Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
if ((promenna1==hodnota1) || (promenna1==hodnota2)) && ((promenna2==hodnota1) || (promenna2==hodnota2)) && ((promenna3==hodnota1) || (promenna3==hodnota2)) {...}
jenže to nefunguje. Pokud jsou v podmínce jen hodnoty první proměnné, vypíše se skutečně tvrzení1 nebo tvrzení2 podle toho, jakou hodnotu proměnná1 právě má, ale když připojím druhou proměnnou, nevypíše se už vůbec nic. Buď tam mám "pravopisnou" chybu nebo se to takto udělat nedá. Prosím o radu. Děkuji.
            if (...) { }. A problém je s prioritou operátorů a || b && c || d se vyhodnotí stejně jako a || (b && c) || d. Je tedy potřeba to uzávorkovat (a || b) && (c || d). Nebo přepsat, aby tam taková sáhodlouhá podmínka vůbec nebyla. 
            if (promenna1.isIn(hodnota1, hodnota2) && promenna2.isIn(hodnota1, hodnota2) && promenna3.isIn(hodnota1, hodnota2)) {
    ...
}
Zcela jistě se to dá ještě zjednodušit, ale neznám kontext, ze kterého to bylo vytrženo. Například konstanty hodnota1 a hodnota2 by mohly být již součástí objektu. Podmínka by vypadala ještě lépe:
if (promenna1.isValid() && promenna2.isValid() && promenna3.isValid()) {
    ...
}
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                