Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
#include <fstream> int main() { std::string filename("myfilename\0.txt", 15); // embedded null character std::ofstream myfile(filename); myfile.close(); }Je mi známo, že v linuxu název souboru nemůže obsahovat nulový byte. Otázkou je, proč operace neselže, ale vytvoří se soubor se špatným názvem "myfilename"? std::ofstream od C++11 má parametr std::string a std::string může obsahovat nulové znaky, proč se s tím nepočítá a operace, která by měla selhat neselže a ještě má potenciál zničit soubor s jiným názvem? V c++17 má být std::filesystem, budou jeho operace taky takhle "fungovat" s řetězci obsahujícími nulový byte a vytvářet/mazat/otevírat úplně jiné soubory a adresáře? Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?
Řešení dotazu:
Operácia vytvárania súboru nemá prečo zlyhať, lebo v parametri mu bol dodaný názov súboru (ako std::string), ktorý bol vytvorený správne bez ohľadu na to, či bol vytvorený s ukončením c-stringu, alebo bez.Právě že ne. Já chtěl vytvořit soubor "myfilename\0.txt", jenže místo toho, aby to selhalo, tak mi to vytvořilo soubor "myfilename". Nikde se mi nedaří najít, že takový název funkci předat nemůžu, jinak dojde k UB, proto předpokládám, že dojde k situaci, že vytvoření souboru selže (protože systém takový název souboru nepodporuje), nikoliv, že bude tiše vytvořen úplně jiný soubor a tvářit se, že je vše ok.
Tohle vůbec není o jménech souborů a omezeních operačního systému. Máte tam std::string
inicializovaný pomocí string literal a ten je null terminated. Např.
#include <iostream> #include <string> int main() { std::string s("abc\0def"); std::cout << s << std::endl; return 0; }
To vám taky vypíše jen "abc".
std::string s("myfilename\0.txt", 15);
Pravda. Na věci to ale stejně nic nemění, protože třída std::basic_fstream
dlouhou dobu měla pouze konstruktor s prvním parametrem typu "const char*
" a i když C++11 přidává i konstruktor s prvním parametrem typu "const std::string&
", je u něj napsáno
Effects: the same as basic_fstream(s.c_str(), mode);
Takže se tak jako tak cokoli za prvním nulovým znakem musí ignorovat. A i kdyby ne tady, pak u std::basic_filebuf
je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u std::basic_filebuf
je výslovně uvedeno, že jméno souboru je null terminated byte string.
u metody open()
typedef struct { char *c_string; int c_lenght; } String; String string;toto
printf(string.c_string);alebo
frite(string.c_string, string.c_lenght, 1, stdout);Ináč, aj tak sa do kernelu sa neprenáša dĺžka názvu súboru. To by si musel vytvoriť nové systémové volanie.
Existuje k těm fcím néjaká dokumentace, kde se říká, že pokud předám řetězec, co obsahuje nulový byte, bude to nedefinované chování?Existuje, přímo dokumentace konstruktoru std::ofstream říká:
filename A string representing the name of the file to be opened. Specifics about its format and validity depend on the library implementation and running environment.
const char filename[] = { 'm', 'y', 'd', 'a', 't', 'a', 'f', 'i', 'l', 'e', '\0', '.', 't', 'x', 't' }; FILE *f = fopen(filename, "w");dostanu minimálně na Linuxu úplně stejný výsledek jako s std::string a std::ofstream v C++.
std::ofstream s1("FILE.DAT"); s1 << "Hello\n"; s1.close(); std::ofstream s2("file.dat"); s2 << "bitches\n"; s2.close()má nedefinované chování, protože zda se vytvoří jeden či dva soubory záleží minimálně na použitém OS a souborovém systému. Tyto rozdíly v chování různých platforem a konfigurací je něco, co C++ová STL rozhodně nemůže řešit za programátora. Rozhodne-li se někdo páchat kovbojoviny jako cpát terminátory doprostřed řetězců, je IMHO jen jeho odpovědnost zkontrolovat si, jestli se tím někde nemůže střelit do nohy...
Tiskni
Sdílej: