V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
for (int i=0; i< 4; ++i){
System.out.println(i);
}
for (int i=0; i< 4; i++){
System.out.println(i);
}
kody se lisi v inkrementaci a vypisuji stejne hodnoty.
i++
nejdříve se v daném kontextu použije aktuální hodnota proměnné i
a potom se inkrementuje. Pokud použiješ ++i
nejdříve se inkrementuje a potom se použije výsledná hodnota. Nejlépe to uvidíš na příkladu. Zkus si si někde bokem následující kód:
int i = 5; int j = 5; System.out.println(i++); System.out.println(++j);
for(int i=0;i<3;++i)
jsem predpokladala vystup [1,2], zarazilo me, ze neni mezi nimi rozdil.
++i
v for(int i=0;i<3;++i)
není žádný, proto je úplně jedno, jak tu inkrementaci použiješ.
Ten rozdíl jde poznat jen ve výrazech, kde tu inkrementovanou proměnnou rovnou i použiješ. Z hlavy mě napadají akorát tyto příklady: System.out.println(i++);
nebo i = ++i + 3;
.
Nicméně mi přijde trošku prasácké takové věci psát. Člověk si možná ušetří jeden řádek, kam by dal tu inkrementaci než/potom co by chtěl tu proměnnou použít, ale kdo to má potom luštit, když je víc takových věcí na jednom řádku. Ještě větší sranda potom je, když je to v C++ a motají se do toho ukazatele.
void
). for
cyklus je tedy možné použít třeba takhle:
public class Pocitadlo { private final int konec; private int pocitadlo = 0; public Pocitadlo(int konec) { this.konec = konec; } public boolean isKonec() { return pocitadlo < konec; } public void dalsi() { this.pocitadlo += 1; } public static void main(String... args) { for(Pocitadlo pocitadlo = new Pocitadlo(); pocitadlo.isKonec(); pocitadlo.dalsi()); } }
isContinue()
.
Java však umí i foreach, kterému při zpracování kolekcí dávám jednoznačně přednost.
Tiskni
Sdílej: