Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Chceš akorát provést graficky to vyplnění ploch jako na obrázku po.png nebo získat informaci, které křivky spolu tvoří vyplněný objekt?
To první je jednodušší. Hledej „paritní řádkové vyplňování“ nebo „vyplňování rozkladovými řádky“.
Pořadí řezání:
Snad to bude pochopitelnější z přiloženého obrázku.
Pro určení strany, po které řezat, by snad šlo nějak využít modifikaci toho vyplňovací algoritmu - řeže se po „nevyplněných“ stranách.
Ty konkávní tvary jsem bral v úvahu a mělo by to fungovat i tak. Hodnota se zvyšuje jen v případě, že okno je celé uvnitř jiného, překrývající se v úvahu neberou.
Pokud něco zajímavého vymyslíš tak se pak určitě poděl.
MnozinaKrivek K
Krivka i,j
for i in K:
for j in (K-i):
if (j.bod uvnitr i) then j.level++
Tím bych pro každou křivku dostal úroveň stejně jako na druhém obrázku z úvodního příspěvku. Vyřezávání pak probíhá od nejvyšší úrovně. Úroveň kromě pořadí řezání značí i stranu – každá sudá úroveň značí vnější hranu a lichá vnitřní.
Tento celý postup je ovšem založen na tom, že umíme určit jestli bod leží uvnitř nebo vně křivky. Tady přichází na řadu modifikovaný postup řádkového vyplňování, ale možná by přesnější termín byl ray casting. V podstatě jde o to vrhnout z testovaného bodu paprsek (libovolným směrem) a zkontrolovat jestli je počet průsečíků s křivkou lichý (bod je uvniř) nebo sudý (bod je vně). Je potřeba ještě promyslet speciální případy, např. paprsek procházející vrcholem, ale to se řeší právě v řádkovém vyplňování, takže vyhrabu pár poznámek ze školy a nejspíš to tam najdu.
Ještě musíš vzít v úvahu, že u nekonvexních křivek ti to může jednu křivku protnout vícekrát. A další problém je, kam vlastně paprsek vrhat - podívej se na příklad v příloze.
A ještě mám takový dotaz víceméně nesouvisející s postupem co řešíme. Co se vlastně bude dít s tím materiálem, který jde pryč. Jen se odřízne podle obrysů nebo se postupně celý odfrézuje?
Tiskni Sdílej: