Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
QPoint MyWidget::realMouseEventPos(QMouseEvent* e) const { qreal pixelRatio = this->devicePixelRatioF(); QWidget* window = this->window(); const QPointF& windowPos = e->windowPos(); qDebug() << windowPos.x() << windowPos.y(); qreal realX; qreal realY; if (window == this) { realX = windowPos.x() * pixelRatio; realY = windowPos.y() * pixelRatio; } else { QPoint widgetPos = this->mapTo(window, QPoint(0, 0)) ; qreal x = windowPos.x() - widgetPos.x(); qreal y = windowPos.y() - widgetPos.y(); realX = x * pixelRatio; realY = y * pixelRatio; } return QPoint(realX, realY); }Zdá se, že to i nějak funguje. Neexistuje nějaké lepší řešení? Další věc, všiml jsem si, že když mám kurzor na konci widgetu, tak mi nechodí move event pro správný widget, event je doručen widgetu vedle a mám zápornou souřadnici, toto se zdá být polovina škálovacího faktoru. Obrázek pro vysvětlenou v příloze 1. Červeně orámovaná oblast je, kde dostávám mouse move eventy pro widget, přitom bych je měl dostávat pro oblast, kde je bílé pozadí. Přikládám i zdrojáky pro testovací aplikaci. Škálování na ne-HighDPI obrazovce lze nasimulovat nastavením proměnné prostředí QT_SCALE_FACTOR, třeba na hodnotu 6.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: