Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
class Vybava { public function automat() { return 'Ano'; } } class Automobilky extends Vybava { public function __construct(){ $this->obj = new Skoda(); } } class Skoda extends Vybava { public function __construct(){ echo $this->automat(); //Ano } } class Bmw extends Vybava { public function __construct(){ echo $this->automat(); //Ano } }
parent::automat();
class Vybava { protected $db public function __construct(){ $this->db = new PDO(...); } public function automat() { return 'Ano'; } }
parent::__construct();pokud byste chtel pouzit
public function __construct(){ $this->db = new PDO(...); }pokud byste v dedicne tride nevytvoril konstruktor tak se pouzije ten rodice a nemusel byste ho volat pres parent ...
:: - je operator a pristupuje se pres nej nejen ke static ale i ke konstatntam a overridden vlastnostem a metodamHm, já myslel, že se metody volají jen "$this->nejakaMetoda()". A tu proměnnou zavlám jak? Rozdíl mezi $this->nejakaMetoda() a parent::nejakaMetoda() je prosím jaký? Díky moc.
class A { public function nejakaMetoda(){ echo 'A'; } } class B extends A { public function nejakaMetoda(){ echo 'B'; } public function test(){ parent::nejakaMetoda(); $this->nejakaMetoda(); } } $tmp = new B(); $tmp->test();
parent
můžete použít i přímo jméno té třídy. Proměnnou tak odkazovat nelze.
Místo parent
můžete použít i přímo jméno té třídy.
Děkuji, tak že je jedno jestli to zavolám parent::myMetoda() nebo Vybava::myMetoda(), chápu to správně, jo?
Proměnnou tak odkazovat nelze.Pokud proměnnou takto volat nelze, tak to znamená, že se volá klasicky $this->db, ano? Díky
Automobilky
dedila tridu Vybava
. Moc mi to nedava smysl.
Tiskni
Sdílej: