abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.11. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.10. 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (49%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 303 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5

    tomes.io avatar 19.4.2012 15:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
    Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    Přečteno: 470×
    Ahoj, resim nasledujici ulohu a potreboval bych poradit, jake funkce z allegra 5 pouzit za predpokladu, ze mam dovolene vyuzit pouze knihovny allegro5/allegro5.h a allegro5/allegro_image.h. Použití jiných částí knihovny Allegro není dovoleno.

    UKOL:

    Napsat program, který načte z textového souboru obrázek bludiště a následně jej zapíše do souboru obrázku ve formátu BMP.

    Priklad textoveho souboru:
    ##################
                    #
    ########### #    #
    #           ######
    ###### ######    #
    #             ##  
    ##################
    Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště.

    Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
    1) nacist txt do char buffer[]
    2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x)
    3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x
    4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu
    5) jeden prvek = jeden znak '#'
    6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu:
    
    if buffer[] = '#'
      vykresli prvek bitmapy
      jdi na dalsi prvek bufferu
    else
      zkontroluj dalsi prvek v bufferu
    Knihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily.

    Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku).

    Potom vytvorit bitmapu 10x10.

    Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste?

    Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    tomes.io avatar 20.4.2012 19:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    Tak jsem to vykresleni docela snadno zvladl nakonec. Nebyl to takovy problem, jak by se mohlo na prvni pohled zdat. Nicmene me reseni je ponekud tezkopadne v tom, ze musi zbytecne dvakrat nacitat textovy soubor (jednou kvuli zjisteni rozmeru obrazku, podruhe k testovani protomnosti '#'. Neslo by to zjednodussit tak, ze by se druha smycka cetla primo z bufferu bez nutnosti nacitat snovu data z .txt souboru?
    
    
    #define TILE_H 10
    #define TILE_W 10
    
    int main(void){
       
       
        al_init();    
        al_init_image_addon();
        ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL;   
        const int BOUNCER_SIZE = 10;
        ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL;
         
        //ZACATEK - nacte text ze souboru
        FILE *in;
        FILE *out;
        char buffer[1204];
        buffer[0] = 0;
        char input[1204];
        int i;
        int vyska = 0;
        int delka = i = 0;
        float dx = 0.0;
        float dy = 0.0;
        char c;
     
        in = fopen ("input.txt" , "r");   
        if (in == NULL) perror ("Error opening file");
                             
           while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){     //kopiruje data z jednoho souboru do druheho
             strcat(buffer, input);
             i = strlen(input);
             i-= 1;        
             //pocita delku nejdelsiho radku        
             if (i > delka)
                 delka = i;         
             //pocet radku
             vyska++;
             
           }
        
        fclose (in);
        
        delka *= 10;
        vyska *= 10;
       
       
        display = al_create_display(delka, vyska);
        
        if(!display) {
             fprintf(stderr, "failed to create display!\n");
             return -1;
        }
       
        tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W);
        
        if(!tile) {
             fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n");
             al_destroy_display(display);
             return -1;
        }
       
        al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255));
       
        al_set_target_bitmap(tile);
    
        al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0));
    
        al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display));
       
        in = fopen ("input.txt" , "r");      
        do {
           
               c = getc (in);
               if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0);
                   dx+=10;
            
               if (c == '\n'){
                   dy+= 10;
                   dx = 0;
               
               }   
        } while (c != EOF);
       
       
        al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); 
        al_destroy_bitmap(tile);
        al_destroy_display(display);   
        return 0;
    }
    20.4.2012 22:26 tvar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    fce v C: malloc. Naalokujes si buffer velky jako ten txt soubor a pak ctes z ramky...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.