abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    dnes 18:55 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 14. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:33 | IT novinky

    Google na akci Made by Google '23 (YouTube) představil novinky v kolekci produktů Pixel: hodinky Pixel Watch 2 a telefony Pixel 8 a Pixel 8 Pro s čipem Tensor G3, Androidem 14 a 7letou softwarovou podporu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Nově ve výchozím stavu ssh-keygen generuje Ed25519 klíče. Do ssh byla přidána možnost obfuskace časováním stisknutí kláves (keystroke timing obfuscation).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:44 | Komunita

    Konference OpenAlt 2023 proběhne o víkendu 11. a 12. listopadu v Brně. Přihlásit přednášky lze do neděle 8. října 23:59.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:00 | Bezpečnostní upozornění

    V X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17 bylo nalezeno a v upstreamu opraveno 5 bezpečnostních chyb (CVE-2023-43785, CVE-2023-43786, CVE-2023-43787, CVE-2023-43788 a CVE-2023-43789). Dvě nejstarší jsou s námi 35 let. Obsaženy byly již v X11R2 vydaném v únoru 1988.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 08:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o bezpečnostní chybě Looney Tunables aneb CVE-2023-4911 v glibc ld.so. Útočník ji může využít k lokální eskalaci práv. Vyzkoušeno na výchozích instalacích linuxových distribucí Fedora 37 a 38, Ubuntu 22.04 a 23.04 a Debian 12 a 13. Chyba byla do glibc zavlečena v dubnu 2021. Detaily v txt.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Komunita

    Na Kickstarteru byla spuštěna crowdfundingová kampaň na podporu telefonu Murena 2 s /e/OS. Telefon má 2 hardwarové přepínače. Prvním lze jednoduše vypnout kamery a mikrofony. Druhým se lze odpojit od sítí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 20:11 | Bezpečnostní upozornění

    Společnost Qualcomm publikovala říjnový bezpečnostní bulletin. V úvodu informuje, že bezpečnostní chyby CVE-2023-33106, CVE-2023-33107, CVE-2022-22071 a CVE-2023-33063 jsou cíleně využívány útočníky. O CVE-2022-22071 se píše už v loňském květnovém bulletinu. Detaily o zbylých chybách jsou k dispozici OEM partnerům. Veřejně budou k dispozici až s vydáním prosincového bulletinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 12.5.6. Tor na verzi 0.4.8.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:55 | Nová verze

    Šifrovací nástroj VeraCrypt v menším vydání 1.26.7 nejen opravuje chyby a aktualizuje podporované algoritmy (podrobnosti v poznámkách vydání), ale také přestává podporovat původní svazky TrueCrypt.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Raději
     (57%)
     (43%)
    Celkem 67 hlasů
     Komentářů: 3, poslední 2.10. 23:31
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGL - gluLookAt()

    4.11.2013 19:39 Fnenks | skóre: 4
    OpenGL - gluLookAt()
    Přečteno: 358×

    Zdravím,

    Specifikace funkce: void gluLookAt(float eyeX, float eyeY, float eyeZ, float centerX, float centerY, float centerZ, float upX, float upY, float upZ);

    Potřeboval bych poradit jak převést moje parametry na parametry potřebné do této funkce.

    Moje parametry jsou: -pozice na mapě(float x, float y, float z) -úhel natočení kamery(float angleX, float angleY, float angleZ)

    Úhel hodnota je ve stupních! Díky za rady, pokud nějaké budou.

    Odpovědi

    5.11.2013 17:19 Fnenks | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    dodavam kod ktery zatim mam: https://dl.dropboxusercontent.com/u/97350425/problem.png

    Camera.getPosition() vraci xyz pozici na mape

    Camera.getDirection() vraci xyz uhel natoceni kamery

    kod na radcich 85-92 mi poradili na jinem foru, bohuzel nefunguje spravne, nekde tam musi byt chyba :(
    Goheeca avatar 5.11.2013 22:06 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Je potřeba vědět dva úhly (ze sférických souřadnic) pro určení směru a pak úhel, který mi určuje natočení vršku kamery (je potřeba si taky určit, počátky a orientace těchto souřadnic). Není mi jasné jak jsou ovšem tyhle souřadnice namapované na nějaké angleX, angleY, angleZ, chtělo by to specifikovat. Aby se dosáhlo kýženého výsledku.
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:02 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Tak např. udělejme to takto:
    • Θ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • φ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • ψ - rotace okolo osy z (při nulových předešlých úhlech), počínají na ose -x jdoucí do -y
    Jelikož OpenGL nemá osy jako se běžně uvažují, připravme si zobrazení:
         / 0 1 0 \
    L =  | 0 0 1 |
         \ 1 0 0 /
    
    dále pracujeme v běžném rozložení os. Směrový vektor budeme chtít v základu v této poloze:
                  T
    d = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                                         T
    d = (sin Θ cos φ, sin Θ sin φ, cos Θ)
    z toho plyne Θ = π/2 a φ = π. Vrškový vektor je při nulovém ψ:
                  T
    u = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                           T
    u = (-cos ψ, -sin ψ, 0)  .
    Vrškový vektor budeme chtít transformovat spolu s natočením kamery a to následovně:
    • nejdřív se natočí podle úhlu Θ, to bude zobrazení T
    • poté podle úhlu φ, to bude zobrazení S
    S a T vypadá následovně:
         / cos φ  -sin φ  0 \
    S =  | sin φ   cos φ  0 |
         \   0       0    1 /
    
         /  cos Θ  0  sin Θ \
    T =  |    0    1    0   |
         \ -sin Θ  0  cos Θ /
    
    Výsledné vektory jsou pak:
                                          T
    Ld = (sin Θ sin φ, cos Θ, sin Θ cos φ)
                                                                                           T
    LSTu = (-cos Θ sin φ cos ψ - cos φ sin ψ, sin Θ cos ψ, sin φ sin ψ - cos Θ cos φ cos ψ)  .
    
    První je pak tedy jednotkový směrový vektor od eye k center a druhý je up. Po dosazení by pak úhlů:
    • Θ = π/2
    • φ = π
    • ψ = 0
    by tedy kamera měla koukat do -z s vrškem v y. Tak snad jsem to nikde nezvrtal ...
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:09 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Protože jsou minimálně dva běžné způsoby: Eulerovy úhly a Tait–Bryanovy úhly .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.