Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).
Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
class Trieda { private $premenna; private $kolekcia; function __construct() { $this->kolekcia = new Kolekcia; } function getPremenna() ... function getKolekcia() ... function __get($name) { switch ($name) { case "premenna": return $this->getPremenna(); case "kolekcia": return $this->getKolekcia(); default: throw new MemberAccessException($name); } } }ktora obsahuje kolekciu kolekcia:
class Kolekcia { function add(Polozka $item) ... function remove(Polozka $item) ... }do ktorej sa pridavaju polozky v kazdej polozke by som chcel mat moznost pristupovat k premennej tiredy "Trieda":
class Polozka { function metoda() { echo ...->premenna; } }Viete mi poradit co najkratsi sposob ako to urobit? Zatial to riesim cez DI, cez konstruktor vkladam vzdy korenovu triedu. To je sice pekne, ale ked bude ta trieda zanorena dajme tomu 10 urovni, tak musim upravovat vsetky "medzi" triedy. Existuje nejaky "krajsi" sposob ako DI?
PHP, Python, C++, ..v javě existuje super, což je právě předek třídy. Spíš by se hodilo přiložit jednoduchý UML diagram, který by znázornil o co se snažíš.
Ide mi len o design pattern. PHP, Python, C++, .. znamena ze mi to mozete vysvetlit v hociktorom z tychto jazykov.Když ti to vysvětlím v pajtnu tak to v C++ zaručeně nenaprogramuješ
Tiskni
Sdílej: