abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 00:11 | IT novinky

    Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: qt4 thread + signal

    29.5.2013 13:33 pou | skóre: 18
    qt4 thread + signal
    Přečteno: 222×

    Ahoj,
    mám problém se signály a sloty. Mám vytvořené dvě třídy ve dvou vláknech (pomocí Thread run). V jednom vláknu získávám data a po zpracování se je snažím předat druhému vláknu pomocí signálu a slotu. Pro data mám vytvořenou vlastní strukturu.

    Vše se zdá, že funguje (žádné hlášení při kompilaci). Při spuštění se data opravdu přesouvají z jednoho vlákna do druhého. ALE při zrušení aplikace(třídy A) vypíše QT následující hlášku:

    Qt has caught an exception thrown from an event handler. Throwing exceptions from an event handler is not supported in Qt. You must reimplement QApplication notify() and catch all exceptions there.

     

    (po reimplementaci notify jsem obdrzel stejnou hlasku).

     

    Díky za každou odpověd!!!

     

     

    Přidávám dulezite casti kodu:

    class Global{
    typedef struct mStruct{
    int promenna;
    int promenna2;
    }mStruct;
    };
    Q_DECLARE_METATYPE(GFunction::mStruct)

    class B{
    signal:
    mSignal(Global::mStruct);
    };

    class A:QThread{
    ~A{
    this->terminate();
    QThread::wait() ;
    }

    void run(){
    B b;
    qRegisterMetaType<Global::mStruct> ("Global::mStruct");
    connect(&b,SIGNAL(mSignal(Global::mStruct)),this,SLOT(mSlot(Global::mStruct)));
    exec();
    }
    slot:
    mSlot(Global::mStruct){}
    };

    Odpovědi

    29.5.2013 13:57 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4 thread + signal

    Tak jsem zjistil,

    že tu varovnou hlášku způsobuje pravděpodobně exec(), ale nevím co místo něj použít, možná eventloop???

    30.5.2013 07:18 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4 thread + signal

    Tak po dlouhém hledání a zkoušení různých věcí jsem zjistil, že problém dělá ukončování vlákna.

    Je nutné použít this->quit(); potom uz hláška nevyskočí a vše je korektní.

    29.5.2013 14:14 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4 thread + signal

    Z toho kódu co je přiložený není úplně zřejmé, jakým způsobem máš obě třídy vytvořené, ale s největší pravděpodobností vůbec nemusíš ve třídě A dědit QThread. Někdy v Qt4.4 se totiž změnil způsob práce s QThread a nyní je to spíš interface, pomocí kterého se s vlákny manipuluje.

    Dokumentace bohužel tuhle "malou" změnu nějak nereflektuje a neobsahuje korektní příklad použití.

    Jak správně použít QThread je třeba tady.

    29.5.2013 14:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4 thread + signal
    Případně dokumentace ke Qt5 už obsahuje lepší příklad, pokud _opravdu_ potřebuješ dědit QThread.
    30.5.2013 07:22 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4 thread + signal
    Tak to je dobrý vědět, díky za odkazy!!!!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.