Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).
Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Defold (Wikipedie) je multiplatformní herní engine. Nejnovější verze je 1.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence vychází z licence Apache 2.0.
Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).
OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.
Společnost OpenAI představila AI modely o3 a o4-mini (𝕏).
Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).
Řešení dotazu:
... prvků v této množině může být klidně i 106 ... Napište program, který ji zpracuje."Každý rok to číslo dávají vyšší. A potom baví okolí tím, že vyprávějí kolik lidí tu paměť ve svém projektu alokuje staticky na zásobníku. Takže rada na závěr - nastuduj si
malloc()
a free()
. A popřemýšlej, jestli je pole přesně to, co potřebuješ (jestli by se třeba neuplatnil spojový seznam).
Ak sa da nieco implementovat cez pole, pouzil by som pole.
Spojak je pomaly a neefektivny, ci uz berieme zabranu velkost alebo len rychlost priechodu od zaciatku do konca. Pristup cez pointery nieco stoji, nefunguje tu rozumne prednacitanie (ked su data po celej pamati) a pri pridavani kazdeho noveho prvku je treba volat pomerne pomaly malloc.
Keby to nejak zoskupoval a robil by spojak poli, tak by to bolo snad o trochu lepsie. Takto je napriklad na mojom systeme overhead na 1 prvok 8B (4B malloc + 4B pointer na dalsi prvok) pri velkosti prvku 4B (long). To znamena az 3x vacsiu spotrebu pamati.
Staci vkladat na koniec pola namiesto na zaciatok a hned mame tiez konstantu.
Viem, ze je niekedy jednoducho treba pouzit spojak, ale v tom pripade si ho reprezentujem (ako som spomenul vyssie) spojakom poli, aby sa zaroven vyuzilo vyhod poli.
Graf (a zlozitejsie struktury) davam tiez najradsej do pola, lebo taketo rozvhnutie lepsie vyuziva pamat a cache (medzi zaznamami nie su "poznamky" od mallocu, takze nastava menej aliasingu pri cache-ovani), zo skusenosti to bezi rychlejsie ako "pointerami implementovany" graf (spojak) a v debug verzii je mozne velmi jednoducho spravit kontrolu, ktora overuje validitu adries (tu ide o indexy do pola) a pritom to upozorni na problemy.
Tiskni
Sdílej: