abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    20.11. 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.11. 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 383 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Síťová komunikace

    xxxxxx avatar 19.5.2015 16:56 xxxxxx | skóre: 23
    Síťová komunikace
    Přečteno: 459×
    Zdravím,

    hledám řešení, jak udělat jednoduchou komunikaci přes LAN mezi PC a RasberryPi (i více než 1). Komunikace je potřeba obousměrná, tj. občas potřebuji z PC do aplikace v RPi zaslat příkaz, aby něco provedlo a naopak bych potřeboval, aby RPi do PC posílalo informace o svém stavu.

    Napadlo mě napsat jednoduchý HTTP server na straně RPi, takže by PC mohlo přes GET posílat, co chce, a vracelo by se třeba XML nebo JSON. Množství dat je malé, několik integerů. Tahle výměna dat by se měla provádět cca 10x za sekundu.

    Aplikace na RPi je psaná v C++, takže by možná šlo využít knihovnu boost/asio nebo cpp-netlib. Nemám ovšem zkušenosti ani s jednou z nich.

    Jak byste to řešili vy? Budu vděčný za jakékoliv nápady.

    Odpovědi

    19.5.2015 18:35 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Trošku jsem si osahal jenom tu Boostovou, ale k jejímu využití ještě nedošlo. No když jsem před časem psal automatický rozesílač pošty (také v C++), tak jsem použil klasické BSD sockety. :) Asi mám zvláštní vkus – když jsem ne dlouho potom potřeboval (opět v C++) XML a XSLT, skončil jsem u libxml2 a libxslt a objektovou obálku jsem si napsal raději sám. A proč? Hodně C++ knihoven mi připadá nepřehledných, a výsledný kód je neúnosně velký. :/
    19.5.2015 18:41 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Tak on jednoduchej server se píše jako zkoušková písemka "z hlavy" - na základní select fork accept ta knihovna fakt není potřeba, navíc tady by klidně moh odpadnout i ten fork....

    Koukni se sem kolem strany 165 http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CD0QFjAF&url=http%3A%2F%2Fmff.devnull.cz%2Fpvu%2Fslides%2Fprogramovani-v-unixu_slajdy.pdf&ei=M2dbVZTCLIW6sQGKnYGwDA&usg=AFQjCNHfrFZt4wkk1PIC6ItYedPC7fMOww&sig2=1ofXomREHzsJCrnmBtnfOA&bvm=bv.93564037,d.bGg&cad=rja
    19.5.2015 18:54 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Pěkná přednáška :) Pořádná sranda začne v případě, když se uloha řeší bez podprocesů a velké bloky dat se po kouscích posílají klientům, aby nikdo nečekal moc dlouho.

    Další výhoda BSD socketů je, že je k nim nejvíce návodů, skoro všichni je znají aspoň z doslechu a bude jednodušší hledat pomoc, kdyby něco nešlo.
    Jendа avatar 19.5.2015 18:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Otevři si UDP soket a per tam datagramy :-) (pokud ti nevadí že se ti teoreticky může občas něco ztratit)
    19.5.2015 18:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    To u takovéhoto typu komunikace většinou nevadí - když nedostane odpověď do nějakého timeoutu, tak se prostě zeptá znovu. Pokud se dotaz i odpověď vejdou do jednoho datagramu (podle popisu to tak vypadá), je to zdaleka nejjednodušší.
    19.5.2015 18:54 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Muzes byt konkretni o co se vlastne jedna?
    xxxxxx avatar 19.5.2015 19:09 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Mám RPi a přes GPIO zapínám/vypínám motory, ty mají čidlo otáček, takže vím, kdy se protočí. No a takových RPi je víc, do routeru zapojeno spol. s PC. Teď z toho PC potřebuju té aplikaci v RPi říct, aby roztočila motor a když skončí, tak pošle zpátky info, že to doběhlo, případně, že nastala chyba/timeout/cokoli. Zároveň je potřeba dotazovat se těch RPi, jestli něco dělají/v jaké jsou stavu.
    19.5.2015 19:20 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Tak na řízení radši to TCP než UDP, abys něco neudělal dvakrát (vyšleš příkaz, nedojde odpověď). Jako ono by si to potvrzování šlo napsat i nad UDP, a naopak ni nad TCP není jistý - ale proč vymejšlet kolo.

    Normálně si udělej vlastní server nad BSD socketama s nějakym jednoduchym binárnim protokolem (parsování textu je vopruz).

    Ještě bych měl myšlenku - zapřemejšlel bych nad tím to nenapsat v C, ale v pythonu. Je to primitivní (např.)

    síť: http://www.tutorialspoint.com/python/python_networking.htm

    GPIO: http://sourceforge.net/p/raspberry-gpio-python/wiki/BasicUsage/

    Python se krásně ladí, vývoj tam je rychlej a navíc je spousta připravenejch knihoven. A když něco nefunguje, tak si pustíš pythoní shell (klidně uprostřed běžícího programu) a vyzkoušíš co potřebuješ....
    19.5.2015 19:23 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    PS: Pokud máš hotovou "serverovou část" na RPi, taky není problém napsat to na RPi v C++ a připojovat se tam čimkoli jinym, třeba tim pythonem :-)
    xxxxxx avatar 19.5.2015 19:44 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Nad Pythonem jsem taky přemýšlel, běžně ho používám na většinu úloh, ale na RPi si nejsem jistý výkonem (mluvím o CPythonu). Asi by ale neměl být problém, všechno řízení by se mělo stíhat. No... rozhodně vyzkouším, díky za radu a linky :)
    Fuky avatar 19.5.2015 22:49 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Mrkni na xmlrpc pro C/C++ (v Debianu balíček libxmlrpc-core-c3-dev) a Python (je standartní součástí Pythonu). Jsem s touto knihovnou spokojen, používám pro komunikaci aplikací v C/C++/Javě/Pythonu, s tím, že server i klient je v libovolném z těchto jazyků, podle toho, který je pro daný účel vhodnější.
    xxxxxx avatar 19.5.2015 23:44 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    To vypadá moc pěkně, díky!
    21.5.2015 08:40 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    21.5.2015 09:53 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    ja bych se zeptal jaka je motivace kontrolovat otacky ~10x za sekundu?

    diky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.