Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
#include <stdbool.h> ... typedef struct { int sprite; int walk_speed; int ticks; bool revealed = false; int hp; int an; int dn; } Enemy; void initEnemy(Enemy *e) { e->sprite = 4; e->walk_speed = 2; e->ticks = 3; e->revealed = true; e->hp = 4; e->an = 5; e->dn = 6; } int main() { FILE *f = NULL; Enemy e; initEnemy(&e); ... fwrite(&e, sizeof(Enemy), 1, f); ...Kompiluji pomoci gcc, všechno funguje jak má, kompilátor si nestěžuje, nicméně když prográmek proženu přes valgrind, začne křičet že ukládám neinicializovanou proměnnou:
==5347== 1 errors in context 1 of 1: ==5347== Syscall param write(buf) points to uninitialised byte(s) ==5347== at 0x410D0B3: __write_nocancel (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x40B2FD0: _IO_file_write@@GLIBC_2.1 (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x40B2EC4: new_do_write (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x405B7E2: (below main) (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== Address 0x403100d is not stack'd, malloc'd or (recently) free'd ==5347== Uninitialised value was created by a stack allocation ==5347== at 0x8048501: main (in /home/phaal/c_progs/loadsave)Způsobuje to ona Boolovska proměnná: bool revealed, pokud ji odstraním, nebo zaměním za int, tak si valgrind přestane stěžovat. Netuší někdo proč tomu tak je? Resp. kde dělám chybu, jak bych to mohl opravit? Dík
Řešení dotazu:
true Expands to the integer constant 1. false Expands to the integer constant 0.Každopádně, pokud použiju bit field, např.
unsigned int revealed :1
, tak valgrind taky křičí že mi tam lítaji neinicializované bity.
Nejspíš budu muset použít celý 4 bajtový int. Eventuálně si ho můžu sám namakrovat na bool/true/false.
bool
v stdbool.h je DEFINE na C99 typ _Bool
.
To je číselný typ, který pojme jen a pouze hodnoty 0 a 1.
Na mém systému je sizeof(_Bool) 1, stejně jako sizeof(char), sizeof(int) tu mám 4.
To, že false je nějaká číselná konstanta (integer constant) neznamená,
že je typu int
. 35U je třeba taky číselná konstanta,
ale typu unsigned int.
K tvému problému s valgrindem, ten je, jak ti již pověděl někdo přede mnou,
opravdu způsoben paddingem ve struktuře. Bude asi za tím boolem,
např. 3 bajty, aby následující int byl zarovnán (např. na 4B). Valgrind 'ví', že jsi
do toho paddingu nic nezapsal, ale fwrite() tu strukturu zapisuje včetně těch padding bajtů - ty
mají nějakou hodnotu, na kterou se nelze spolehnout. Můžou tam být nuly, ale třeba i část tvého hesla,
které v té aplikaci zadáváš Řešením je strukturu zapsat do souboru prvek po prvku, nebo třeba
před manipulací zavolat nějaký memset(). Zápis prvek po prvku může být pomalejší ... i když fwrite() používá buffer,
může tam být nějaký zámek, overhead volání fce, ... závisí na aplikaci, ale u práci se soubory
to spíš bude brzdit disk, než volání fce. Zápis každý prvek zvlášť (když to zkombinuješ s intN_t typy)
by mohlo být 'lepší', protože to bude více (ehm, tak trochu) multiplatformní.
ty mají nějakou hodnotu, na kterou se nelze spolehnout. Můžou tam být nuly, ale třeba i část tvého hesla, které v té aplikaci zadávášToto pouze umlci valgrind, ale do souboru se stejne mohou zapsat libovolna data v paddingu, protoze po jakemkoliv zapisu do prvku struktury je hodnota paddingu nedefinovana. Prekladac tam klidne muze zapsat zpatky vase heslo pripadne memset odoptimalizovat uplne pryc, pokud pak nastavujete vsechny prvky struktury.Řešením je strukturu zapsat do souboru prvek po prvku, nebo třeba před manipulací zavolat nějaký memset().
Tiskni
Sdílej: