abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.4. 15:33 | Nová verze

    OpenTTD (Wikipedie), tj. open source klon počítačové hry Transport Tycoon Deluxe, byl vydán v nové stabilní verzi 14.0. Přehled novinek v seznamu změn. OpenTTD lze instalovat také ze Steamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.4. 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.4. 23:22 | Komunita

    Ubuntu 24.04 (Noble Numbat) Beta bylo vydáno, staženo a po opravě opět vydáno. Oficiální oznámení v diskusním listu. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydání ostré verze je naplánováno na 25. dubna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    KDE Plasma 6
     (56%)
     (14%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 360 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů

    19.12.2011 20:17 ads
    Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    Přečteno: 272×
    Ahoj. Rád bych si optimalizovat program v PHP, ale potřeboval bych vědět, jak fungují vnitřní procesy a co si jazyk optimalizuje sám. Např. jestli fce count počítá vždy prvky v poli nebo jestli si někte pamatuje výsledek, kolik kroků a času zabere přiřazení reference na objekt místo jeho tahání třeba přes nějakou třídu Factory atd atd... Nevíte o nějakém zdroji, který popisuje detailně chování php 5 pro dané operace nebo lépe jak debugnout to co php zrovna dělá (myslím interně co dělá)? Teď akorát mohu porovnávat časy běhu programu, ale to je pro praktické optimalizace k ničemu.

    Odpovědi

    19.12.2011 21:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    Cokoliv uděláte vestavěnou funkcí je několika-násobně rychlejší než v PHP, cyklům, zvláště zahnízděným, se vyhýbat.
    Z logiky věci count() vždy vrátit do proměnné a a pak používat její hodnotu, a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovu (jednoduchým testem pomocí for dojdete ke stejnému závěru).
    Zdroj: Zdrojáky PHP.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2011 21:26 ads
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    Hrabat se ve zdrojácích phpčka je už trošku overkill. Céčko tak dobře neznám. Myslel jsem spíš něco jako strace, ale to mu neukáže všechno.
    20.12.2011 09:39 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovu
    Ne.
    jednoduchým testem pomocí for dojdete ke stejnému závěru
    Co?
    Zdrojáky PHP
    Ahá...
    AraxoN avatar 20.12.2011 10:23 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    Ne. Co? Ahá...
    To sme sa toho od Teba teda veľa dozvedeli...

    Na prvý pohľad by sa videlo logické, ak by si PHP udržiavalo prehľad o presnom počte prvkov v poli a pri volaní count() len toto číslo vrátilo. Bohužiaľ, z nejakého dôvodu PHP naozaj zakaždým keď sa volá count() fyzicky preráta počet prvkov v poli. (Overené v zdrojákoch PHP: /ext/standard/array.c)

    Takže je lepšie a rýchlejšie volať count() len raz, odložiť si ho do premennej a používať ho odtiaľ (ak daný cyklus nemení počet prvkov toho poľa). Jednoduchým testom by si naozaj došiel ku rovnakému záveru.
    20.12.2011 10:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace o optimalizacích pro PHP nebo debugger vnitřních procesů
    Stále si to tvrdím říct (a níže AraxoN to potvrdil i na základě zdrojáků), ale stačí jen něco jako:
    <?php
    ini_set("memory_limit","512M");
    
    function microtime_float()
    {
      list($usec, $sec) = explode(" ", microtime());
      return ((float)$usec + (float)$sec);
    }
    
    echo "Fill array\n";
    $start = microtime_float();
    $a = array();
    $max = 2000000;
    for($i=0;$i<$max;$i++)
      $a[] = $i;
    echo microtime_float() - $start,"\n\n";
    
    echo "Read for with i and count\n";
    $start = microtime_float();
    $r=0;
    for($i=0;$i<count($a);$i++)
      $r+=$a[$i];
    echo $r,"\n";
    echo microtime_float() - $start,"\n\n";
    
    echo "Read for with i\n";
    $start = microtime_float();
    $r=0;
    $cnt = count($a);
    for($i=0;$i<$cnt;$i++)
      $r+=$a[$i];
    echo $r,"\n";
    echo microtime_float() - $start,"\n\n";
    
    echo "Read foreach value only\n";
    $start = microtime_float();
    $r=0;
    foreach($a as $v)
      $r+=$v;
    echo $r,"\n";
    echo microtime_float() - $start,"\n\n";
    
    echo "Read foreach key → value\n";
    $start = microtime_float();
    $r=0;
    foreach($a as $k => $v)
      $r+=$v;
    echo $r,"\n";
    echo microtime_float() - $start,"\n\n";
    
    time php for.php u mě to dá výsledek
    Fill array
    0.790529966354
    
    Read for with i and count
    1999999000000
    0.672595024109
    
    Read for with i
    1999999000000
    0.30579996109
    
    Read foreach value only
    1999999000000
    0.329959869385
    
    Read foreach key → value
    1999999000000
    0.351605892181
    
    
    real	0m2.742s
    user	0m2.500s
    sys	0m0.224s
    
    Ad. zdrojáky, ty jsou obvykle nejlepší cesta jak porozumět tomu, jak to funguje, testem zjistíme jen chování v podmínkách testu a další nám možná uniknou…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.