Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »int17 a, b; int34 c; a = 0x1ffff; // -1 v hexa na 17 bitech b = 0x1ffff; // -1 v hexa na 17 bitech c = a * b; // melo by vyjit 1Pocet bitu by nemel byt nicim omezen, abych mohl mit napr. 130 bitovy int. Nasel jsem pouze knihovny, ktere umoznuji libovolne velky int (napr.:
gmp, mpir), coz ale neresi muj problem. Setkal se nekdo s knihovnou, ktera by toto umela?
Predem diky za nakopnuti
...
GMP tvůj problém řeší, protože implementuje modulární násobení, mocnění a dělení; a modulární sčítání a odečítání snadno dosáhneš normálním sčítáním a odečítáním s následnou opravou výsledku - na které si lze celkem snadno vytvořit wrappery. Protože umožňuje obecnou modulární aritmetiku (nejen se základem 2^N), nebude to samozřejmě tak efektivní jako specializovaná knihovna.Prave jsem se ptal, jestli nekdo ty wrappery uz nenapsal, abych mohl vyuzit neco, co uz je ozkousene.
Zápis c = a * b; ti v C nebude fungovat nikdy (kromě malých bitových šířek, které lze realizovat bitovými poli), protože nemá přetěžování operátorů.Mohu pouzit C++ (zapouzdreni do trid s operatory), ostatne gmp i mpir maji toto zapouzdreni uz implementovane.
GMP tvůj problém řeší, protože implementuje modulární násobení, mocnění a dělení; a modulární sčítání a odečítání snadno dosáhneš normálním sčítáním a odečítáním s následnou opravou výsledku - na které si lze celkem snadno vytvořit wrappery. Protože umožňuje obecnou modulární aritmetiku (nejen se základem 2^N), nebude to samozřejmě tak efektivní jako specializovaná knihovna.btw. mohl by si mi prepsat muj priklad do rutin gmp?
mpz_set_ui(a, 0x1ffff); mpz_set_ui(b, 0x1ffff); mpz_mul(c, a, b); mpz_fdiv_r(c, c, BASE);kde BASE je proměnná obsahující bázi, zde 2^34. Nebo tak něco. Celou aritmetiku se znaménky bych samozřejmě přeformuloval do neznaménkové. Sčítání, odečítání a násobení funguje automaticky a dělení se IIRC dělá násobením moduálrní inverzí (raději ověř).
Tak jsem si s tim pohral, ale stejne me to nedava spravne vysledky. Pokud 1:1 vezmu tvuj priklad ampz_set_ui(a, 0x1ffff); mpz_set_ui(b, 0x1ffff); mpz_mul(c, a, b); mpz_fdiv_r(c, c, BASE);kde BASE je proměnná obsahující bázi, zde 2^34. Nebo tak něco. Celou aritmetiku se znaménky bych samozřejmě přeformuloval do neznaménkové. Sčítání, odečítání a násobení funguje automaticky a dělení se IIRC dělá násobením moduálrní inverzí (raději ověř).
c bude take neznamenkovy int, tak v c je ulozen vysledek po neznamenkovem nasobeni (0x3fffc0001). Coz je sice na bitech pravda, ale v reprezentaci gmp je to chybne. Spravna -1 je v gmp ulozena jako 1 a znamenko je nastaveno na -. Navic, pokud ulozim do b 0x1, tak by vysledek mel byt -1, coz ale neni a je zde opet vysledek po neznamenkovem nasobeni 0x1ffff.
Podle me to nefunguje, nebo mi neco zasadniho unika...
Tiskni
Sdílej: