Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána RC verze openSUSE Leap 16. S novým instalátorem Agama, Xfce nad Waylandem a SELinuxem.
Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
class image_create( QtGui.QDialog ): def __init__( self, Parent ): super( image_create, self ).__init__() self.ui=uic.loadUi('UI/create_image_progress.ui') self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( 0, 0 )) self.connect(self.ui.buttonBox_abort.button( QtGui.QDialogButtonBox.Cancel ), SIGNAL("clicked()"), self.get_cancel) def get_cancel(self, event=False): self.image_break = True # it určí, jak se zobrazuje prováděná úloha, zda v IT MiB, nebo dakadických def create(self, path, name, size, it=False ) : self.ui.show() self.image_break = False if (size < 1024**3): part_size = 128*1024 # 128k bloky else: part_size = 1024**2 # 1M bloky parts=int(size/part_size) frag=size-parts*part_size allpath = os.path.join(path, name) newfile=open(allpath, 'w') oldperc=0 perc=0 part=chr(0)*part_size for seq in range (1, parts+1): newfile.write(part) if ( self.image_break == True ) : newfile.close() os.remove(allpath) break total_done = part_size*seq perc = int(float(total_done*100 / size)) #print "%i %i %i %f" % (seq, total_done, perc, float(total_done*100 / size)) if (oldperc < perc): self.ui.progressBar.setValue(perc) oldperc=perc self.ui.label_progress.setText("%s z %s" % ( hr_value( total_done, 3 , it ), hr_value( size, 1, it ) ) ) if ( self.image_break == True ): return 1 newfile.write(chr(0)*frag) total_done = part_size*seq + frag perc = int(float(total_done *100 / size)) #print "%i %i %i %f" % (seq+1, total_done, perc, float(total_done*100 / size)) self.ui.progressBar.setValue(perc) self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( total_done, size)) newfile.close() return 0 # time.sleep( 5 )
Řešení dotazu:
import spam spam.ham = "dirt"Uvnitr modulu uvidis promenou
ham
, spam
je odkaz na jeho jmenny prostor. Ale takhle to nedelej, pacz je to neskutecna prasarna a prvni pythonista ktery to uvidi ti pracky urazi a necha te to za trest prepsat do php.
Porad prasacky ale aspon pouzitelny je udelat si v modulu inicializacni funkci ktera bude fungovat jako konstruktor. Ne ze by v tom byl technicky rozdil, ale je prehlednejsi mit veskerou logiku modulu uvnitr toho modulu a nespolehat se ze nekdo "zvenku" vi co a kam ma strcit aby to zacalo fungovat.
Uplne nejcistsi zpusob je udelat proste objekt a strkat veci konstruktoru. Vsechno je reference, takze muzes zonglovat s relativne velkym mnozstvim dat bez kopirovani a je veskrze jedno jestli mas v hlanim programu referenci na modul nebo referenci na nejakou instanci – vsechno je objekt. Jestli vis ze nebudes potrebovat vic jednu instanci tak je to zbytecne, naopak je jednodussi trochu opevnit modul s inicializacni funkci (hlavne zajistit aby nesel inicializovat vicekrat) a interpret z nej udela perfketni singleton bez prace.
Tiskni
Sdílej: