Vývojáři postmarketOS vydali verzi 23.06 tohoto před šesti lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 30.
Byla vydána distribuce openSUSE Leap verze 15.5 (poznámky k vydání). Jde o konzervativní distribuci odpovídající komerčnímu SUSE Linux Enterprise 15, nyní Service Pack 5. Mělo jít o poslední aktualizaci Leap v současné podobě před přechodem na Adaptable Linux Platform s „neměnným“ základem, ale padlo rozhodnutí, že v roce 2024 ještě vyjde Leap 15.6 s podporou do konce roku 2025.
Alyssa Rosenzweig v příspěvku na blogu oznámila, že Asahi Linux už zvládá OpenGL 3.1. Dokončuje se podpora OpenGL ES 3.1. Dalším krokem bude Vulkan 1.0.
Intel nedávno představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Intel One Mono. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).
Na redditu byly publikovány zajímavé QR kódy vygenerované pomocí Stable Diffusion. Přehled použitého softwaru v článku na Ars Technica.
Byl vydán Mozilla Firefox 114.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Nově jsou také na Linuxu podporovány USB FIDO2/WebAuthn bezpečnostní klíče. WebTransport je ve výchozím stavu povolen. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 114 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána červnová aktualizace aneb verze 2023.06-1 linuxové distribuce OSMC (Open Source Media Center). Z novinek lze zdůraznit povýšení verze multimediálního centra Kodi na 20. Na léto je plánováno představení nového vlajkového zařízení Vero, jež nahradí Vero 4K +.
Už zítra 7. června od 17 hodin proběhne SUSE Czech Open House 2023 aneb den otevřených dveří pražské pobočky SUSE. Těšit se lze na komentovanou prohlídku nebo přednášku o spotřebě procesorů.
Na vývojářské konferenci Applu WWDC23 byla představena řada novinek (cz): brýle Apple Vision Pro, MacBook Air 15” s čipem M2, Mac Studio s čipem M2 Max nebo M2 Ultra, Mac Pro s čipem M2 Ultra, iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma, watchOS 10, …
Chystá se poslední jarní Virtuální Bastlírna. Nachystejte si ledové kávy, mojita a vodní chladiče a pojďte se se strahovskými bastlíři pobavit o technice a bastlení! Ptáte se, co mají bastlíři za novinky? Například se ukázalo, že OLED s SSD1306 ve skutečnosti nejsou nutně jen černobílé. Vyšla také nová verze KiCADu včetně betaverze pluginu pro tvorbu databázových knihoven pro KiCAD v InvenTree a na internetu se objevil USB
… více »Řešení dotazu:
... prvků v této množině může být klidně i 106 ... Napište program, který ji zpracuje."Každý rok to číslo dávají vyšší. A potom baví okolí tím, že vyprávějí kolik lidí tu paměť ve svém projektu alokuje staticky na zásobníku. Takže rada na závěr - nastuduj si
malloc()
a free()
. A popřemýšlej, jestli je pole přesně to, co potřebuješ (jestli by se třeba neuplatnil spojový seznam).
Ak sa da nieco implementovat cez pole, pouzil by som pole.
Spojak je pomaly a neefektivny, ci uz berieme zabranu velkost alebo len rychlost priechodu od zaciatku do konca. Pristup cez pointery nieco stoji, nefunguje tu rozumne prednacitanie (ked su data po celej pamati) a pri pridavani kazdeho noveho prvku je treba volat pomerne pomaly malloc.
Keby to nejak zoskupoval a robil by spojak poli, tak by to bolo snad o trochu lepsie. Takto je napriklad na mojom systeme overhead na 1 prvok 8B (4B malloc + 4B pointer na dalsi prvok) pri velkosti prvku 4B (long). To znamena az 3x vacsiu spotrebu pamati.
Staci vkladat na koniec pola namiesto na zaciatok a hned mame tiez konstantu.
Viem, ze je niekedy jednoducho treba pouzit spojak, ale v tom pripade si ho reprezentujem (ako som spomenul vyssie) spojakom poli, aby sa zaroven vyuzilo vyhod poli.
Graf (a zlozitejsie struktury) davam tiez najradsej do pola, lebo taketo rozvhnutie lepsie vyuziva pamat a cache (medzi zaznamami nie su "poznamky" od mallocu, takze nastava menej aliasingu pri cache-ovani), zo skusenosti to bezi rychlejsie ako "pointerami implementovany" graf (spojak) a v debug verzii je mozne velmi jednoducho spravit kontrolu, ktora overuje validitu adries (tu ide o indexy do pola) a pritom to upozorni na problemy.
Tiskni
Sdílej: