Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Jedna z možných odpovědí by mohla být:
Start::mess();Odpovědí si jsem jistý, ale neznám znění otázky.
Asi by sis měl urovnat rozdíl mezi třídou a její instancí. Je totiž rozdíl v tom, jestli mluvíš o metodách statických (což jsou metody tříd), nebo metodách těch samotných objektů (tedy metody už instancí daných tříd). Podle toho, co píšeš, bych odvodil, žes mohl myslet něco takovéhoto:
..a výstup by byl: class Start{
public function __construct(){
// Tuto instanci třídy Start uložíme třídě Akce do statické proměnné
// To znamená, že touto jedinou instancí mohou disponovat všechny instance třídy Akce.
Akce::setStartObject($this);
}
public function Hello(){
echo "Hello ";
}
}
class Akce{
private static $start_object = null;
public static function setStartObject(Start $object){
self::$start_object = $object;
}
public function Whatever($whatever){
echo $whatever;
}
}
// Tato jediná vytvořená instance třídy Start bude nyní dostupná
// ve všech budoucích instancích třídy Akce
$start_object = new Start();
// Takže:
$akce_jedna = new Akce();
$akce_jedna->Whatever("World <br>");
$akce_dva = new Akce();
$akce_dva->Whatever("Universe <br>");
Ale je dost možné, že jsi to myslel úplně jinak a pak je výše uvedené hromada kydů. Takže se zkus příště vyjádřit komplexněji :)Hello World
Hello Universe
Tiskni
Sdílej: