Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
$obj = Ovoce();a z té třídy volám jiné třídy které potřebují instanci třídy 'Ovoce', existuje řešení jak to udělat? Děkuji
$this.
$obj = Ovoce();v class Ovoce zavolám jinou class Zelenina
$obj2 = Zelenina();a v class Zelenina potřebuji zavolat metodu v class Ovoce. je to lépe k pochopení? Děkuji
<?php
class Ovoce {
private $atribut;
private $obj2;
function __construct($atribut){
$this->atribut = $atribut;
$this->obj2 = new Zelenina($this);
}
function getAtribut(){
return $this->atribut;
}
function __toString() {
return "Ovoce a $this->obj2";
}
}
class Zelenina {
private $ovoce;
function __construct(Ovoce $ovoce){
$this->ovoce = $ovoce;
}
function __toString() {
return "zeleniny mám: " . $this->ovoce->getAtribut() . " kusů";
}
}
$obj = new Ovoce(42);
echo $obj;
Výsledek:
Ovoce a zeleniny mám: 42 kusů
Musím si to pořádně rozebrat.. Děkuji
ještě tady mám úplně obyčejnou class, ze které opět nedostanu nic jiného než nadafinované proměnné na false. V každé metodě se uloží string který se ještě vypíše pokud tam vložím echo, ale v poslední metodě "show" už jsou zase všechny proměnné false, kde se to ztrácí? Děkuji
class Test{
private $item1 = false;
private $item2 = false;
private $item3 = false;
public $show = false;
public function __construct(){
$this->item1();
$this->item2();
$this->item3();
}
public function item1(){
$this->item1 .= 'Text item1';
}
public function item2(){
$this->item2 .= 'Text item2';
}
public function item3(){
$this->item3 .= 'Text item3';
}
public function show(){
$this->show .= $this->item1;
$this->show .= $this->item2;
$this->show .= $this->item3;
}
}
$test = new Test();
var_dump($test->show); // bool(false)
Kde voláš tu metodu show()? Podle mne nikde. Atributu $show zůstane původní hodnota.Já jsem fakt pako
Kdo ti poradil, abys dělal atributy "public"? Mají být "private".Narážiš na tento zápis ?
public $show = false;Pokud ano, jak bych tu proměnnou pak vypsal?
A kdo ti poradil řetězit booleovskou hodnotu s řetězcem? Sice to tak nějak funguje, ale je to nesmysl.tak jak to má být? Měl jsem za to, že když se jedná o inicializace proměnné je to fuk..
public $show = ''; nebo public $show = ""; nebo úplně jinakDíky
<?php
class Test {
private $item1 = 'Text item1';
private $item2 = 'Text item2';
private $item3 = 'Text item3';
public function __toString() {
return $this->item1 . $this->item2 . $this->item1;
}
}
$test = new Test();
echo $test;
Všechno ostatní je tam jaksi "navíc" a není příliš patrné, proč to tam máš.
Vyhýbej se operátorům ".=" - nejsou moc efektivní a většinou ani nejsou potřebné.
Všechno ostatní je tam jaksi "navíc" a není příliš patrné, proč to tam máš.Byl to jen příklad, metody jsem tady nechtěl z důvodu přehlednosti rozvádět... Když si vezmu cenné ponaučení a vycházím z původního příkladu, tak ted je to OK ? Děkuji
class Test{
private $item1;
private $item2;
private $item3;
public function __construct(){
$this->item1();
$this->item2();
$this->item3();
}
public function item1(){
$this->item1 = 'Text item1';
}
public function item2(){
$this->item2 = 'Text item2';
}
public function item3(){
$this->item3 = 'Text item3';
}
public function show(){
$this->show = $this->item1.$this->item2.$this->item1;
}
public function __toString(){
return show();
}
}
$test = new Test();
echo($test->show());
public function __toString(){
return $this->item1.$this->item2.$this->item1;
}
tak vůbec nebudeš potřebovat volat metodu show()
$test = new Test(); echo($test);Uvnitř objektu si udržuj atributy v atomickém stavu, ale vně objektu je prezentuj jako komplexní hotovou informaci, kterou k něčemu potřebuješ. Nesnaž se z vnějšku manipulovat s jednotlivými atributy, to je úkolem metod uvnitř objektu.
Metodu __toString() tam máš navíc, protože jsi ji nepoužil.jak to že jsem ji nepoužil? ta metoda se zpracuje přece vždy?
U metody show() ti chybí return.Ano to je pravda, to co jsem napsal je nesmysl, čili se dvěma metodama asi takto (doufám)
public function show(){
return $this->item1.$this->item2.$this->item1;
}
public function __toString(){
return show();
}
Uvnitř objektu si udržuj atributy v atomickém stavu, ale vně objektu je prezentuj jako komplexní hotovou informaci, kterou k něčemu potřebuješ.Vůbec netuším co je to atomický stav, musím pohledat a nastudovat...
Nesnaž se z vnějšku manipulovat s jednotlivými atributy, to je úkolem metod uvnitř objektu.No a tohle jde úplně mimo mne. Absolutně nerozumím co se mi snažíš poradit...
Tiskni
Sdílej: