Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Zdravím,
Specifikace funkce:
void gluLookAt(float eyeX,  float eyeY,  float eyeZ, float  centerX,  float centerY,  float centerZ, float upX,  float upY,  float upZ);
Potřeboval bych poradit jak převést moje parametry na parametry potřebné do této funkce.
Moje parametry jsou: -pozice na mapě(float x, float y, float z) -úhel natočení kamery(float angleX, float angleY, float angleZ)
Úhel hodnota je ve stupních! Díky za rady, pokud nějaké budou.
     / 0 1 0 \
L =  | 0 0 1 |
     \ 1 0 0 /
dále pracujeme v běžném rozložení os.
Směrový vektor budeme chtít v základu v této poloze:
              T
d = (-1, 0, 0)  ,
přičemž
                                     T
d = (sin Θ cos φ, sin Θ sin φ, cos Θ)
z toho plyne Θ = π/2 a φ = π.
Vrškový vektor je při nulovém ψ:
              T
u = (-1, 0, 0)  ,
přičemž
                       T
u = (-cos ψ, -sin ψ, 0)  .
Vrškový vektor budeme chtít transformovat spolu s natočením kamery a to následovně:
     / cos φ  -sin φ  0 \
S =  | sin φ   cos φ  0 |
     \   0       0    1 /
     /  cos Θ  0  sin Θ \
T =  |    0    1    0   |
     \ -sin Θ  0  cos Θ /
Výsledné vektory jsou pak:
                                      T
Ld = (sin Θ sin φ, cos Θ, sin Θ cos φ)
                                                                                       T
LSTu = (-cos Θ sin φ cos ψ - cos φ sin ψ, sin Θ cos ψ, sin φ sin ψ - cos Θ cos φ cos ψ)  .
První je pak tedy jednotkový směrový vektor od eye k center a druhý je up. Po dosazení by pak úhlů:
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                