abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Komunita

    Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Defold (Wikipedie) je multiplatformní herní engine. Nejnovější verze je 1.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence vychází z licence Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 13:00 | Bezpečnostní upozornění

    Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:33 | Zajímavý software

    OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.4. 02:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:55 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 14:00 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 11:55 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (59%)
     (1%)
     (10%)
     (20%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 377 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Dotaz: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    14.4.2012 12:39 Warchangel | skóre: 4
    Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Přečteno: 405×
    Dobry den,

    chcel som sa opytat, ci je velkost jednorozmerneho pola v jazyku C nejak obmedzena. Pretoze potrebujem jednorozmerne pole typu long, ktore bude mat maximalne 1 000 000 prvkov. Ale ked v programe napisem "long pole[1000000]" a dam spustit program, tak mi to hned pri starte vyhodi chybu. Ale ked pouzijem "long pole[500000]", tak vsetko funguje ako ma.

    popripade, neviete ako tento problem vyriesit, aby som mohol mat " long pole[1000000]"?

    Za odpovede vopred dakujem.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.4.2012 13:10 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ta maximální velikost pole bude pravděpodobně záviset na hardwaru a překladači. Pro takto velká pole je vhodné používat dynamicky alokovanou paměť. Tudíž si nastuduj funkce malloc a free.
    Řešení 1× (Warchangel (tazatel))
    14.4.2012 13:53 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    To pole se vam nejspise nevejde na zasobnik. Deklarujte ho jako staticke, pak by to melo fungovat (pokud nemate dementni prekladac).
    14.4.2012 14:12 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    long je 32bitovej pokud vim, no a pole o rozměru 1 000 000 prvků má velikost 4GB, což může překračovat limit 32bit aplikace.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    14.4.2012 14:39 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    1 000 000 prvků má velikost 4MB
    14.4.2012 17:17 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    no jó :D

    dneska sem se moc vyspal a je to znát :D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    mess avatar 14.4.2012 14:51 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Tohle mi připomíná, jak se u nás na fakultě vyučující baví tím, že zadávají projekty, do kterých píšou něco v tomto smyslu:
    ... prvků v této množině může být klidně i 106 ... Napište program, který ji zpracuje."
    Každý rok to číslo dávají vyšší. A potom baví okolí tím, že vyprávějí kolik lidí tu paměť ve svém projektu alokuje staticky na zásobníku.

    Takže rada na závěr - nastuduj si malloc() a free(). A popřemýšlej, jestli je pole přesně to, co potřebuješ (jestli by se třeba neuplatnil spojový seznam).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    14.4.2012 20:19 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Ak sa da nieco implementovat cez pole, pouzil by som pole.

    Spojak je pomaly a neefektivny, ci uz berieme zabranu velkost alebo len rychlost priechodu od zaciatku do konca. Pristup cez pointery nieco stoji, nefunguje tu rozumne prednacitanie (ked su data po celej pamati) a pri pridavani kazdeho noveho prvku je treba volat pomerne pomaly malloc.

    Keby to nejak zoskupoval a robil by spojak poli, tak by to bolo snad o trochu lepsie. Takto je napriklad na mojom systeme overhead na 1 prvok 8B (4B malloc + 4B pointer na dalsi prvok) pri velkosti prvku 4B (long). To znamena az 3x vacsiu spotrebu pamati.

    14.4.2012 21:08 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Základní axiom: Univerzální řešení neexistuje.

    Spojový seznam může být za určitých okolností efektivnější a úspornější, než pole. Záleží na typu úlohy, kterou zpracovávám.
    14.4.2012 23:46 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ked potrebujem nieco vkladat inde ako na koniec, pricom nevie, kde presne, tak ano - spojak moze byt rychlejsi ako pole. Aj to by som ale riesil spojakom poli, prave kvoli opisanym dovodom. O uspornosti spojaku oproti polu pochybujem - aky moze byt mensi overhead ako nulovy?
    mess avatar 14.4.2012 22:40 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Pokud ta položka bude větší (např. nějaká struktura), tak ten poměr spotřeby paměti nebude už tak nevýhodný. Navíc někdo by v některých typech úloh mohl ocenit konstantní časovou složitost operace vložení prvku do seznamu oproti lineární složitosti u pole. Nic není černobílé.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    15.4.2012 00:03 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Staci vkladat na koniec pola namiesto na zaciatok a hned mame tiez konstantu.

    Viem, ze je niekedy jednoducho treba pouzit spojak, ale v tom pripade si ho reprezentujem (ako som spomenul vyssie) spojakom poli, aby sa zaroven vyuzilo vyhod poli.

    Graf (a zlozitejsie struktury) davam tiez najradsej do pola, lebo taketo rozvhnutie lepsie vyuziva pamat a cache (medzi zaznamami nie su "poznamky" od mallocu, takze nastava menej aliasingu pri cache-ovani), zo skusenosti to bezi rychlejsie ako "pointerami implementovany" graf (spojak) a v debug verzii je mozne velmi jednoducho spravit kontrolu, ktora overuje validitu adries (tu ide o indexy do pola) a pritom to upozorni na problemy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.