abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Dotaz: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste

    15.9.2018 02:13 proste matfyzak
    Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
    Přečteno: 1829×

    Nazdar,

    znate hru bludiste Minotaurus? Jsou to pohyblive a nepohyblive bludiste nad sebou se dvema kulickami, takze pohyb neni uplne trivialni https://www.youtube.com/watch?v=GzWjoPpLoiw

    Vyresit jej v PC by melo jit jednoduse, BFS/DFS/Dijkstra, mozna neco jako A*. Ma otazka je jina: jak takove bludiste vygenerovat tak, aby bylo netrivialni na vyreseni?

    Poznamky:
    • Bezny postup na generovani jednoducheho bludiste pouzitim kostry grafu nestaci. Chybejici slepa ulicka znamena zablokovanou cestu a nutnost zkusit neco jine.
    • Opravdu zalezi na pozici obou kulicek. Taktez pri resitelnosti zalezi na zacatku a konci.
    • Snazil jsem se dokazat, ze je to NP tezke, nepovedlo se.
    • Na "trivialitu" by se pouzil pocet tahu na vyreseni. Vim, ze to nestaci - bludiste cik-cak je nejdelsi, ale nic lepsiho nemam.

    Napady:

    • O(n^7): Vygenerovat dve nahodne spojite bludiste v O(n^2), zkusit vsechny kombinace O(n^2) pozic kulicek a pro kazdou pozici vyresit narocnost, coz je teoreticky max vsech posunuti posuvne casti a pozic kulicek O(n^3).
    • O(n^3 * 2^{2n^2}) bruteforce tvaru bludist.
    • O(n^5 + ?): Vygenerovat jedno bludiste, genetickym algoritmem zkouset prodluzovat druhe bludiste a hodnotit prejdenou vzdalenost a snazit se dosahnout max.
    • O(?): Celociselne programovani (ILP) s par tisic podminkami opisujicimi bludiste a pohyby by to mohlo zvladnout. Moc nevim, jak.
    Da se to lepe? Treba ne pro neomezenou velikost "n", ale pro neco jako je v tom videu. Me algoritmy by neskoncili pred tepelnou smrti vesmiru.
    Tohle neni zadny ukol, jenom mi to vrta hlavou.

    Odpovědi

    16.9.2018 22:13 janek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
    Asi bude nejlepsi se zeptat ve skole ;) Tipnu si ze na to bude Dijkstra, podle wiki je O(n^2) nebo optimalizovany O(e + n log n), Vas dvojvrstvy 'minotaurus' je asi totez jenom vynasobeny vsema smysluplnyma polohama druhe vrstvy. Casova slozitost porad stejna, ale pro vice hran a vrcholu. Ani dve kulicky nic nezmeni. Napad na generovani ale nemam, asi kdyz dokazete specifikovat 'netrivialni', dostanete se blize k reseni.
    16.9.2018 22:51 Radek Isa | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
    Řekl bych, že problém je v malém počtu stavů. Pokud se dostaneš do jednoho stavu nemáš moc možností jak se dostat do stavu ve kterém jsi ještě nebyl. Tím je podstatně omezen stavový prostor. Stavem myslím pozici kuliček a pozici bludiště.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.