Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
################## # ########### # # # ###### ###### ###### # # ## ##################Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště. Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
1) nacist txt do char buffer[] 2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x) 3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x 4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu 5) jeden prvek = jeden znak '#' 6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu: if buffer[] = '#' vykresli prvek bitmapy jdi na dalsi prvek bufferu else zkontroluj dalsi prvek v bufferuKnihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily. Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku). Potom vytvorit bitmapu 10x10. Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste? Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?
Řešení dotazu:
#define TILE_H 10 #define TILE_W 10 int main(void){ al_init(); al_init_image_addon(); ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL; const int BOUNCER_SIZE = 10; ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL; //ZACATEK - nacte text ze souboru FILE *in; FILE *out; char buffer[1204]; buffer[0] = 0; char input[1204]; int i; int vyska = 0; int delka = i = 0; float dx = 0.0; float dy = 0.0; char c; in = fopen ("input.txt" , "r"); if (in == NULL) perror ("Error opening file"); while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){ //kopiruje data z jednoho souboru do druheho strcat(buffer, input); i = strlen(input); i-= 1; //pocita delku nejdelsiho radku if (i > delka) delka = i; //pocet radku vyska++; } fclose (in); delka *= 10; vyska *= 10; display = al_create_display(delka, vyska); if(!display) { fprintf(stderr, "failed to create display!\n"); return -1; } tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W); if(!tile) { fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n"); al_destroy_display(display); return -1; } al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255)); al_set_target_bitmap(tile); al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0)); al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display)); in = fopen ("input.txt" , "r"); do { c = getc (in); if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0); dx+=10; if (c == '\n'){ dy+= 10; dx = 0; } } while (c != EOF); al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); al_destroy_bitmap(tile); al_destroy_display(display); return 0; }
Tiskni Sdílej: