Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…
Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.
Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
// C interface alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc; extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data); extern(C) extern void cekej_na_callback(); // class Bla { uint[] nejakyData; this() { nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this); } void callback() { // něco tady } static extern(C) cCallback(void *data) { Bla self = cast(Bla)data; self.callback(); } } // ... Bla bla; void main() { while (true) { bla = new Bla(); cekej_na_callback(); // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně, // pak vrátí } }Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
const(void*)this
, tak kód funguje.
import std.stdio; import core.thread; //import wayland.callback; class Callback { void delegate(uint) m_callback; Callback m_next; uint[] m_lotsOfData; public this(void delegate(uint) cb) { writefln("Callback %s create", cast(void*)this); m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this); m_callback = cb; } ~this() { writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this); } public void call(uint bla) { m_callback(bla); } } class Bla { Callback m_callbacks; Callback m_last; public Callback createCallback(void delegate(uint) cb) { Callback ret = new Callback(cb); if (m_last is null) m_callbacks = ret; else m_last.m_next = ret; m_last = ret; return ret; } public Callback createCallback(void function(uint) cb) { return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } ); } public void run() { while (m_callbacks !is null) { Callback cb = m_callbacks; m_callbacks = cb.m_next; cb.m_next = null; if (m_callbacks is null) m_last = null; cb.call(111); } } } Bla bla; void proc(uint serial) { writeln("call"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); bla.createCallback(&proc); } void main() { bla = new Bla(); bla.createCallback(&proc); bla.run(); } /* Display display; SyncCallback cb; void proc(uint serial) { writeln("sync"); Thread.sleep(dur!("msecs")(10)); cb = display.sync(&proc); } void main() { display = new Display(null); cb = display.sync(&proc); while (true) display.dispatch(); } */
Řešení dotazu:
Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:
http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html
The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.
Možná to nefunguje z tohoto důvodu:
http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html
void* p; ... int x = cast(int)p; // error: undefined behavior
garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat
Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memoryTo zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
// Typical C-style callback mechanism; the passed function // is invoked with the user-supplied context pointer at a // later point. extern(C) void addCallback(void function(void*), void*); // Allocate an object on the GC heap (this would usually be )// some application-specific context data. auto context = new Object; // Make sure that it is not collected even if it is no // longer referenced from D code (stack, GC heap, …). GC.addRoot(cast(void*)context); // Also ensure that a moving collector does not relocate // the object. GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE); // Now context can be safely passed to the C library. addCallback(&myHandler, cast(void*)context); extern(C) void myHandler(void* ctx) { // Assuming that the callback is invoked only once, the // added root can be removed again now to allow the GC // to collect it later. GC.removeRoot(ctx); GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE); auto context = cast(Object)ctx; // Use context here… }
Tiskni
Sdílej: