Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první major verzi 8.0.0 (GitHub). Ve čtvrtek proběhne ve Vídni Valkey Developer Day.
TamaGo je open source framework pro programování ARM a RISC-V systémů na čipu (SoC) v programovacím jazyce Go. Prezentace projektu z OSFC (Open Source Firmware Conference) v pdf na GitHubu.
Konference OpenAlt 2024 – jedinečné fórum, kde se každoročně sdružují lidé se zájmem o vývoj a využití svobodného a otevřeného softwaru a hardwaru, tvorbu, zpracování a zpřístupňování otevřených dat, svobodný přístup k informacím a vzdělávání – hledá přednášející, dobrovolníky a partnery. Konference proběhne 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.10 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.11. Z Vídně, jelikož tam zítra začíná Open Source Summit Europe. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Grocy je open source ERP systém. Ne však pro plánování zdrojů v podnicích ale v domácnostech. Spravovat lze zásoby, povinnosti a úkoly. Vytvářet nákupní seznamy. Ověřovat dostupnost surovin pro recepty. Plánovat jídelníčky. Vyzkoušet lze online demo. Vývoj probíhá na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
3D tiskárny Original Prusa MK4S (a MK4) v kombinaci s Prusamenty PLA a PETG mají mezinárodně uznávanou certifikaci UL 2904 GREENGUARD, která potvrzuje splnění přísných bezpečnostních standardů pro VOC a UFP.
Byla vydána verze R1/beta5 open source operačního systému Haiku (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.
Sovereign Tech Fund (Wikipedie), tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří Sambu částkou 688 800 eur.
Společnost OpenAI představila novou řadu svých AI modelů OpenAI o1 navržených tak, aby "strávily více času přemýšlením, než zareagují". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
unsigned int convUnicode(int x) {
unsigned int y = 0, m = 0, n = 0;
m = y = n = x;
x = (x & 0x7000000);
x = x >> 6;
n = (n & 0xF0000);
n = n >> 4;
m = (m & 0x3F00);
m = m >> 2;
y = (y & 0x003F);
x = x | y | m | n;
printf("0x%X\n", x);
return 0;
}
Problem je ten, ze u jednobitovych znaku mi fce na outputu dava korektne jen cisla 1-39- 40 vypise jako 0x0, 41 jako 0x1 atd. az do 80. 80 vypise jako 0x0, 81 jako 0x1... proste to jakoby funguje jen po cislo 39 ap ka to jede od znovu. VIcebitove vstupy jsem zatim netestoval moc, dosud se zdaji byt korektni, ale musim to testovat na vetsi skale cisel.
Opravdu by me zajimalo, v cem delam chybu. S praci na bitove urovni mam v C opravdu minimalni zkusenosti, takze by me zajimalo, co a jak delam blbe. Idealne, kdyby mi nekdo poradil, nebo apson navedl na zpusob korektni implemntace. Nechci aby to nekdo vyresil za me, jen chci nakopnout.
Řešení dotazu:
Unicode kód od - do Binární zápis znaku v UTF-8
0000 0000 - 0000 007F 0xxxxxxx
0000 0080 - 0000 07FF 110xxxxx 10xxxxxx
0000 0800 - 0000 FFFF 1110xxxx 10xxxxxx 10xxxxxx
0001 0000 - 001F FFFF 11110xxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx
Nicmene, i po uprave masek na 007F se mi HEX korektne vypisuje jen do vstupu 79 (= 0x79). 80 uz koduje jako 0x0.. :( Je jasne, ze do 127 se jedna porad o ASCII, ale jak to namaskovat, aby tam byla ta implementace UTF-8 do UNICODE?
U-00000000 – U-0000007F: 0xxxxxxx U-00000080 – U-000007FF: 110xxxxx 10xxxxxx U-00000800 – U-0000FFFF: 1110xxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-00010000 – U-001FFFFF: 11110xxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-00200000 – U-03FFFFFF: 111110xx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx U-04000000 – U-7FFFFFFF: 1111110x 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxx 10xxxxxNerudovska otazka, co s ni? 0 - 7F to je prvnich 127, tedy ASCII. Otazka zni: uzit nejakou masku? U-00000080 – U-000007FF:. Tak a ted jak zprvniho bajtu oriznout 110 a z druheho 10? Kdyz pouziju:
scanf("%X", &x); x = (x & 0x7FF); printf("0x%X\n", x);Tak se zda, ze to dekoduje v pohode. Ale v pripade 3 bajtoveho (U-00000800 – U-0000FFFF) znaku to uz nedekoduje v pohode:
x = (x & 0xFFFF);Takze ja proste nevim jak spravne vyuzit tu tabulku z wiki a dalsich odkazu, nevim jak to spravne namaskovat. Mozna by to slo postupnym rozlozenim cisla na jednotlive bajty a ty pak orezat. Ale nevim, jak se takovy rozklad v C implementuje...
Tak a ted jak zprvniho bajtu oriznout 110 a z druheho 10?Musíš oříznout ty správné bity, použít opererátory bitového posunu << a >>, abys je posunul, kam patří ve výsledném bajtu, a zkombinovat výsledek pomocí |. P.S.: Převod UTF-8 do UNICODE nedává smysl. UTF-8 je representace Unicode, takže co je v UTF-8, to už je v Unicode.
if (x <= 0x7F){ //testuje zda je znak 1 bajtovy ANSII printf("0x%X\n", x); } else if ((x > 0x7F) && (x <= 0xBF)) { //testuje zda je znak jednobajtovy, s hodnotou vyssi nez ANSII x = (x & 0x003f); printf("0x%X\n", x); } else if ((x > 0xBF) && (x <= 0xDFBF)){ //testuje dvoubajtove znaky x = ((x & 0x1f00) >> 2) | (x & 0x003f); printf("0x%X\n", x); } else if ( (x > 0xDFBF) && (x <= 0xEFBFBF)) { //testuje tribajtove znaky x = (((x & 0xF0000) >> 4) | ((x & 0x3f00) >>2) | (x & 0x003f)); printf("0x%X\n", x); } else if ((x > 0xEFBFBF) && (x <= 0xF7BFBFBF )){ //testuje ctyrbajtove znaky x = ( ((x & 0x7000000) >> 6) | ((x & 0x3f0000) >> 4) | ((x & 0x3f00) >>2) | (x & 0x003f)); printf("0x%X\n", x); } return 0; }Jinak UTF-8 do unicode samozreme smysl ma:
http://www.utf8-chartable.de/Cely priklad je vlastne prevodnik z UTF-8 do UNICODE a z UNICODE do UTF-16.
Jinak UTF-8 do unicode samozreme smysl maNe, tato věta je výrazem nepochopení vztahu Unicode a UTF-8. UTF-8 můžeš převést leda do nějaké jiné representace Unicode, ale pořád bude nějak representováno. Tabulka bloku prvních 256 znaků má dokazovat konkrétně co?
Vašou úlohou je napísať program, ktorý číta hexadecimálne kódy znakov UTF-8 zo štandardného vstupu. Jednotlivé kódy dekóduje najprv do hodnoty znaku v Unicode tabuľke, následne znak opäť zakóduje podľa UTF-16."dekoduje do hodnoty v UNICODE"
if (x <= 0xBF){ //testuje zda je znak 1 bajtovy printf("0x%X\n", x);
Tiskni Sdílej: