Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
hasInt
se používá, pokud budete nějak zpracovávat vstup, kde číslo není, případně pokud takový vstup je validní, ale vy jej jenom přeskakujete. Pokud budete zpracovávat jenom čísla a jiné věci na vstupu nemají být, tak try … catch
je dobré řešení, protože je na první pohled vidět, že ne-čísla nejsou očekávaný vstup. V zásadě try … catch
se používá pro zachycení situací, ke kterým by nemělo docházet, neměl by být součástí běžného běhu programu.
null
se běžně dělá pomocí if
místo try … catch (NullPointerException)
, protože těch kontrol může být hodně za sebou, co by znamenalo hodně zanoření a špatnou čitelnost.
try … catch
je IMO správně.
hasInt
, tak to musí projít vstup a zjistit, jestli je to číslo, přičemž v dalším kroku (parsování) se prochází a zkoumá ten samý vstup znovu. Při použití výjimky se ten vstup prochází jen jednou, což je, pokud je tam číslo, rychlejší. Pokud nečekáte ne-čísla (rollback při výjimce je pomalý), tak je vhodné preferovat výjimky.
Tiskni
Sdílej: