Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
dobry den,
mohl by mi nekdo vysvetlit, proc u obou techto kodu je vysledek pokazde jiny? v pripade C je v promenne "c" ulozeno take cislo 2, ktere by tam ale byt nemelo, ze?
v pripade C++ je v "c" ulozeno cislo, ktere je rovne maximalni hodnote int zkracene o prave zadane cislo vzdy o jednu mensi
kod C
#include <stdio.h> int main() { int a; signed int b; unsigned int c; printf("Enter a"); scanf("%d", &a); printf("int=%d",a); printf("Enter b"); scanf("%d", &b); printf(" signed=%d",b); printf("Enter c"); scanf("%d", &c); printf(" unsigned=%d",c); return 0; }
kod C++
#include <iostream> using namespace std; int main(void) int a; signed int b; unsigned int c; cout << "Enter number a: "; cin >> a; cout << "Enter number b: "; cin >> b; cout << "Enter number c: "; cin >> c; cout << "int = "<< a << ", signed int = " << b << ", unsigned int = "<< c << endl; }
predem dekuji za jakekoli reakce
Řešení dotazu:
[petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 2 int=2 Enter b 2 signed=2 Enter c 2 unsigned=2 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 1 int=1 Enter b 1 signed=1 Enter c 1 unsigned=1 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 100 int=100 Enter b 100 signed=100 Enter c 100 unsigned=100
[petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 2 Enter number b: 2 Enter number c: 2 int = 2, signed int = 2, unsigned int = 2 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 1 Enter number b: 1 Enter number c: 1 int = 1, signed int = 1, unsigned int = 1 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 100 Enter number b: 100 Enter number c: 100 int = 100, signed int = 100, unsigned int = 100
int
, long
i long long
je default signed. Jen v případě char
je to složitější a závisí to na dalších okolnostech.
scanf("%u", &c); printf(" unsigned=%u",c);
To má být nějaký kvíz "uhodněte, jak měl znít dotaz"? Za prvé: druhá ukázka nejde přeložit, protože vám tam chybí otevírací levá složená závorka funkce main()
. Za druhé: neuvádíte, na jaké platformě a jakým překladačem jste to překládal. Za třetí (a nejhorší): neobtěžoval jste se ani napsat, s jakým vstupem jste to vlastně testoval. Za čtvrté: tvrdíte, že v proměnné c
je u první ukázky hodnota 2; jak jste na to přišel, když vypisujete něco jiného, než její obsah?
Můj tip je, že jste zadával hodnotu -2, první program vám vypsal třikrát -2 (ne 2, jak tvrdíte) a druhý dvakrát -2 a potřetí něco jako 2^{32}-2. Vysvětlení je takové, že v prvním programu konvertujete zadanou hodnotu (při vstupu) na unsigned int
a pak zase zpátky na int (při volání printf()
). Ve druhém provedete konverzi jen jednou (při zpracování vstupu), u výstupu se použije správná verze operátoru <<
podle typu proměnné. Pokud byste v prvním programu použil u posledního printf()
správný formát %u
, dopadlo by to stejně.
Tiskni
Sdílej: