abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (44%)
     (56%)
     (0%)
     (6%)
     (13%)
     (6%)
     (19%)
     (6%)
     (13%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: Jak kreslit v X do velkého okna

    23.4.2015 19:41 Jardík
    Jak kreslit v X do velkého okna
    Přečteno: 391×
    Vytvářím v aplikaci "velké" okno (řekněme UINT16_MAX šířka a výška). xcb_create_window má šířku a výšku jako uint16_t, takže je to v pořádku. Okno se opravdu vytvoří. První problém je, že "výchozí" překreslování, co dělá X při nastavení "back pixelu" funguje jen do velikosti INT16_MAX, od INT16_MAX do UINT16_MAX je to plné artefaktů od překrývajících oken, nepřekresluje se to. Zachytávám v programu expose události, ty mi dají X, Y, šířku a výšku jako uint16_t, takže jsou ok. Jenže jak kreslit do oblasti nad INT16_MAX? xcb_point_t má x a y jako int16_t, takže moje souřadnice nemůžu zadat. Asi bych mohl kreslit do bufferu a použít SHM a jeho "put image", což mi umožní dát obrázek na INT16_MAX X a Y s INT16_MAX šířkou a výškou a tak můžu pokrýt oblast celého okna, ale to je strašně moc alokované paměti a budu muset použít nějakou rasterizační knihovnu a tomu chci předejít, nesmím mít jiné závislosti než na XCB + jeho závislosti.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.4.2015 19:44 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    strašně moc alokované paměti
    16 GB pro UINT16_MAX * UINT16_MAX * 4BPP
    mess avatar 24.4.2015 00:24 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    A nejde to kreslit "po kouskách" přes tu SHM? A na co vůbec potřebuješ tak velké okno?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    24.4.2015 12:09 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Přes to SHM po kouskách je taky problém. Protože dst_x a dst_y jsou taky int16_t, takže abych mohl kreslit do zbylé poloviny okna, musím kreslit nejdále od INT16_MAX a mít šířku minimálně INT16_MAX. Takže celkem potřebuji 2 buffery o INT16_MAX * INT16_MAX * 4, což jsou 4GB. zkusím pixmapu, koukám, že bych mohl použít xcb_copy_area s pixmapou, taky má int16_t pozici a uint16_t rozměr, ale nemusel bych použít rasterizační engine a můžu použít na kreslení X.
    24.4.2015 12:12 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jinak zapomněl jsem zmínit druhý problém, ten, že "motion notify" má souřadnice jako int16_t a tak v druhé polovině okna dostávám "záporné" hodnoty, po přetypování na uint16_t se to zdá být správná hodnota, ale nevím, jestli je situace, kdy motion notify vrací záporné hodnoty "normálně" (tj. nejedná se o nějaké přetečení).
    24.4.2015 13:14 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to Jardíku oprav.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    24.4.2015 23:18 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to, Jardíku, oprav.
    Hotovo
    25.4.2015 08:36 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Dobrá práce, bude to i v upstreamu?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Řešení 1× (rADOn)
    24.4.2015 14:40 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Obávám se že tyhle limitní velikosti nikdo netestuje a fungovat nebudou.

    Takhle velké okno se předpokládám nezobrazuje na žádnou obrazovku, takže hádám že jen potřebuješ něco velkého nakreslit a pak uložit do souboru? Jestli jo, tak bych to vůbec nehnal přes X server, ale použil nějakou knihovnu na client-side kreslení. I pokud to chceš akcelerovat na grafice, tak to budeš muset rozsekat na kousky, grafiky typicky umí kreslít nejvíc 8192x8192, plus mínus dvojnásobek.
    27.4.2015 21:42 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jsem našel zajímavý dokument pojednávající o špatných vlastnostech X, včetně toho mého.
    28.4.2015 14:03 Srsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tento dokument je z roku 2001, takze nevim, nakolik je jeste aktualni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.