abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 580 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: program v SDL

    20.7.2003 14:00 Hales
    program v SDL
    Přečteno: 151×
    Všude jsem četl, že SDL je nízkoúrovnˇová knihovna pro praci pod grafickym prostředím a tudíž že je dˇábelsky rychlá. Když jsem udělal malý program, který pouze posunuje bitmapu po obrazovce, aniž bych ho nějakým způsobem zpomaloval (třeba fnc. Delay a podob.). Po spuštění programu na 1 Ghz PC program vcelku pohodově posouvá onu bitmapu po obrazovce - na muj vkus to moc fofry nejsou. Nevíte, jestli se dá zrychlit vykreslování, při použití SDL knihoven ???

    Odpovědi

    Jiří Svoboda avatar 20.7.2003 14:29 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Vitej v klubu. :-) Ja zacal pred par mesici delat remake jedne pekne osmibitove hry (Atari/C64) a narazil jsem na to same. Po jistem patrani jsem prisel na to, ze 2D operace v Linuxove SDL _nejsou_akcelerovane_. :-( Takze jedina sance jak to zrychlit, je pouzit OpenGL (je taky v SDLku). Tzn. jet ve 3D a holt nepouzivat souradnici 'z'. Pak to pekne svisti. :-)
    Pokud jde o tu hru, dodelal jsem graficky engine a ted uz jsem na to pekne dlouho nesah. :-(
    20.7.2003 14:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Tak to ti pekne dekuju. Taky jsem chtel udelat jednu gamesku, ale chtel jsem, aby to bezelo i na slabsich strojich, coz s open gl asi moc nepujde :o(
    20.7.2003 16:46 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Taky jsem SDL neco zkousel a muzu jen potvrdit, ze nejvetsi urychleni predstavuje jen spravan logika vykreslovani. Snazit se nekresli ani o pixel vic, ik kdyz to znamena sledovat kazdou zmenu. (Nejlepsi je pouzit regiony -> pridavat do nich obdelniky pri "off-screen" kresleni a pak z nich zase ty obdelniky, tentokrat uz neprekryvajici se, dostat...). Taky tam existuje nejaka funkce (bohuzel uz nevim, jak se jmenuje), ktera udela neco jako mapovani primo na cilovy zarizeni a vykreslovani je pak asi 2x rychlejsi. Proste se vytvori surface, zavola se neco jako surface->mapdeviceblabla() a je to :-). Jinak bohuzel nevim, jak by se to dalo zlepsit. Akcelerovany to ale podle mne je...
    20.7.2003 19:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Mate nejspis na mysli SDL_DisplayFormat () - coz stejne o moc nepomuze - na hratelnou trosku zabavnou hru je to porad dost pomaly - neuspokojivý :o(
    20.7.2003 22:25 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Jojo, myslim, ze to bude ono... No ja teda nevim, ale asi by to vazne chtelo nejaky optimalizace mimo SDL, mne rychlost docela uspokojila... :-)
    21.7.2003 11:37 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Máte na mysli nějakou jinou knohovnu (popřipadě jakou (multiplatfomní) ?) (Netším, co bych opimalizoval v mem programu, pokud tam ještě něco oříznu, tak už nepujde vidět vubec nic :o( )
    27.7.2003 21:27 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Pro prozkoumani, ktera funkce zere nejvice procesoru jsem pouzival "gprof". Programek zkompiluj s flagy: -g -pg
    27.7.2003 21:25 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Podle me SDL_DisplayFormat() pomuze hodne.

    Koukni napr. na:
    http://kvik.sh.cvut.cz/~fidlej/c.html#cars

    S rychlosti jsem naprosto spokojen. Kdyztak se zeptej.

    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru (nic vic).
     * Vhodne pro nahrati Ikony, kdyz jeste neni
     * inicializovana grafika
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImageLight(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    
    	printf("Budu nahravat obrazek %s\n", path);
    
    	image_bmp = SDL_LoadBMP(path);
    	if (image_bmp == NULL) {
    		// vynadani a konec
    		CSystem::problemSDL();
    	}
    
    	return image_bmp;
    }
    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru
     * a prevede ho do zobrazitelneho stavu
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImage(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    	SDL_Surface *surface;
    
    	image_bmp = loadImageLight(path);
    
    	surface = SDL_DisplayFormat(image_bmp);
    	SDL_FreeSurface(image_bmp);
    	return surface;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.