatě jde o to vrhnout z testovaného bodu paprsek (libovolným směrem) a zkontrolovat jestli je počet průsečíků s křivkou lichý (bod je uvniř) nebo sudý (bod je vně). Je potřeba ještě promyslet speciální případy, např. paprsek procházející vrcholem, ale to se řeší právě v řádkovém vyplňování, takže vyhrabu pár poznámek ze školy a nejspíš to tam najdu.
Ještě musíš vzít v úvahu, že u nekonvexních křivek ti to může jednu křivku protnout vícekrát. A další problém je, kam vlastně paprsek vrhat - podívej se na příklad v příloze.
A ještě mám takový dotaz víceméně nesouvisející s postupem co řešíme. Co se vlastně bude dít s tím materiálem, který jde pryč. Jen se odřízne podle obrysů nebo se postupně celý odfrézuje?
Tiskni
Sdílej: