abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.12. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.12. 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (2%)
     (11%)
     (2%)
     (1%)
     (2%)
     (15%)
     (19%)
     (14%)
    Celkem 85 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 15:30
    Rozcestník

    Dotaz: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)

    Bundas avatar 11.12.2013 18:20 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Přečteno: 519×
    Zdravim. Je mi 14 let, ucim se programovat. Ted se snazim pochopit tridy v C++ a napsal sem jednoduchou aplikaci.. Bohuzel visual studio tam furt nekde vidi chybu..

    Zdrojak:

    hlavicka.h -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUTG5USjZiLWdQbTg/edit?usp=sharing

    main.cpp -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUN3BkZFlncTc3NUU/edit?usp=sharing

    Pomozte mi to opravit prosim
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    11.12.2013 19:28 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1. chybi ti tam implementace konstruktoru Circle()

    2. Co maji delat tyhle radky?:
    cin >> c.getX
    cin >> c.getY;
    cin >> c.getRadius;
    cin >> c.getColor;
    
    prepisovat adresu funkce ?

    3. Co ma delat tenhle radek?:
    c.printValues;
    
    4. Guess: predtim jsi programoval v pascalu ? :-)
    11.12.2013 19:33 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Ahoj,

    no máš tam těch problémů dost :-), ale v poho. Snad jen že na učení objektovýho programování jsou lepší jazyky než C++ (např. i ta ukecaná Java), ale naučit se to dá i na C++ (můj případ).

    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.

    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).

    2) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)

    Bundas avatar 11.12.2013 20:06 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.
    Diky za radu. Tohle by me nenapadlo.
    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).
    Takze k tomu konstruktoru Circle() mam pridat parametry? Jaky? (jsem vazne zacatecnik. Ucim se C++ teprve tyden, takze odpust prosim moji neschopnost :-D)
    3) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).
    A mam tam ty gettery nechavat? Nebo staci jenom vytvorit ty funkce? Definice fuknce void Circle::setX(int x) by byla: Circle::setX(int x) {x = x;} ?

    kdyz mam volat c.setX(promenna) tak by to v praxi vypadalo nejak takhle?: c.setX(21); nebo c.setX(getX())? Jak by to slo udelat, aby tam byl umoznen vstup uzivatele? (ze by inicializaci promenny x vykonaval uzivatel)

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)
    Tak daleko sem se jeste nedostal
    Abe the Messiah has come.
    12.12.2013 10:12 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    2) No takový parametry, aby po zavolání konstruktoru cicrle byl kruh definovanej. Tj. můžeš ho inicializovat pomocí x,y,radius, nebo pomocí istreamu, z kterýho načteš hodnoty, dělává se i tzn. copy contruktor, tj. z jiné instance třídy Circle.

    3a) No jde o to, jestli má circle nabízet ke čtení z vnějšku své vlastnosti. Jestli ano, nechat, jestli ne, tak smazat.

    3b) Circle::setX(int x) {x = x;} ? Nejde, protože lokální definice x ze SetX Ti zastíní tu z třídy. Musíš buď lokální pojmenovat jinak, nebo asi lepší je si zvyknout psát: Circle::setX(int x) {this->x = x;} ?

    3c) c.setX(getX())? Je přeci blbina :-) Jednak nemáš definovanou funkci getX, pouze metodu getX třídy Circle, takže by to muselo bejt c.setX(c.getX()), jednak si to zkus přeložit do "lidského jazyka": "Kružnici c . změň X (na hodnotu vlastnosti x kružnice c)". A to asi nechceš.

    3d) Inicializaci proměnný x udělá uživatel. Jestli má jít opravdu o inicializaci kružnice, mělo by to bejt v konstruktoru (v tomto případě s parametrem istream). Jestli má jít o změnu existující kružnice, tak buď dopsat další metodu setX s parametrem istream (v jejímž těle pak může bejt stream >> this->x), nebo tady asi rozumější je: int tmp_x; cin >> tmp_x ; c.setX(tmp_x)

    Anebo se vykašlat na setter a psát cin >> c.x, ale to je proti principům objektovýho programování. U takhle jednoduchýho objektu a programu se ale neprojeví žádná nevýhoda plynoucí z porušení principů, jen si navykneš "bad habits"

    12.12.2013 22:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    void Circle::setCentre(int xn, int yn){
            xn = x;
            yn = y;
    };
    
    Tohle máš asi přehozený, smyslem bylo asi nastavit x a y. Takto akorát nastavíš novou hodnotu těm argumentům a pak s tim už nic neděláš. Z pohledu volajícího metoda nemá žádný efekt a i kompilátor pravděpodobně nic nevygeneruje.

    Zbytek jsem už línej číst, protože mi to hází nějakou kriploidní hlášku, že mám zastaralý prohlížeč a že mám přejít na Google Chrome. Fk you špehující Google, nepřejdu na tvůj prohlížeč.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.