Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Ahoj ,
Poradte prosim ako sa riesi nasledujuci pripad, potrebujem ukoncit cyklus while, ktory je vo vlakne , z ineho vlakna. Skusal som to tak ze nastavujem flag sendStopFlag na true.
Cyklus vsak stihne spravit este jednu iteraciu. Pridanie rsp. zdvojenie podmienky if (sendStopFlag==false) do_something (); sa mi zda ako zle riesenie
sendStopFlag==false;
 void * foo_function( void *ptr )
{
 while (sendStopFlag==false)
 {
 usleep(4*1000000);
 pthread_mutex_lock( &sr_mutex );
 len = fillbuffer(buffer) ;
 pthread_mutex_unlock( &sr_mutex );
 do_something ();                       // Ak dojde k nastaveniu sendStopFlag = true mimo vlakna , stale sa vykona
}
 fprintf(stderr, "BYE BYE \n ");
 do_something2 ();
 }
return 4;pthread_cond_signal a producer/consumer problem. To by ti mohlo pomoct.
            Popis není moc konkrétní, ale také bych se přiklonil k použití condition variable. Pokud opravdu tu činnost potřebujete periodicky vykonávat po čtyřech sekundách, pak ideální bude použít pthread_cond_timedwait(), což bude mít oproti vašemu řešení nezanedbatelnou výhodu, že pokud dojde k nastavení flagu během čekání, ukončí se smyčka okamžitě a ne až po uplynutí intervalu.
Poznámka: i když je poměrně malá pravděpodobnost, že čtení nebo zápis příznaku nebudou atomické, měl byste chránit čtení proměnné sendStopFlag, do které zapisuje jiný thread, případně použít něco jako libatomic_ops.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                