Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
header()
. Pokud se už cokoli vypsalo, nepůjde to.
Obvykle je pro PHP k dispozici 32-128 MB RAM. Pokud těch dat nemáš víc, nemusíš to řešit a můžeš to udělat tak, jak ti to zrovna vyhovuje. Tak, aby se ti to dobře udržovalo. Mně víc vyhovuje naskládat data do proměnných a pak je jednou šablonou vypsat.
Zpracování celého webu: ProcessingTime: 0.00155 s. // při použití přímo echa Zpracování celého webu: ProcessingTime: 0.00820 s. // při uložení dat do proměnných s pozdějším vypsáním
Debugování kódu: půl dne // při použití přímo echa Debugování kódu: deset minut // při uložení dat do proměnných s pozdějším vypsánímpráce procesoru je daleko levnější, měl bys psát hlavně takovej kód se kterým se bude dobře pracovat tobě
práce procesoru je daleko levnější, měl bys psát hlavně takovej kód se kterým se bude dobře pracovat toběJenže hezké, krátké, a rychlé algoritmy se vzájemně nevylučují. Je dobré si předem zjistit na předpokládané množině dat, který algoritmus je efektivnější a ten používat. Od chvíle, kdy jsem zjistil, že databáze jsou rychlejší (a hlavně spolehlivější), než vlastní ukládání dat a že XSLT je daleko rychlejší než Smarty, nemám důvod používat jiné technologie.
Od chvíle, kdy jsem zjistil, že databáze jsou rychlejší (a hlavně spolehlivější), než vlastní ukládání datErm… :).
__toString()
, OB se moc použít nedá. Na druhou stranu se dá přímo použít v Heredoc, takže to zas tak pomalé není.
Pokud má mít takový overhead, že je echo() dvakrát za sebou znatelně pomalejší než vypsání toho samého najednouSkutečné odeslání dat po TCP nadvakrát má z principu overhead proti odeslání najednou. Dá se to optimalizovat, pokud bufferuješ a zároveň se dá zajistit odezva, pokud bufferuješ s nějakým časovým limitem. Tuším, že se o tom v poslední době docela dost psalo. Ale rozhodně to nemá nic společného s optimalizacemi programovacího jazyka, pokud teda nechceš, aby ti slučoval výstupní operace už na úrovni kódu. Ale to je značně netriviální operace, když si uvědomíš, že se jedná o systémové volání. Režie spojování řetězců by měla být nejmenší, pokud je spojuješ najednou. Proto se třeba v Pythonu občas optimalizuje výstup tak, že se vše ukládá do pole a to se později nechá spojit celé. Ale to samé se používá i na nejnižší úrovni, když chceš hardcore optimalizaci odeslání nesouvislého bloku dat. Stačí si najít například iovec, sendmsg a recvmsg. Ale to jsou všechno optimalizace na úrovni samotného programu a zpracování a nedají se moc dohnat automatickým optimalizérem.
__toString()
.
echo $a[0],$a[1],$a[2],…
<?php date_default_timezone_set('Europe/Prague'); function getTime(){ list($usec, $sec) = explode(" ", microtime()); return ((float)$usec + (float)$sec); } define("ITEMS", 10); define("STRSTEPS", 6); define("STEPS", 10000); $hstart='<span style="display: none;">TEXT:'; $hend='</span>'; $a = array(); for($i=0;$i < ITEMS;$i++){ $a[] = str_shuffle(str_repeat('ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789',STRSTEPS)); } $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ foreach($a as $v){ print $v; } } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME foreach : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ for($j=0;$j < ITEMS;$j++){ print $a[$j]; } } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME for : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo implode($a); } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME implode(): $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ $pomstr=''; for($j=0;$j < ITEMS;$j++) $pomstr.=$a[$j]; echo $pomstr; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME pomstr.= : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo $a[0].$a[1].$a[2].$a[3].$a[4].$a[5].$a[6].$a[7].$a[8].$a[9]; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME .[]. : $time<br />\n"; $start = getTime(); echo $hstart; for($i=0;$i<STEPS;$i++){ echo $a[0],$a[1],$a[2],$a[3],$a[4],$a[5],$a[6],$a[7],$a[8],$a[9]; } echo $hend; $time = getTime() - $start; echo "\n<br />*TIME [] : $time<br />\n";Spuštěné:
php kuk.php > kuk && grep '*' kukto dalo (na slabší mašince):
<br />*TIME foreach : 0.46209192276001<br /> <br />*TIME for : 0.98375391960144<br /> <br />*TIME implode(): 0.20939517021179<br /> <br />*TIME pomstr.= : 2.4737629890442<br /> <br />*TIME .[]. : 2.3295640945435<br /> <br />*TIME [] : 2.6475369930267<br />…jen u posledních dvou jsem to čekal obráceně…
*TIME foreach : 2.6435630321503 *TIME for : 2.9650778770447 *TIME implode(): 1.3122179508209 *TIME pomstr.= : 4.6817560195923 *TIME .[]. : 2.4447479248047 *TIME [] : 2.0510191917419Na obou mašinách však zvítězila funkce
implode()
. S využitím output bufferingu však výsledky dopadly trochu jinak:
*TIME foreach : 0.4439480304718 *TIME for : 0.48819804191589 *TIME implode(): 0.56835508346558 *TIME pomstr.= : 1.8790969848633 *TIME .[]. : 1.9683930873871 *TIME [] : 0.52422690391541a zde už zvítězil cyklus.
'AMD Athlon(tm) Processor LE-1640'
.
*TIME foreach : 0.50749897956848
*TIME for : 0.50337791442871
*TIME implode(): 0.50320887565613
*TIME pomstr.= : 0.49960994720459
*TIME .[]. : 0.5042028427124
*TIME [] : 0.49123191833496
zatimco pres cli
*TIME foreach : 0.23669791221619
*TIME for : 0.24331903457642
*TIME implode(): 0.13928508758545
*TIME pomstr.= : 0.11431002616882
*TIME .[]. : 0.10860085487366
*TIME [] : 0.23174500465393
jsem teda cekal, ze to dopadne jinak (nehlede na to, ze je to sice serverova masina, ale s dost velkym loadem :) )
*TIME foreach : 0.50749897956848
*TIME for : 0.50337791442871
*TIME implode(): 0.50320887565613
*TIME pomstr.= : 0.49960994720459
*TIME .[]. : 0.5042028427124
*TIME [] : 0.49123191833496
*TIME foreach : 0.23669791221619
*TIME for : 0.24331903457642
*TIME implode(): 0.13928508758545
*TIME pomstr.= : 0.11431002616882
*TIME .[]. : 0.10860085487366
*TIME [] : 0.23174500465393
Tiskni
Sdílej: