abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 22:30
    Rozcestník

    Dotaz: Destruktor a interface v C++

    Beda0 avatar 24.6.2013 09:07 Beda0 | skóre: 29
    Destruktor a interface v C++
    Přečteno: 736×

    Zdravím,
    Měl jsem interface:

    class Interface{
    public:
       virtual int cosi()=0;
       ...
    }
    a pak několik implementací:
    class A: public Interface{
    public:
       int cosi();
       ...
    }
    class B: public Interface{
    public:
       B();
       ~B();
       int cosi();
       ...
    }
    A dále factory, která mi podle předaných parametrů várátila instanci nějakého konkrétní implementace.
    Interface test = factory->choose(parametry);
    Takže jsem nevěděl, která konkrétní implementace je použita. Problém nastal při volání destruktoru.
    delete test
    způsobil varování na undefined behavior, protože se volal destruktor Interface a ne konkrétní implementace A nebo B a tudíž v případě B to způsobovalo memoryleak. Jak to vyřešit? Když přidám protected destructor do Interface:
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline ReadWrite::~ReadWrite() { }
    
    a destruktory do každé implementace, tak to pořád neřeší problém. Musím volat destruktor pro konkrétní implementaci a nějak si tudíž musím pamatovat jaká konkrétní implementace je použita, což mi připadá principiálně špatně. Jediná možnost, která mě napadá, je zavolat opět factory se stejnými parametry, aby mi řekla, jaká iplementace byla použita, což se mi taky moc nelíbí. Jak se tohle řeší?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (stativ)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.6.2013 09:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Když dáte do interface public virtuální destruktor, tak žádné problémy nebudou. Proč protected?
    Beda0 avatar 24.6.2013 09:59 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Když bude public, tak se ale bude volat destruktor ~Interface(), což nechci, protože potřebuju zavolat destruktor konkrétní implemtace - ~B(); v B() něco alokuju, takže to musim uvolnit v ~B() ne v ~Interface(), kterej neví o tom, co se v B() alokovalo.

    Beda0 avatar 24.6.2013 10:09 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    V tomhle konkrétním případě to můžu udělat tak, že v B() nebudu nic alokoavat a nemusí mít konstruktor ani destruktor - bude jeden prázdnej public destruktor v Interface. Zajímalo by mě to spíš teoreticky...

    24.6.2013 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Myslím, že „zmatení“ je způsobené neznalostí chování destruktorů.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.6.2013 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Jsem se ztratil, bo pokud je destruktor virtuální volají se všechny destruktory a ve správném pořadí…
    Z více důvodů, považuji za správnou deklaraci abstraktní třídy jako čistě abstraktní, tedy ve smyslu interface tehdy, pokud obsahuje virtuální destruktor včetně jeho implementace.
    /**
     * @class Interface
     * @brief Interface class.
    * This class is designed for inheritance. */ class Interface{ public: /** * Virtual empty destructor */ virtual ~Interface(){} /** * cosi do cosi */ virtual int cosi()=0; };
    Ne-virtuální destruktor základní třídy při „dědění“ je dost specifická a obvykle nežádoucí věc.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:12 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Ten poslední kód má bejt
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline Interface::~Interface() { }
    Neopravil jsem to při kopírování z opravdového kódu.
    mess avatar 24.6.2013 10:45 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    A proč prostě neuděláš z toho destruktoru v Interface prázdnou funkci?
    protected:
        virtual ~Interface(){};
    
    U tříd, které budou mít destruktor vlastní, se bude volat ten vlastní, u ostatních ten z Interface, nevidím v tom problém.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    mess avatar 24.6.2013 10:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Teda "public" tam má být.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:58 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Mě de o to, že mam Interface* test = new B(); a pak delete test;, jenže to se zavolá ~Interface místo ~B();
    Řešim teda jak nějak elegantně volat konkrétní destruktor ~A() nebo ~B() nad Interface* test;

    Instacne Interface se vytváří podle paramatrů sama a já nevím jaká. Řešení mě napadaj dvě - při vytváření si do proměnné uložit co to je konkrétně za třídu (A nebo B) a pak zavolat konkrétní destruktor, což mi připadá špatně - k čemu mi pak je ten interface...
    Druhá, lepší, je před voláním destruktoru zjistit z facotry, jakej to je typ, ale právě se ptám, jak se tohle běžně řeší, protože mi to připadá jako docela běžný problém, ale nikde jsem to řešené nenašel.

    24.6.2013 11:02 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Řešíš něco, co není třeba řešit, GOTO: № 9 :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 11:07 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Ano, omlouvám se, nějak sem si poplet chování virtuálních destroktorů...

    25.6.2013 10:20 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    short answer: riesenie je v tomto pripade virtualny destruktor. komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema, ale uvazovat o tom ako o ciastocne/plne abstraktnych triedach.

    mat destruktor virtualny je MUST HAVE v akomkolvek pripade, ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    25.6.2013 11:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema
    - no nemá, ale je jedno jak se tomu říká, jestli jestli čistě abstraktní třída nebo intreface - princip je stejný.
    ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    Dědičnost je hezká věc, ale jen opravdu tam kde má význam, jinak je lepší se jí raději vyhnout. A myslím si, že je dobré, o každé třídě uvažovat jako by pro dědění nebyla připravena, není-li explicitně uvedeno jinak. Zbytečně zatěžovat kód virtuálními destrukory mi také nepřijde jako nejlepší řešení.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.