abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 22:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Spring Sale. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Lorelai (ProtonDB).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:00 | Nová verze

    Curl, řádkový nástroj a knihovna pro přenos dat po různých protokolech, slaví 25 let. Vydána byla nová verze 8.0.0. Mimo jiné řeší 6 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:00 | Komunita

    V sobotu 25. března proběhne Arduino Day 2023. Od 14:00 lze sledovat oficiální stream. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:00 | Zajímavý projekt

    Fabrice Bellard, tvůrce FFmpeg nebo QEMU, představil TextSynth Server. Jedná se o webový server nabízející REST API k velkým AI jazykovým modelům. CPU verze je k dispozici zdarma jako binárka pod licencí MIT. GPU verze je komerční. Vyzkoušet lze na stránkách TextSynth.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 08:00 | Komunita

    Na konferenci LibrePlanet 2023 byly vyhlášeny ceny Free Software Foundation. Oceněni byli Eli Zaretskii za dlouhodobé příspěvky (správce Emacsu), Tad „SkewedZeppelin“ za nové příspěvky (správce DivestOS, distribuce Androidu) a projekt GNU Jami za společenský přínos.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Nová verze

    Projekt Libreboot (Wikipedie) vydal novou verzi 20230319 svého svobodného firmwaru nahrazujícího proprietární BIOSy. Přibyla například podpora Lenovo ThinkPadů W530 a T530. Libreboot je distribucí Corebootu bez proprietárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.3. 17:55 | Komunita

    Na YouTube jsou k dispozici videozáznamy z 20. konference SCALE (Southern California Linux Expo). Závěrečnou přednášku měl dnes již osmdesátiletý Ken Thompson. Na otázku, jaký operační systém používá, odpověděl: "Většinu svého života jsem používal Apple, protože jsem se do této společnosti tak trochu narodil. Poslední dobou, myslím posledních pět let, jsem ale kvůli Applu více a více depresivní. To, co dělá s něčím, co by vám mělo umožnit

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    19.3. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 10.00 linuxové distribuce SystemRescue, původně SystemRescueCd, určené pro záchranu systémů a dat. Přehled novinek v changelogu. Linux byl povýšen na verzi 6.1.20.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.3. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 16.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools, Libc++ a Polly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 09:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2023 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Používáte WSL (Windows Subsystem for Linux)?
     (73%)
     (12%)
     (4%)
     (10%)
    Celkem 267 hlasů
     Komentářů: 1, poslední 6.3. 07:51
    Rozcestník


    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 831×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.