Zítra 23. září proběhne Maker Faire Mladá Boleslav, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.10 s kódovým názvem Mantic Minotaur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.10 mělo vyjít 12. října 2023.
Josef Průša informuje o nových verzích firmwarů pro tiskárny Original Prusa, 5.0.0 pro MK4 a MK3.9 a 5.1.0-alpha1 pro MINI, díky kterým jsou tiskárny mnohem rychlejší.
Mastodon (Wikipedie), svobodná federalizovaná sociální síť, byl vydán ve verzi 4.2. Z novinek je vypíchnuto vylepšené vyhledávání.
Ben Hawkes publikoval pod názvem The WebP 0day analýzu bezpečnostní chyby CVE-2023-4863 v knihovně WebP / libwebp s řadou zajímavých odkazů. Pravděpodobně se jedná o stejnou chybu jako BLASTPASS (CVE-2023-41064 a CVE-2023-41061) v macOS, iOS, iPadOS a watchOS. Zpracování (zobrazení) speciálně připraveného obrázku nebo přílohy vedlo ke spuštění útočníkem připraveného kódu.
Myš je pro kočku: Prohlížeče je dalším dílem ze série článků Myš je pro kočku, kde Edvard Rejthar ukazuje, jak lze počítač ovládat bez myši. Používáte ve webových prohlížečích zkratky Ctrl+(Shift)+Tab, Ctrl+(Shift)+PgDn/PgUp, F6, (Shift)+Alt+Enter nebo F7?
Vývojáři mobilní Datovky prosí o pomoc s testováním beta verze mobilní Datovky s novým grafickým rozhraním, podporou pro tmavý režim a podporou pro VoDZ. Aplikace je zatím dostupná pouze pro zařízení Android a je umístěna v samostatném instalačním kanále Datovka Beta. Tento kanál slouží pro testovaní nové funkcionality a grafického uživatelského rozhraní. Datovka Beta se instaluje jako samostatná aplikace s vlastními daty, která
… více »Harlequin byl vydán ve verzi 1.0.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) IDE (Integrated Development Environment) k systému pro správu SQL OLAP databází DuckDB.
Po roce a půl od představení DALL·E 2 představila společnost OpenAI novou verzi DALL·E 3 svého AI systému pro generování "realisticky vypadajících obrázků nebo uměleckých děl" na základě popisu v přirozeném jazyce, viz příklad "kosmonaut na koni fotorealisticky". Jednou z novinek je integrace s ChatGPT.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 133 (pdf) a HackSpace 70 (pdf).
Zdravím,
Měl jsem interface:
class Interface{
public:
virtual int cosi()=0;
...
}
a pak několik implementací:
class A: public Interface{
public:
int cosi();
...
}
class B: public Interface{
public:
B();
~B();
int cosi();
...
}
A dále factory, která mi podle předaných parametrů várátila instanci nějakého konkrétní implementace.
Interface test = factory->choose(parametry);
Takže jsem nevěděl, která konkrétní implementace je použita.
Problém nastal při volání destruktoru.
delete test
způsobil varování na undefined behavior, protože se volal destruktor Interface a ne konkrétní implementace A nebo B a tudíž v případě B to způsobovalo memoryleak.
Jak to vyřešit?
Když přidám protected destructor do Interface:
protected:
virtual ~Interface()=0;
...
inline ReadWrite::~ReadWrite() { }
a destruktory do každé implementace, tak to pořád neřeší problém.
Musím volat destruktor pro konkrétní implementaci a nějak si tudíž musím pamatovat jaká konkrétní implementace je použita, což mi připadá principiálně špatně. Jediná možnost, která mě napadá, je zavolat opět factory se stejnými parametry, aby mi řekla, jaká iplementace byla použita, což se mi taky moc nelíbí. Jak se tohle řeší?
Řešení dotazu:
Když bude public, tak se ale bude volat destruktor ~Interface(), což nechci, protože potřebuju zavolat destruktor konkrétní implemtace - ~B(); v B() něco alokuju, takže to musim uvolnit v ~B() ne v ~Interface(), kterej neví o tom, co se v B() alokovalo.
V tomhle konkrétním případě to můžu udělat tak, že v B() nebudu nic alokoavat a nemusí mít konstruktor ani destruktor - bude jeden prázdnej public destruktor v Interface. Zajímalo by mě to spíš teoreticky...
/** * @class Interface * @brief Interface class.Ne-virtuální destruktor základní třídy při „dědění“ je dost specifická a obvykle nežádoucí věc.
* This class is designed for inheritance. */ class Interface{ public: /** * Virtual empty destructor */ virtual ~Interface(){} /** * cosi do cosi */ virtual int cosi()=0; };
protected:
virtual ~Interface()=0;
...
inline Interface::~Interface() { }
Neopravil jsem to při kopírování z opravdového kódu.
protected: virtual ~Interface(){};U tříd, které budou mít destruktor vlastní, se bude volat ten vlastní, u ostatních ten z Interface, nevidím v tom problém.
Mě de o to, že mam Interface* test = new B(); a pak delete test;, jenže to se zavolá ~Interface místo ~B();
Řešim teda jak nějak elegantně volat konkrétní destruktor ~A() nebo ~B() nad Interface* test;
Instacne Interface se vytváří podle paramatrů sama a já nevím jaká. Řešení mě napadaj dvě - při vytváření si do proměnné uložit co to je konkrétně za třídu (A nebo B) a pak zavolat konkrétní destruktor, což mi připadá špatně - k čemu mi pak je ten interface...
Druhá, lepší, je před voláním destruktoru zjistit z facotry, jakej to je typ, ale právě se ptám, jak se tohle běžně řeší, protože mi to připadá jako docela běžný problém, ale nikde jsem to řešené nenašel.
komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema- no nemá, ale je jedno jak se tomu říká, jestli jestli čistě abstraktní třída nebo intreface - princip je stejný.
ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.Dědičnost je hezká věc, ale jen opravdu tam kde má význam, jinak je lepší se jí raději vyhnout. A myslím si, že je dobré, o každé třídě uvažovat jako by pro dědění nebyla připravena, není-li explicitně uvedeno jinak. Zbytečně zatěžovat kód virtuálními destrukory mi také nepřijde jako nejlepší řešení.
Tiskni
Sdílej: