abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Jak kreslit v X do velkého okna

    23.4.2015 19:41 Jardík
    Jak kreslit v X do velkého okna
    Přečteno: 391×
    Vytvářím v aplikaci "velké" okno (řekněme UINT16_MAX šířka a výška). xcb_create_window má šířku a výšku jako uint16_t, takže je to v pořádku. Okno se opravdu vytvoří. První problém je, že "výchozí" překreslování, co dělá X při nastavení "back pixelu" funguje jen do velikosti INT16_MAX, od INT16_MAX do UINT16_MAX je to plné artefaktů od překrývajících oken, nepřekresluje se to. Zachytávám v programu expose události, ty mi dají X, Y, šířku a výšku jako uint16_t, takže jsou ok. Jenže jak kreslit do oblasti nad INT16_MAX? xcb_point_t má x a y jako int16_t, takže moje souřadnice nemůžu zadat. Asi bych mohl kreslit do bufferu a použít SHM a jeho "put image", což mi umožní dát obrázek na INT16_MAX X a Y s INT16_MAX šířkou a výškou a tak můžu pokrýt oblast celého okna, ale to je strašně moc alokované paměti a budu muset použít nějakou rasterizační knihovnu a tomu chci předejít, nesmím mít jiné závislosti než na XCB + jeho závislosti.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    23.4.2015 19:44 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    strašně moc alokované paměti
    16 GB pro UINT16_MAX * UINT16_MAX * 4BPP
    mess avatar 24.4.2015 00:24 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    A nejde to kreslit "po kouskách" přes tu SHM? A na co vůbec potřebuješ tak velké okno?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    24.4.2015 12:09 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Přes to SHM po kouskách je taky problém. Protože dst_x a dst_y jsou taky int16_t, takže abych mohl kreslit do zbylé poloviny okna, musím kreslit nejdále od INT16_MAX a mít šířku minimálně INT16_MAX. Takže celkem potřebuji 2 buffery o INT16_MAX * INT16_MAX * 4, což jsou 4GB. zkusím pixmapu, koukám, že bych mohl použít xcb_copy_area s pixmapou, taky má int16_t pozici a uint16_t rozměr, ale nemusel bych použít rasterizační engine a můžu použít na kreslení X.
    24.4.2015 12:12 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jinak zapomněl jsem zmínit druhý problém, ten, že "motion notify" má souřadnice jako int16_t a tak v druhé polovině okna dostávám "záporné" hodnoty, po přetypování na uint16_t se to zdá být správná hodnota, ale nevím, jestli je situace, kdy motion notify vrací záporné hodnoty "normálně" (tj. nejedná se o nějaké přetečení).
    24.4.2015 13:14 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to Jardíku oprav.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    24.4.2015 23:18 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tak to, Jardíku, oprav.
    Hotovo
    25.4.2015 08:36 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Dobrá práce, bude to i v upstreamu?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Řešení 1× (rADOn)
    24.4.2015 14:40 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Obávám se že tyhle limitní velikosti nikdo netestuje a fungovat nebudou.

    Takhle velké okno se předpokládám nezobrazuje na žádnou obrazovku, takže hádám že jen potřebuješ něco velkého nakreslit a pak uložit do souboru? Jestli jo, tak bych to vůbec nehnal přes X server, ale použil nějakou knihovnu na client-side kreslení. I pokud to chceš akcelerovat na grafice, tak to budeš muset rozsekat na kousky, grafiky typicky umí kreslít nejvíc 8192x8192, plus mínus dvojnásobek.
    27.4.2015 21:42 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Jsem našel zajímavý dokument pojednávající o špatných vlastnostech X, včetně toho mého.
    28.4.2015 14:03 Srsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kreslit v X do velkého okna
    Tento dokument je z roku 2001, takze nevim, nakolik je jeste aktualni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.