V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); class Data { protected $data = array(); public function __construct(){} public function __set($key, $value){ $this->data[$key] = $value; } public function __get($key){ return $this->data[$key]; } } class Barva extends Data{ public function __construct($barva){ #Tady se snažím uložit údaj do pole "data" v třídě "Data". $this->data->barva = $barva; } } class Velikost extends Data{ public function __construct($velikost){ #Tady se snažím uložit údaj do pole "data" v třídě "Data". $this->data->velikost = $velikost; } } class Vypis extends Data{ public function __construct(){} public function __toString(){ #Tady se snažím načíst a zobrazit dva údaje z pole "data" v třídě "Data". echo $this->data->barva; echo $this->data->velikost; } } new Barva('ČERVENÁ'); new Velikost('XXXL'); new Vypis();
new Vypis();
vytvoří nový objekt v paměti, takže nemá v proměnné data
vůbec nic. Stejně tak ostatní třídy, nemůžeš nastavovat proměnnou třídě, ale již vytvořenému objektu.
Zkus si možná spíš napsat třídu, která bude mít vlastnosti barva a velikost a v ní nějakou metodu pro výpis. Pak bych teprve šel dědit.
Navíc zápis new Barva('ČERVENÁ');
nemá moc smysl, měl bys to ukládat do nějaké proměnné. Takhle se akorát zavolá __construct() a pak přijde na řadu Garbage Collector a proběhne metoda __destruct(), pokud tam nějaká je.
<?php header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); $tricko = new stdClass(); $tricko->barva = 'ČERVENÁ'; $tricko->velikost = 'XXXL'; echo "Tričko barva $tricko->barva, velikost $tricko->velikost";
Tiskni
Sdílej: