Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
write()
hlásí, že komunikace proběhla v pořádku. Jak se dá na odesílající straně detekovat, že nastala chyba a data k příjemci nedorazila? Zkoušel jsem si hrát s nastavením socketu SO_KEEPALIVE, což funguje, ale přijde mi to jako obcházení problému a ne jeho řešení...
U SO_KEEPALIVE mas problem v tom ten timeout je globalni na urovni celeho OS, a neni mozne nastavit ho pro jedno konkretni spojeni.Ale lze: TCP_KEEPCNT, TCP_KEEPIDLE, TCP_KEEPINTVL
write()
skončí úspěšně po předání dat kernelu a ne až potom, co druhá strana data opravdu přijme.
SO_KEEPALIVE jde nastavit pro každý socket zvlášť, ale toto řešení přidává dodatečnou síťovou komunikaci, což v mém případě bohužel nemohu použít.
Ono toho garantuje daleko méně než si mnoho lidí myslí, například Jabber takle ztrácí zprávy, když ti vypadne spojení (je to chyba v návrhu XMPP).A nejde to ani dobře řešit přes TCP acky... ale naštěstí XMPP má definované jak aplikační acky, tak pingy, dělal to původně před pár lety Justin Karneges a byly kolem toho velké diskuze, kdy různí lidi vymýšlely totální cypoviny jako end-to-end potvrzování. Takže je to jen na lenosti implementátorů.
Pokud chceš mít jistotu, že nějaká zpráva byla doručena, pošli si ACK na aplikační úrovni a nespoléhej na TCP.Souhlas. Na druhou stranu TCP samo zajistuje potvrzovani doruceni dat, takze teoreticky by mohlo jit rozsirit API tak, aby toto potvrzeni bylo propagovano do aplikace.
Tiskni
Sdílej: