abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 190 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGl - kde se začít učit

    12.3.2015 18:19 Sebastian
    OpenGl - kde se začít učit
    Přečteno: 764×
    Ahoj, pro mé studia na ČVUT se potřebuji začít pořádně a co nejrychleji naučit OpenGl, ovšem nikde moc nejsou nějaké dobré tutorialy, nevíte o něčem? Našel jsem například na Nehe ale nevím jestli je to OpenGl verze 3.1 a více (což potřebuji) - musíme už dělat s vertex a fragment shaderama všechno. Díky moc

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 12.3.2015 19:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    Kdysi dávno vycházel na Root.cz seriál. Přišel mi tehdy celkem dobrý. Je sice 12 let starý, ale ty základy se snad ještě nezměnily. Určitě to je dobrý začátek, ale až si ho projdeš, porozhlédni se, jaké se od té doby objevily novinky.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    clayman avatar 16.3.2015 10:29 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    Základy se bohužel dost změnily, alespoň co se týče rozdílů mezi OGL 1.x a současné 3.x, resp. 4.x. :-( Ten tutoriál na Rootu vypadá, že vychází ještě ze starého 1.x API, které je dnes obsolete.
    16.3.2015 13:24 Sebastian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    No.. půjčil jsem si knížku o OpenGl z národní technické knihovny, pak jsem zjistil že je to o verzi 2.0 a učitel říkal že je to naprosto k ničemu, jelikož se prostě hodně funkcí absolutně zrušilo a celé se to překopalo a vše se již dělá přes fragment a vertex shadery. Takže říkal že si z té knížky mohu vzít maximálně nějaké principy teoretické ty pořád platí ale jakýkoliv kod a praktické věci už prý platit nebudou. Ta kniha byla myslím z roku cca 2005-2008 něco takového. Takže myslím že potřebuji opravdu něco novějšího :/ Jak říkám verzi 3.1 a více. Ale i tak díky za snahu :)
    Josef Kufner avatar 16.3.2015 13:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    Jo, na tom něco bude. Prošel jsem si ten tutorial pro verzi 3.3 odkazovaný níže a vypadá to úplně jinak než ten stařičký seriál. Jediné, co tam asi nezastaralo jsou transformační matice a nastavování viewportu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.3.2015 20:37 deadmail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    16.3.2015 17:40 dl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    Takové neoficiální, ale ok:
    • http://www.arcsynthesis.org/gltut/
    • https://open.gl/
    • http://in2gpu.com/opengl-3/
    • http://www.opengl-tutorial.org/
    Otázkou je, jestli máš podpůrný kód psát v C nebo C++.

    16.3.2015 17:48 dl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    Ještě doplní, že dělám na Ubuntu 14 s OpenGL 3.1, zatím mi všechno fungovalo.
    24.2.2016 22:59 student opnegl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - kde se začít učit
    jojo díky všem, bude se hodit :D (předmět opakuji, nešlo se to naučit tak rychle jak jsem si myslel že to půjde) Podpůrný kod děláme v C++

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.