Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ -lglm projekt.cpp -o projektA při kompilování projektu dostanu následující chybu:
/tmp/cc4jj253.o: In function `init()': projekt.cpp:(.text+0x7ef): undefined reference to `glmReadOBJ' projekt.cpp:(.text+0x81b): undefined reference to `glmUnitize' projekt.cpp:(.text+0x837): undefined reference to `glmVertexNormals' collect2: error: ld returned 1 exit statusld asi nemůže najít mou novou knihovnu, ale i kdyby v řádku pro kompilaci nebyla napsaná cesta, je v souboru /etc/ld.so.conf.d/libc.conf určitě. Proč mi tedy nelze najít knihovnu pro kompilaci, která vypadá v pořádku nainstalovaná a i include hlavičkového souboru je bez problémů?
Řešení dotazu:
glm to zjevně najde, jinak by si linker stěžoval. Takže buď se ti linkuje s jinou knihovnou téhož názvu nebo bych zkusil ten parametr -lglm posunout až na konec, tedy nějak takhle:
g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
/usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_jpg.o): In function `glmReadJPG': /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:112: undefined reference to `jpeg_std_error' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:126: undefined reference to `jpeg_CreateDecompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:130: undefined reference to `jpeg_stdio_src' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:134: undefined reference to `jpeg_read_header' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:156: undefined reference to `jpeg_start_decompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:193: undefined reference to `jpeg_read_scanlines' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:120: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress' /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_png.o): In function `glmReadPNG': /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:77: undefined reference to `png_create_read_struct' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:87: undefined reference to `png_create_info_struct' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:114: undefined reference to `png_init_io' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:119: undefined reference to `png_read_info' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:121: undefined reference to `png_get_IHDR' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:131: undefined reference to `png_set_strip_16' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:156: undefined reference to `png_get_valid' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:162: undefined reference to `png_read_update_info' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:164: undefined reference to `png_get_channels' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:168: undefined reference to `png_get_rowbytes' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:180: undefined reference to `png_read_image' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:181: undefined reference to `png_read_end' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:186: undefined reference to `png_destroy_read_struct' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:152: undefined reference to `png_set_expand' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:157: undefined reference to `png_set_expand' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:148: undefined reference to `png_set_expand' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:105: undefined reference to `png_destroy_read_struct' /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:91: undefined reference to `png_destroy_read_struct' collect2: error: ld returned 1 exit status
g++ -lGL -lglut -lGLU -ljpeg -lpng -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
glm závisí ještě na další knihovně nebo na dalších knihovnách. To bys měl dokázat zjistit z dokumentace k té knihovně glm.
extern "C" {
#include <glm.h>
}
Tiskni
Sdílej: