Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
#include <fstream> int main() { std::string filename("myfilename\0.txt", 15); // embedded null character std::ofstream myfile(filename); myfile.close(); }Je mi známo, že v linuxu název souboru nemůže obsahovat nulový byte. Otázkou je, proč operace neselže, ale vytvoří se soubor se špatným názvem "myfilename"? std::ofstream od C++11 má parametr std::string a std::string může obsahovat nulové znaky, proč se s tím nepočítá a operace, která by měla selhat neselže a ještě má potenciál zničit soubor s jiným názvem? V c++17 má být std::filesystem, budou jeho operace taky takhle "fungovat" s řetězci obsahujícími nulový byte a vytvářet/mazat/otevírat úplně jiné soubory a adresáře? Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?
Řešení dotazu:
Operácia vytvárania súboru nemá prečo zlyhať, lebo v parametri mu bol dodaný názov súboru (ako std::string), ktorý bol vytvorený správne bez ohľadu na to, či bol vytvorený s ukončením c-stringu, alebo bez.Právě že ne. Já chtěl vytvořit soubor "myfilename\0.txt", jenže místo toho, aby to selhalo, tak mi to vytvořilo soubor "myfilename". Nikde se mi nedaří najít, že takový název funkci předat nemůžu, jinak dojde k UB, proto předpokládám, že dojde k situaci, že vytvoření souboru selže (protože systém takový název souboru nepodporuje), nikoliv, že bude tiše vytvořen úplně jiný soubor a tvářit se, že je vše ok.
Tohle vůbec není o jménech souborů a omezeních operačního systému. Máte tam std::string
inicializovaný pomocí string literal a ten je null terminated. Např.
#include <iostream> #include <string> int main() { std::string s("abc\0def"); std::cout << s << std::endl; return 0; }
To vám taky vypíše jen "abc".
std::string s("myfilename\0.txt", 15);
Pravda. Na věci to ale stejně nic nemění, protože třída std::basic_fstream
dlouhou dobu měla pouze konstruktor s prvním parametrem typu "const char*
" a i když C++11 přidává i konstruktor s prvním parametrem typu "const std::string&
", je u něj napsáno
Effects: the same as basic_fstream(s.c_str(), mode);
Takže se tak jako tak cokoli za prvním nulovým znakem musí ignorovat. A i kdyby ne tady, pak u std::basic_filebuf
je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u std::basic_filebuf
je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u metody open()
typedef struct { char *c_string; int c_lenght; } String; String string;toto
printf(string.c_string);alebo
frite(string.c_string, string.c_lenght, 1, stdout);Ináč, aj tak sa do kernelu sa neprenáša dĺžka názvu súboru. To by si musel vytvoriť nové systémové volanie.
Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?Existuje, přímo dokumentace konstruktoru std::ofstream říká:
filename A string representing the name of the file to be opened. Specifics about its format and validity depend on the library implementation and running environment.
const char filename[] = { 'm', 'y', 'd', 'a', 't', 'a', 'f', 'i', 'l', 'e', '\0', '.', 't', 'x', 't' }; FILE *f = fopen(filename, "w");dostanu minimálně na Linuxu úplně stejný výsledek jako s std::string a std::ofstream v C++.
std::ofstream s1("FILE.DAT"); s1 << "Hello\n"; s1.close(); std::ofstream s2("file.dat"); s2 << "bitches\n"; s2.close()má nedefinované chování, protože zda se vytvoří jeden či dva soubory záleží minimálně na použitém OS a souborovém systému. Tyto rozdíly v chování různých platforem a konfigurací je něco, co C++ová STL rozhodně nemůže řešit za programátora. Rozhodne-li se někdo páchat kovbojoviny jako cpát terminátory doprostřed řetězců, je IMHO jen jeho odpovědnost zkontrolovat si, jestli se tím někde nemůže střelit do nohy...
Tiskni
Sdílej: