Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
unsigned int convUnicode(int x) {
unsigned int y = 0, m = 0, n = 0;
m = y = n = x;
x = (x & 0x7000000);
x = x >> 6;
n = (n & 0xF0000);
n = n >> 4;
m = (m & 0x3F00);
m = m >> 2;
y = (y & 0x003F);
x = x | y | m | n;
printf("0x%X\n", x);
return 0;
}
Problem je ten, ze u jednobitovych znaku mi fce na outputu dava korektne jen cisla 1-39- 40 vypise jako 0x0, 41 jako 0x1 atd. az do 80. 80 vypise jako 0x0, 81 jako 0x1... proste to jakoby funguje jen po cislo 39 ap ka to jede od znovu. VIcebitove vstupy jsem zatim netestoval moc, dosud se zdaji byt korektni, ale musim to testovat na vetsi skale cisel.
Opravdu by me zajimalo, v cem delam chybu. S praci na bitove urovni mam v C opravdu minimalni zkusenosti, takze by me zajimalo, co a jak delam blbe. Idealne, kdyby mi nekdo poradil, nebo apson navedl na zpusob korektni implemntace. Nechci aby to nekdo vyresil za me, jen chci nakopnout.
Řešení dotazu:
Unicode kód od - do Binární zápis znaku v UTF-8
0000 0000 - 0000 007F 0xxxxxxx
0000 0080 - 0000 07FF 110xxxxx 10xxxxxx
0000 0800 - 0000 FFFF 1110xxxx 10xxxxxx 10xxxxxx
0001 0000 - 001F FFFF 11110xxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx
Nicmene, i po uprave masek na 007F se mi HEX korektne vypisuje jen do vstupu 79 (= 0x79). 80 uz koduje jako 0x0.. :( Je jasne, ze do 127 se jedna porad o ASCII, ale jak to namaskovat, aby tam byla ta implementace UTF-8 do UNICODE?
U-00000000 – U-0000007F: 0xxxxxxx U-00000080 – U-000007FF: 110xxxxx 10xxxxxx U-00000800 – U-0000FFFF: 1110xxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-00010000 – U-001FFFFF: 11110xxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-00200000 – U-03FFFFFF: 111110xx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-04000000 – U-7FFFFFFF: 1111110x 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxNerudovska otazka, co s ni? 0 - 7F to je prvnich 127, tedy ASCII. Otazka zni: uzit nejakou masku? U-00000080 – U-000007FF:. Tak a ted jak zprvniho bajtu oriznout 110 a z druheho 10? Kdyz pouziju:
scanf("%X", &x);
x = (x & 0x7FF);
printf("0x%X\n", x);
Tak se zda, ze to dekoduje v pohode.
Ale v pripade 3 bajtoveho (U-00000800 – U-0000FFFF) znaku to uz nedekoduje v pohode:
x = (x & 0xFFFF);Takze ja proste nevim jak spravne vyuzit tu tabulku z wiki a dalsich odkazu, nevim jak to spravne namaskovat. Mozna by to slo postupnym rozlozenim cisla na jednotlive bajty a ty pak orezat. Ale nevim, jak se takovy rozklad v C implementuje...
Tak a ted jak zprvniho bajtu oriznout 110 a z druheho 10?Musíš oříznout ty správné bity, použít opererátory bitového posunu << a >>, abys je posunul, kam patří ve výsledném bajtu, a zkombinovat výsledek pomocí |. P.S.: Převod UTF-8 do UNICODE nedává smysl. UTF-8 je representace Unicode, takže co je v UTF-8, to už je v Unicode.
if (x <= 0x7F){ //testuje zda je znak 1 bajtovy ANSII
printf("0x%X\n", x);
} else if ((x > 0x7F) && (x <= 0xBF)) { //testuje zda je znak jednobajtovy, s hodnotou vyssi nez ANSII
x = (x & 0x003f);
printf("0x%X\n", x);
} else if ((x > 0xBF) && (x <= 0xDFBF)){ //testuje dvoubajtove znaky
x = ((x & 0x1f00) >> 2) | (x & 0x003f);
printf("0x%X\n", x);
} else if ( (x > 0xDFBF) && (x <= 0xEFBFBF)) { //testuje tribajtove znaky
x = (((x & 0xF0000) >> 4) | ((x & 0x3f00) >>2) | (x & 0x003f));
printf("0x%X\n", x);
} else if ((x > 0xEFBFBF) && (x <= 0xF7BFBFBF )){ //testuje ctyrbajtove znaky
x = ( ((x & 0x7000000) >> 6) | ((x & 0x3f0000) >> 4) | ((x & 0x3f00) >>2) | (x & 0x003f));
printf("0x%X\n", x);
}
return 0;
}
Jinak UTF-8 do unicode samozreme smysl ma:
http://www.utf8-chartable.de/Cely priklad je vlastne prevodnik z UTF-8 do UNICODE a z UNICODE do UTF-16.
Jinak UTF-8 do unicode samozreme smysl maNe, tato věta je výrazem nepochopení vztahu Unicode a UTF-8. UTF-8 můžeš převést leda do nějaké jiné representace Unicode, ale pořád bude nějak representováno. Tabulka bloku prvních 256 znaků má dokazovat konkrétně co?
Vašou úlohou je napísať program, ktorý číta hexadecimálne kódy znakov UTF-8 zo štandardného vstupu. Jednotlivé kódy dekóduje najprv do hodnoty znaku v Unicode tabuľke, následne znak opäť zakóduje podľa UTF-16."dekoduje do hodnoty v UNICODE"
if (x <= 0xBF){ //testuje zda je znak 1 bajtovy
printf("0x%X\n", x);
Tiskni
Sdílej: