Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »catch(...) blok. Zajímalo by mě ale, jestli jde nějak kompilátoru (GCC) říct, aby zavolal nějakou funkci či skočil na návěští, když callback vyhodí výjimku. Prostě jen tak ze zvědavosti. Zahrávám si s myšlenkou v blízké budoucnosti vytvořit překladač nespecifikovaného jazyka do C a chtěl bych tam mít i výjimky, aniž bych použil C++, ale chtěl bych, aby to volalo i C++ destruktory a dalo se to chytit v catch(...) bloku, zavolá-li mou funkci někdo z C++.
// throwing_code.c
#include <stdint.h>
#include <stdio.h>
typedef enum {
_URC_NO_REASON = 0,
_URC_FOREIGN_EXCEPTION_CAUGHT = 1,
_URC_FATAL_PHASE2_ERROR = 2,
_URC_FATAL_PHASE1_ERROR = 3,
_URC_NORMAL_STOP = 4,
_URC_END_OF_STACK = 5,
_URC_HANDLER_FOUND = 6,
_URC_INSTALL_CONTEXT = 7,
_URC_CONTINUE_UNWIND = 8
} _Unwind_Reason_Code;
typedef struct _Unwind_Exception _Unwind_Exception;
typedef void (*_Unwind_Exception_Cleanup_Fn)
(_Unwind_Reason_Code reason, _Unwind_Exception *exc);
struct _Unwind_Exception {
uint64_t exception_class;
_Unwind_Exception_Cleanup_Fn exception_cleanup;
uint64_t private_1;
uint64_t private_2;
};
extern _Unwind_Reason_Code
_Unwind_RaiseException(_Unwind_Exception *e);
void exception_cleanup(_Unwind_Reason_Code reason, _Unwind_Exception *e)
{
printf("Exception cleanup, reason = %i, e = %p\n", (int)reason, (void*)e);
}
_Unwind_Exception e = {
((uint64_t)('J') << 56) | ((uint64_t)('A') << 48) | ((uint64_t)('R') << 40) |
((uint64_t)('D') << 32) | ((uint64_t)('I') << 24) | ((uint64_t)('K') << 16) |
((uint64_t)('\0') << 8) | ((uint64_t)('\0') << 0),
exception_cleanup,
0,
0
};
void throwing_code_throw()
{
_Unwind_RaiseException(&e);
}
// catching_code.cpp
#include <cstdio>
extern "C" void throwing_code_throw();
int main(int argc, char **argv)
{
try {
throwing_code_throw();
printf("after exception\n");
}
catch (...) {
printf("caught exception\n");
}
return 0;
}
Zrovna na toto tema se nedavno vedla diskuze u jazyka D. A pokud vim tak se uz i nekam pokrocilo a v blizko dobe bude mozne v D chytat vyjimky z C++. Takze mozna se poptat nekoho z fora D.
nejaka prace uz je i zaclenena ale nevim zda ti to bude uzitecne
https://github.com/D-Programming-Language/dmd/pulls?utf8=✓&q=is%3Apr+author%3AWalterBright+
std::set_unexpected a std::set_terminate? Viz http://stackoverflow.com/questions/4448677/can-a-c-program-handle-c-exceptions.
Tiskni
Sdílej: