abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 586 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)

    Bundas avatar 11.12.2013 18:20 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Přečteno: 509×
    Zdravim. Je mi 14 let, ucim se programovat. Ted se snazim pochopit tridy v C++ a napsal sem jednoduchou aplikaci.. Bohuzel visual studio tam furt nekde vidi chybu..

    Zdrojak:

    hlavicka.h -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUTG5USjZiLWdQbTg/edit?usp=sharing

    main.cpp -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUN3BkZFlncTc3NUU/edit?usp=sharing

    Pomozte mi to opravit prosim
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    11.12.2013 19:28 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1. chybi ti tam implementace konstruktoru Circle()

    2. Co maji delat tyhle radky?:
    cin >> c.getX
    cin >> c.getY;
    cin >> c.getRadius;
    cin >> c.getColor;
    
    prepisovat adresu funkce ?

    3. Co ma delat tenhle radek?:
    c.printValues;
    
    4. Guess: predtim jsi programoval v pascalu ? :-)
    11.12.2013 19:33 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Ahoj,

    no máš tam těch problémů dost :-), ale v poho. Snad jen že na učení objektovýho programování jsou lepší jazyky než C++ (např. i ta ukecaná Java), ale naučit se to dá i na C++ (můj případ).

    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.

    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).

    2) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)

    Bundas avatar 11.12.2013 20:06 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.
    Diky za radu. Tohle by me nenapadlo.
    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).
    Takze k tomu konstruktoru Circle() mam pridat parametry? Jaky? (jsem vazne zacatecnik. Ucim se C++ teprve tyden, takze odpust prosim moji neschopnost :-D)
    3) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).
    A mam tam ty gettery nechavat? Nebo staci jenom vytvorit ty funkce? Definice fuknce void Circle::setX(int x) by byla: Circle::setX(int x) {x = x;} ?

    kdyz mam volat c.setX(promenna) tak by to v praxi vypadalo nejak takhle?: c.setX(21); nebo c.setX(getX())? Jak by to slo udelat, aby tam byl umoznen vstup uzivatele? (ze by inicializaci promenny x vykonaval uzivatel)

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)
    Tak daleko sem se jeste nedostal
    Abe the Messiah has come.
    12.12.2013 10:12 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    2) No takový parametry, aby po zavolání konstruktoru cicrle byl kruh definovanej. Tj. můžeš ho inicializovat pomocí x,y,radius, nebo pomocí istreamu, z kterýho načteš hodnoty, dělává se i tzn. copy contruktor, tj. z jiné instance třídy Circle.

    3a) No jde o to, jestli má circle nabízet ke čtení z vnějšku své vlastnosti. Jestli ano, nechat, jestli ne, tak smazat.

    3b) Circle::setX(int x) {x = x;} ? Nejde, protože lokální definice x ze SetX Ti zastíní tu z třídy. Musíš buď lokální pojmenovat jinak, nebo asi lepší je si zvyknout psát: Circle::setX(int x) {this->x = x;} ?

    3c) c.setX(getX())? Je přeci blbina :-) Jednak nemáš definovanou funkci getX, pouze metodu getX třídy Circle, takže by to muselo bejt c.setX(c.getX()), jednak si to zkus přeložit do "lidského jazyka": "Kružnici c . změň X (na hodnotu vlastnosti x kružnice c)". A to asi nechceš.

    3d) Inicializaci proměnný x udělá uživatel. Jestli má jít opravdu o inicializaci kružnice, mělo by to bejt v konstruktoru (v tomto případě s parametrem istream). Jestli má jít o změnu existující kružnice, tak buď dopsat další metodu setX s parametrem istream (v jejímž těle pak může bejt stream >> this->x), nebo tady asi rozumější je: int tmp_x; cin >> tmp_x ; c.setX(tmp_x)

    Anebo se vykašlat na setter a psát cin >> c.x, ale to je proti principům objektovýho programování. U takhle jednoduchýho objektu a programu se ale neprojeví žádná nevýhoda plynoucí z porušení principů, jen si navykneš "bad habits"

    12.12.2013 22:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    void Circle::setCentre(int xn, int yn){
            xn = x;
            yn = y;
    };
    
    Tohle máš asi přehozený, smyslem bylo asi nastavit x a y. Takto akorát nastavíš novou hodnotu těm argumentům a pak s tim už nic neděláš. Z pohledu volajícího metoda nemá žádný efekt a i kompilátor pravděpodobně nic nevygeneruje.

    Zbytek jsem už línej číst, protože mi to hází nějakou kriploidní hlášku, že mám zastaralý prohlížeč a že mám přejít na Google Chrome. Fk you špehující Google, nepřejdu na tvůj prohlížeč.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.