Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
// C interface alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc; extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data); extern(C) extern void cekej_na_callback(); // class Bla { uint[] nejakyData; this() { nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this); } void callback() { // něco tady } static extern(C) cCallback(void *data) { Bla self = cast(Bla)data; self.callback(); } } // ... Bla bla; void main() { while (true) { bla = new Bla(); cekej_na_callback(); // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně, // pak vrátí } }Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
const(void*)this
, tak kód funguje.
import std.stdio; import core.thread; //import wayland.callback; class Callback { void delegate(uint) m_callback; Callback m_next; uint[] m_lotsOfData; public this(void delegate(uint) cb) { writefln("Callback %s create", cast(void*)this); m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this); m_callback = cb; } ~this() { writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this); } public void call(uint bla) { m_callback(bla); } } class Bla { Callback m_callbacks; Callback m_last; public Callback createCallback(void delegate(uint) cb) { Callback ret = new Callback(cb); if (m_last is null) m_callbacks = ret; else m_last.m_next = ret; m_last = ret; return ret; } public Callback createCallback(void function(uint) cb) { return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } ); } public void run() { while (m_callbacks !is null) { Callback cb = m_callbacks; m_callbacks = cb.m_next; cb.m_next = null; if (m_callbacks is null) m_last = null; cb.call(111); } } } Bla bla; void proc(uint serial) { writeln("call"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); bla.createCallback(&proc); } void main() { bla = new Bla(); bla.createCallback(&proc); bla.run(); } /* Display display; SyncCallback cb; void proc(uint serial) { writeln("sync"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); cb = display.sync(&proc); } void main() { display = new Display(null); cb = display.sync(&proc); while (true) display.dispatch(); } */
Řešení dotazu:
Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:
http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html
The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.
Možná to nefunguje z tohoto důvodu:
http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html
void* p; ... int x = cast(int)p; // error: undefined behavior
garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat
Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memoryTo zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
// Typical C-style callback mechanism; the passed function // is invoked with the user-supplied context pointer at a // later point. extern(C) void addCallback(void function(void*), void*); // Allocate an object on the GC heap (this would usually be )// some application-specific context data. auto context = new Object; // Make sure that it is not collected even if it is no // longer referenced from D code (stack, GC heap, …). GC.addRoot(cast(void*)context); // Also ensure that a moving collector does not relocate // the object. GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE); // Now context can be safely passed to the C library. addCallback(&myHandler, cast(void*)context); extern(C) void myHandler(void* ctx) { // Assuming that the callback is invoked only once, the // added root can be removed again now to allow the GC // to collect it later. GC.removeRoot(ctx); GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE); auto context = cast(Object)ctx; // Use context here… }
Tiskni
Sdílej: