Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
mam mnozinu asi 20mil stringov (dlzka je cca 34 znakov) a hladam sposob ako ich co najrychlejsie porovnat s vygenerovanym stringom.
momentalne to riesim tak, ze stringy mam ulozene v postgresql (samozrejmostou je btree index) a robim SELECT string FROM strings WHERE string='vygenerovany_string'
. Je to bruteforce napisany v c s vyuzitim libpq kniznice, pri ktorom dosahujem cca 170 porovnani/selectov za sekundu.
zda sa mi 170 porovnani za sekundu malo. rad by som toto navysil o niekolko radov a priblizil sa ku 100000 a viac porovnani za sekundu
myslite ze sa to da dosiahnut v beznych domacich podminkach? a ak ano ako by sa to dalo vyriesit?
PS: zacinam uvazovat nad aho-corasick algoritmom ale kjedze nie som developer, bolo by super ine riesenie
Dakujem
#include <iostream> #include <string> #include <functional> #include <algorithm> #include <cstdlib> #include <ctime> std::string some_string() { char result[35]; for (int i = 0; i < 34; i++) { result[i] = ' ' + rand() % 64; } result[34] = 0; return result; } void measure_time(const std::string &label, std::function<void()> f) { clock_t start = clock(); std::cout << label << std::flush; f(); clock_t finish = clock(); std::cout << " - finished in " << ((float)(finish - start)/CLOCKS_PER_SEC) << "s" << std::endl; } int main() { static const int MAX = 20000000; std::string *s = new std::string[MAX]; measure_time("String generation", [&s]() { for (int i = 0; i < MAX; i++) { s[i] = some_string(); } }); measure_time("Sorting", [&s]() { std::sort(s, s+MAX); }); static const int LOOKUP_COUNT = 100000; std::string *lookup = new std::string[LOOKUP_COUNT]; for (int i = 0; i < LOOKUP_COUNT; i++) { lookup[i] = some_string(); } measure_time("Lookup of 100k new strings", [&s, &lookup]() { for (int i = 0; i < LOOKUP_COUNT; i++) { std::binary_search(s, s+MAX, lookup[i]); } }); return 0; }Dostávám:
String generation - finished in 5.90161s Sorting - finished in 14.5592s Lookup of 100k new strings - finished in 0.188295s
set<string>
, bude to hotové na pár řádků a i pokud je nad tím nějaká obsáhlá C logika, tak to stejně nevadí, protože to většinou C++ komilátor zvládne zakomponovat.
Mate pravdu, je to napisane v C a v databaze je len jeden stlpec s mnozinou 20M stringov. Tento jediny stlpec je zaroven aj primarnym klucom.
Pointa mala byt v tom ze databaza si sama vsetko zoptimalizuje a vytvori indexy a hladanie/bruteforce bude velmi rychle. Pre mna ako neprogramatora toto mala byt najlahsia cesta/riesenie
po testoch sa ukazuje ze s roznymi konfiguraciami a optimalizaciami postgresql viem dosiahnut max 170 selectov/pokusov za sekundu
uvazoval som nad aho-corasick algoritmomJako že bys to lineárně prošel? To nebude fungovat - kromě false-positives taky kvůli rychlosti: celé ty tvoje stringy mají 680 MB, a to musíš celé přečíst (a ten automat žere vstup po bajtech). Ostatní vyhledávací struktury mají složitost logaritmickou. qsort + binární vyhledávání snad zvládneš, ne? A pokud se ti ty stringy, ve kterých vyhledáváš, mění (což jsi pořád ještě nenapsal!), použij červeno-černý strom - například ten z tree(3) nebo z libucw.
Tiskni
Sdílej: