Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
using namespace std;
int main()
{
int n = 7;
int *slova2 = new int[n];
slova2[0] += 23;
slova2[0] += 32;
cout << slova2[0] << endl;
return 0;
}
na vystupu vyhodi pokazde random cislo? Treba tohle: 6230608
Řešení dotazu:
main()
operátorem +=
.
Premenne v C su defaultne neinicialovane
Jen pro pořádek: tohle není C. Takže přesnější vysvětlení je, že typ int
nemá defaultní konstruktor, který by hodnotu inicializoval.
Premenne v C su defaultne neinicialovane
A pro úplnost: tohle ani není obecně pravda.
A pro úplnost:
V C jsou static
a „globální“ proměnné inicializované (zjednodušeně na 0).
Nic než souhlas(, nesouhlasil bych s „povinnou“ inicializací při deklaraci ;)).
Přemýšlet nad tím jinak v C(/C++) je vždy kravina, bo tam je to nebo to(, ne ‚a‘), a „auto inicializace“ v těchto specifických případech je tam tak nějak z pohledu programátora navíc.
static int i = 0;je to samé(, nebo by mělo být) co
static int i;bo „auto inicializace“ se děje jen v 2. případě.
static int i; i = 0;už může být incicializace (bez optimalizace) 2×.
static int i;Tohle tu proměnnou vytvoří vynulovanou při startu programu a pak už s ní nic nedělá.
static int i = 0;Tohle tu proměnnou nastaví ještě jednou při inicializaci statických proměnných v dané kompilační jednotce. Tedy pokud jiná statická inicializace z jiné kompilační jednotky tu hodnotu změní, tohle ji může a nemusí přepsat (protože pořadí statických inicializací mezi kompilačními jednotkami není definované). To první se využívá u nifty counteru.
Tedy pokud jiná statická inicializace z jiné kompilační jednotky tu hodnotu změní
Ta proměnná je static
, takže ji z jiné kompilační jednotky z definice přepsat nemůžete.
Jak?
Jsem přesvědčen, že ty zápisy jsou identické a gcc generuje identický kód.
__attribute__((constructor))
).
Ale aby to nebylo tak snadné, tak konstantová inicializace se provádí jen compile-time konstantami, tj. literály či constexpr
y, nikoliv const
proměnnými. Ten problém, co jsem měl, byl právě použití const
u k inicializaci na 0
(v pre-C++11 jsem měl nullptr
nadefinovaný jako const
).
static
se má dít v jednom kroku a buď se inicializuje na „0“, nebo na hodnotu, která je při deklaraci explicitně uvedena a const
tam nehraje žádnou roli.
// inicializace promměných i=0; ... // konec inicializacepo kterém vím, že všechny proměnné musí mít hodnotu. A jak jsem říkal, ten řádek kódu navíc mi nevadil ani v dobách Fortranu, děrných štíků a mainframu s 256 kB operační paměti, natož dnes.
static
a, tak máš inicializace dvě, jedna při deklaraci a druhá při tvé inicializaci. Asi to v 99% případech nevadí, ale já když to vím, tak mě to žere…
Mám pocit, že moc věříš optimalizaci, která by, dle mého, mohla být nad rámec povoleného.
Zatímco s
static int j = 0;
a static int j;
gcc generuje identický kód, s static j; j = 0;
již jiný/delší (nenamáhám se to disasemblovat, stačí fstat
a md5sum
).
Zkus si:
//use: gcc -O3 test.c -o test && md5sum ./test //cygwin use: gcc -O3 test.c -o test.exe && md5sum ./test #include <stdio.h> #include <limits.h> int main(){ int iii = INT_MAX; /* 1. --- explicit --- */ static int i = 0; /* ---------------- */ /* 2. --- implicit --- */ //static int i; /* ---------------- */ /* 3. ---- twice ---- */ //static int i; //i = 1; /* ---------------- */ printf("%d",iii - i); return 0; }
O tom ze 3. je jine nez 1. a 2. snad nepochybuje…No a o tom to právě je, že jsou tam ty dvě inicializace, které nemohou/by neměly být při kompilaci optimalizovány, i když by to v tomto případě, nemělo žádný faktický dopad.
Myslim, ze predrecnici se bavili o optimalizaci v pripade nestatickych lokalnich promennych.Co to?, mně přijde, že se bavíme o
static
od začátku, a pak píšu právě o static
a na to je reakce o podcenění optimalizace.
PS: Ad. pochyby o smyslu, on ten příklad nedává smysl ani jako celek, to je častý úděl moc krátkých příkladů. Tak si představ, že je tam nějaké if
a fce se volá opakovaně.
Tiskni
Sdílej: