Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »header()
. Pokud se už cokoli vypsalo, nepůjde to.
Obvykle je pro PHP k dispozici 32-128 MB RAM. Pokud těch dat nemáš víc, nemusíš to řešit a můžeš to udělat tak, jak ti to zrovna vyhovuje. Tak, aby se ti to dobře udržovalo. Mně víc vyhovuje naskládat data do proměnných a pak je jednou šablonou vypsat.
Zpracování celého webu: ProcessingTime: 0.00155 s. // při použití přímo echa Zpracování celého webu: ProcessingTime: 0.00820 s. // při uložení dat do proměnných s pozdějším vypsáním
Debugování kódu: půl dne // při použití přímo echa Debugování kódu: deset minut // při uložení dat do proměnných s pozdějším vypsánímpráce procesoru je daleko levnější, měl bys psát hlavně takovej kód se kterým se bude dobře pracovat tobě
práce procesoru je daleko levnější, měl bys psát hlavně takovej kód se kterým se bude dobře pracovat toběJenže hezké, krátké, a rychlé algoritmy se vzájemně nevylučují. Je dobré si předem zjistit na předpokládané množině dat, který algoritmus je efektivnější a ten používat. Od chvíle, kdy jsem zjistil, že databáze jsou rychlejší (a hlavně spolehlivější), než vlastní ukládání dat a že XSLT je daleko rychlejší než Smarty, nemám důvod používat jiné technologie.
Od chvíle, kdy jsem zjistil, že databáze jsou rychlejší (a hlavně spolehlivější), než vlastní ukládání datErm… :).
__toString()
, OB se moc použít nedá. Na druhou stranu se dá přímo použít v Heredoc, takže to zas tak pomalé není.
Pokud má mít takový overhead, že je echo() dvakrát za sebou znatelně pomalejší než vypsání toho samého najednouSkutečné odeslání dat po TCP nadvakrát má z principu overhead proti odeslání najednou. Dá se to optimalizovat, pokud bufferuješ a zároveň se dá zajistit odezva, pokud bufferuješ s nějakým časovým limitem. Tuším, že se o tom v poslední době docela dost psalo. Ale rozhodně to nemá nic společného s optimalizacemi programovacího jazyka, pokud teda nechceš, aby ti slučoval výstupní operace už na úrovni kódu. Ale to je značně netriviální operace, když si uvědomíš, že se jedná o systémové volání. Režie spojování řetězců by měla být nejmenší, pokud je spojuješ najednou. Proto se třeba v Pythonu občas optimalizuje výstup tak, že se vše ukládá do pole a to se později nechá spojit celé. Ale to samé se používá i na nejnižší úrovni, když chceš hardcore optimalizaci odeslání nesouvislého bloku dat. Stačí si najít například iovec, sendmsg a recvmsg. Ale to jsou všechno optimalizace na úrovni samotného programu a zpracování a nedají se moc dohnat automatickým optimalizérem.
__toString()
.
echo $a[0],$a[1],$a[2],…
<?php date_default_timezone_set('Europe/Prague'); function getTime(){ list($usec, $sec) = explode(" ", microtime()); return ((float)$usec + (float)$sec); } define("ITEMS", 10); define("STRSTEPS", 6); define("STEPS", 10000); $hstart='<span style="display: none;">TEXT:'; $hend='</span>'; $a = array(); for($i=0;$i < ITEMS;$i++){ $a[] = str_shuffle(str_repeat('ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789',STRSTEPS)); } $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ foreach($a as $v){ print $v; } } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME foreach : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ for($j=0;$j < ITEMS;$j++){ print $a[$j]; } } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME for : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo implode($a); } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME implode(): $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ $pomstr=''; for($j=0;$j < ITEMS;$j++) $pomstr.=$a[$j]; echo $pomstr; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME pomstr.= : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo $a[0].$a[1].$a[2].$a[3].$a[4].$a[5].$a[6].$a[7].$a[8].$a[9]; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME .[]. : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo $a[0],$a[1],$a[2],$a[3],$a[4],$a[5],$a[6],$a[7],$a[8],$a[9]; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME [] : $time<br />\n";Spuštěné:
php kuk.php > kuk && grep '*' kukto dalo (na slabší mašince):
<br />*TIME foreach : 0.46209192276001<br /> <br />*TIME for : 0.98375391960144<br /> <br />*TIME implode(): 0.20939517021179<br /> <br />*TIME pomstr.= : 2.4737629890442<br /> <br />*TIME .[]. : 2.3295640945435<br /> <br />*TIME [] : 2.6475369930267<br />…jen u posledních dvou jsem to čekal obráceně…
*TIME foreach : 2.6435630321503 *TIME for : 2.9650778770447 *TIME implode(): 1.3122179508209 *TIME pomstr.= : 4.6817560195923 *TIME .[]. : 2.4447479248047 *TIME [] : 2.0510191917419Na obou mašinách však zvítězila funkce
implode()
. S využitím output bufferingu však výsledky dopadly trochu jinak:
*TIME foreach : 0.4439480304718 *TIME for : 0.48819804191589 *TIME implode(): 0.56835508346558 *TIME pomstr.= : 1.8790969848633 *TIME .[]. : 1.9683930873871 *TIME [] : 0.52422690391541a zde už zvítězil cyklus.
'AMD Athlon(tm) Processor LE-1640'
.
*TIME foreach : 0.50749897956848
*TIME for : 0.50337791442871
*TIME implode(): 0.50320887565613
*TIME pomstr.= : 0.49960994720459
*TIME .[]. : 0.5042028427124
*TIME [] : 0.49123191833496
zatimco pres cli
*TIME foreach : 0.23669791221619
*TIME for : 0.24331903457642
*TIME implode(): 0.13928508758545
*TIME pomstr.= : 0.11431002616882
*TIME .[]. : 0.10860085487366
*TIME [] : 0.23174500465393
jsem teda cekal, ze to dopadne jinak (nehlede na to, ze je to sice serverova masina, ale s dost velkym loadem :) )
*TIME foreach : 0.50749897956848
*TIME for : 0.50337791442871
*TIME implode(): 0.50320887565613
*TIME pomstr.= : 0.49960994720459
*TIME .[]. : 0.5042028427124
*TIME [] : 0.49123191833496
*TIME foreach : 0.23669791221619
*TIME for : 0.24331903457642
*TIME implode(): 0.13928508758545
*TIME pomstr.= : 0.11431002616882
*TIME .[]. : 0.10860085487366
*TIME [] : 0.23174500465393
Tiskni
Sdílej: