abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 22:44 | Nová verze

    Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.11. 15:44 | Nová verze

    Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.11. 11:22 | Nová verze

    Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 10:55 | Nová verze

    Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.11. 10:11 | Komunita

    Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 400 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Jak kreslit v X do velkého okna

    23.4.2015 19:41 Jardík
    Jak kreslit v X do velkého okna
    Přečteno: 415×
    Vytvářím v aplikaci "velké" okno (řekněme UINT16_MAX šířka a výška). xcb_create_window má šířku a výšku jako uint16_t, takže je to v pořádku. Okno se opravdu vytvoří. První problém je, že "výchozí" překreslování, co dělá X při nastavení "back pixelu" funguje jen do velikosti INT16_MAX, od INT16_MAX do UINT16_MAX je to plné artefaktů od překrývajících oken, nepřekresluje se to. Zachytávám v programu expose události, ty mi dají X, Y, šířku a výšku jako uint16_t, takže jsou ok. Jenže jak kreslit do oblasti nad INT16_MAX? xcb_point_t má x a y jako int16_t, takže moje souřadnice nemůžu zadat. Asi bych mohl kreslit do bufferu a použít SHM a jeho "put image", což mi umožní dát obrázek na INT16_MAX X a Y s INT16_MAX šířkou a výškou a tak můžu pokrýt oblast celého okna, ale to je strašně moc alokované paměti a budu muset použít nějakou rasterizační knihovnu a tomu chci předejít, nesmím mít jiné závislosti než na XCB + jeho závislosti.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.4.2015 19:44 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    strašně moc alokované paměti
    16 GB pro UINT16_MAX * UINT16_MAX * 4BPP
    mess avatar 24.4.2015 00:24 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    A nejde to kreslit "po kouskách" přes tu SHM? A na co vůbec potřebuješ tak velké okno?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    24.4.2015 12:09 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Přes to SHM po kouskách je taky problém. Protože dst_x a dst_y jsou taky int16_t, takže abych mohl kreslit do zbylé poloviny okna, musím kreslit nejdále od INT16_MAX a mít šířku minimálně INT16_MAX. Takže celkem potřebuji 2 buffery o INT16_MAX * INT16_MAX * 4, což jsou 4GB. zkusím pixmapu, koukám, že bych mohl použít xcb_copy_area s pixmapou, taky má int16_t pozici a uint16_t rozměr, ale nemusel bych použít rasterizační engine a můžu použít na kreslení X.
    24.4.2015 12:12 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jinak zapomněl jsem zmínit druhý problém, ten, že "motion notify" má souřadnice jako int16_t a tak v druhé polovině okna dostávám "záporné" hodnoty, po přetypování na uint16_t se to zdá být správná hodnota, ale nevím, jestli je situace, kdy motion notify vrací záporné hodnoty "normálně" (tj. nejedná se o nějaké přetečení).
    24.4.2015 13:14 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to Jardíku oprav.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    24.4.2015 23:18 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to, Jardíku, oprav.
    Hotovo
    25.4.2015 08:36 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Dobrá práce, bude to i v upstreamu?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Řešení 1× (rADOn)
    24.4.2015 14:40 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Obávám se že tyhle limitní velikosti nikdo netestuje a fungovat nebudou.

    Takhle velké okno se předpokládám nezobrazuje na žádnou obrazovku, takže hádám že jen potřebuješ něco velkého nakreslit a pak uložit do souboru? Jestli jo, tak bych to vůbec nehnal přes X server, ale použil nějakou knihovnu na client-side kreslení. I pokud to chceš akcelerovat na grafice, tak to budeš muset rozsekat na kousky, grafiky typicky umí kreslít nejvíc 8192x8192, plus mínus dvojnásobek.
    27.4.2015 21:42 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jsem našel zajímavý dokument pojednávající o špatných vlastnostech X, včetně toho mého.
    28.4.2015 14:03 Srsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tento dokument je z roku 2001, takze nevim, nakolik je jeste aktualni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.