Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
#include <fstream>
int main()
{
std::string filename("myfilename\0.txt", 15); // embedded null character
std::ofstream myfile(filename);
myfile.close();
}
Je mi známo, že v linuxu název souboru nemůže obsahovat nulový byte. Otázkou je, proč operace neselže, ale vytvoří se soubor se špatným názvem "myfilename"? std::ofstream od C++11 má parametr std::string a std::string může obsahovat nulové znaky, proč se s tím nepočítá a operace, která by měla selhat neselže a ještě má potenciál zničit soubor s jiným názvem? V c++17 má být std::filesystem, budou jeho operace taky takhle "fungovat" s řetězci obsahujícími nulový byte a vytvářet/mazat/otevírat úplně jiné soubory a adresáře? Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?
Řešení dotazu:
Operácia vytvárania súboru nemá prečo zlyhať, lebo v parametri mu bol dodaný názov súboru (ako std::string), ktorý bol vytvorený správne bez ohľadu na to, či bol vytvorený s ukončením c-stringu, alebo bez.Právě že ne. Já chtěl vytvořit soubor "myfilename\0.txt", jenže místo toho, aby to selhalo, tak mi to vytvořilo soubor "myfilename". Nikde se mi nedaří najít, že takový název funkci předat nemůžu, jinak dojde k UB, proto předpokládám, že dojde k situaci, že vytvoření souboru selže (protože systém takový název souboru nepodporuje), nikoliv, že bude tiše vytvořen úplně jiný soubor a tvářit se, že je vše ok.
Tohle vůbec není o jménech souborů a omezeních operačního systému. Máte tam std::string inicializovaný pomocí string literal a ten je null terminated. Např.
#include <iostream>
#include <string>
int main()
{
std::string s("abc\0def");
std::cout << s << std::endl;
return 0;
}
To vám taky vypíše jen "abc".
std::string s("myfilename\0.txt", 15);
Pravda. Na věci to ale stejně nic nemění, protože třída std::basic_fstream dlouhou dobu měla pouze konstruktor s prvním parametrem typu "const char*" a i když C++11 přidává i konstruktor s prvním parametrem typu "const std::string&", je u něj napsáno
Effects: the same as basic_fstream(s.c_str(), mode);
Takže se tak jako tak cokoli za prvním nulovým znakem musí ignorovat. A i kdyby ne tady, pak u std::basic_filebuf je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u std::basic_filebuf je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u metody open()
typedef struct {
char *c_string;
int c_lenght;
} String;
String string;
toto
printf(string.c_string);alebo
frite(string.c_string, string.c_lenght, 1, stdout);Ináč, aj tak sa do kernelu sa neprenáša dĺžka názvu súboru. To by si musel vytvoriť nové systémové volanie.
Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?Existuje, přímo dokumentace konstruktoru std::ofstream říká:
filename
A string representing the name of the file to be opened.
Specifics about its format and validity depend on the library implementation and running environment.
const char filename[] = { 'm', 'y', 'd', 'a', 't', 'a', 'f', 'i', 'l', 'e', '\0', '.', 't', 'x', 't' };
FILE *f = fopen(filename, "w");
dostanu minimálně na Linuxu úplně stejný výsledek jako s std::string a std::ofstream v C++.
std::ofstream s1("FILE.DAT");
s1 << "Hello\n";
s1.close();
std::ofstream s2("file.dat");
s2 << "bitches\n";
s2.close()
má nedefinované chování, protože zda se vytvoří jeden či dva soubory záleží minimálně na použitém OS a souborovém systému. Tyto rozdíly v chování různých platforem a konfigurací je něco, co C++ová STL rozhodně nemůže řešit za programátora. Rozhodne-li se někdo páchat kovbojoviny jako cpát terminátory doprostřed řetězců, je IMHO jen jeho odpovědnost zkontrolovat si, jestli se tím někde nemůže střelit do nohy...
Tiskni
Sdílej: