abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.7 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.5.3. Thunderbird na verzi 115.15.0. OnionShare z verze 2.2 na verzi 2.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    Rozsudky Soudního dvora Evropské unie ve věcech C-465/20 P (Apple) a C-48/22 P (Google a Alphabet): Irsko poskytlo společnosti Apple protiprávní daňová zvýhodnění ve výši 13 miliard eur a je povinné je získat zpět. Byla potvrzena pokuta ve výši 2,4 miliardy eur uložená společnosti Google za to, že zneužívala svého dominantního postavení tím, že upřednostňovala vlastní službu srovnávání výrobků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 03:22 | Nová verze

    Apache Cassandra (Wikipedie), tj. open source NoSQL distribuovaná databáze, byla vydána v nové major verzi 5.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v souboru NEWS na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Zajímavý projekt

    Společnost MNT Research oznámila, že po open source noteboocích MNT Reform a MNT Pocket Reform bude následovat MNT Reform Next. Časem se objeví na Crowd Supply. Vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:44 | IT novinky

    Apple představil (YouTube) telefony iPhone 16 Pro a iPhone 16, hodinky Watch Series 10 a Watch Ultra 2 a sluchátka AirPods 4, AirPods Pro 2 a AirPods Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 20:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.9.0 operačního systému Redox OS (Wikipedie). Jedná se o mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitLabu pod licencí MIT. Z novinek lze vypíchnout aplikace Files, Editor a Terminal z desktopového prostředí COSMIC, RustPython nebo webový server Simple HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Dnes ve 23:59 končí hlasování o přednáškách na konferenci LinuxDays 2024, která proběhne o víkendu 12. a 13. října v Praze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.9. 23:33 | Komunita

    Vývojáři KDE ve spolupráci se společností Slimbook oznámili 16palcový notebook KDE Slimbook VI s předinstalovaným KDE Neon s Plasmou 6. Uvnitř se nachází procesor AMD Ryzen 7 8845HS s integrovanou grafickou kartou Radeon 780M.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    7.9. 16:55 | Komunita

    Ve Würzburgu dnes začala konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Akademy 2024. Sledovat lze také online (YouTube, Mastodon, 𝕏, …)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.9. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 14 svobodného systému pro řízení přístupu k síti (NAC) PacketFence (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání. Pro uživatele předchozích verzí jsou k dispozici poznámky k aktualizaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Jak kreslit v X do velkého okna

    23.4.2015 19:41 Jardík
    Jak kreslit v X do velkého okna
    Přečteno: 380×
    Vytvářím v aplikaci "velké" okno (řekněme UINT16_MAX šířka a výška). xcb_create_window má šířku a výšku jako uint16_t, takže je to v pořádku. Okno se opravdu vytvoří. První problém je, že "výchozí" překreslování, co dělá X při nastavení "back pixelu" funguje jen do velikosti INT16_MAX, od INT16_MAX do UINT16_MAX je to plné artefaktů od překrývajících oken, nepřekresluje se to. Zachytávám v programu expose události, ty mi dají X, Y, šířku a výšku jako uint16_t, takže jsou ok. Jenže jak kreslit do oblasti nad INT16_MAX? xcb_point_t má x a y jako int16_t, takže moje souřadnice nemůžu zadat. Asi bych mohl kreslit do bufferu a použít SHM a jeho "put image", což mi umožní dát obrázek na INT16_MAX X a Y s INT16_MAX šířkou a výškou a tak můžu pokrýt oblast celého okna, ale to je strašně moc alokované paměti a budu muset použít nějakou rasterizační knihovnu a tomu chci předejít, nesmím mít jiné závislosti než na XCB + jeho závislosti.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.4.2015 19:44 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    strašně moc alokované paměti
    16 GB pro UINT16_MAX * UINT16_MAX * 4BPP
    mess avatar 24.4.2015 00:24 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    A nejde to kreslit "po kouskách" přes tu SHM? A na co vůbec potřebuješ tak velké okno?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    24.4.2015 12:09 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Přes to SHM po kouskách je taky problém. Protože dst_x a dst_y jsou taky int16_t, takže abych mohl kreslit do zbylé poloviny okna, musím kreslit nejdále od INT16_MAX a mít šířku minimálně INT16_MAX. Takže celkem potřebuji 2 buffery o INT16_MAX * INT16_MAX * 4, což jsou 4GB. zkusím pixmapu, koukám, že bych mohl použít xcb_copy_area s pixmapou, taky má int16_t pozici a uint16_t rozměr, ale nemusel bych použít rasterizační engine a můžu použít na kreslení X.
    24.4.2015 12:12 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jinak zapomněl jsem zmínit druhý problém, ten, že "motion notify" má souřadnice jako int16_t a tak v druhé polovině okna dostávám "záporné" hodnoty, po přetypování na uint16_t se to zdá být správná hodnota, ale nevím, jestli je situace, kdy motion notify vrací záporné hodnoty "normálně" (tj. nejedná se o nějaké přetečení).
    24.4.2015 13:14 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to Jardíku oprav.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    24.4.2015 23:18 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to, Jardíku, oprav.
    Hotovo
    25.4.2015 08:36 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Dobrá práce, bude to i v upstreamu?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Řešení 1× (rADOn)
    24.4.2015 14:40 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Obávám se že tyhle limitní velikosti nikdo netestuje a fungovat nebudou.

    Takhle velké okno se předpokládám nezobrazuje na žádnou obrazovku, takže hádám že jen potřebuješ něco velkého nakreslit a pak uložit do souboru? Jestli jo, tak bych to vůbec nehnal přes X server, ale použil nějakou knihovnu na client-side kreslení. I pokud to chceš akcelerovat na grafice, tak to budeš muset rozsekat na kousky, grafiky typicky umí kreslít nejvíc 8192x8192, plus mínus dvojnásobek.
    27.4.2015 21:42 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jsem našel zajímavý dokument pojednávající o špatných vlastnostech X, včetně toho mého.
    28.4.2015 14:03 Srsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tento dokument je z roku 2001, takze nevim, nakolik je jeste aktualni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.