abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:00 | Zajímavý software

Laboratoře CZ.NIC zveřejnily software DNS Probe. Jeho úkolem je zachycovat DNS provoz na síťovém rozhraní (UDP i TCP), párovat DNS dotazy s příslušnými odpověďmi a exportovat konsolidované záznamy o každé jednotlivé DNS transakci, která se v síťovém provozu vyskytla.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 08:00 | Nová verze

Byla vydána verze 2.2.0 svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:11 | Nová verze

Správce oken IceWM (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.7.0. Přehled novinek, vylepšení a oprav na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:22 | Komunita

Před dvěma lety se Andrew Kelley rozhodl naplno věnovat se svému koníčku, tj. vývoji open source programovacího jazyka Zig (GitHub). Opustil své dobře placené místo v OkCupid a vytvořil si účet na Patreonu. Včera představil nadaci Zig Software Foundation zastřešující propagaci a další vývoj tohoto programovacího jazyka. Podpořit ji lze na GitHub Sponsors (aktuálně 66 % z měsíčního cíle 8 600 $).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
11.7. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.10 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Nově využívá nedávno vydaný Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
11.7. 13:00 | Komunita

Letošní konference linuxových instalatérů Linux Plumbers Conference (LPC 2020) proběhne online ve dnech 24. až 28. srpna. Vývojáři Linuxu by měli probírat také podporu programovacího jazyka Rust v linuxovém jádru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
10.7. 17:00 | Nová verze

Multiplatformní open source počítačová hra Minetest byla vydána ve verzi 5.3.0. Jedná se o hru inspirovanou Minecraftem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
10.7. 15:22 | IT novinky

Mezinárodní organizace pro sledování rotace Země a referenčních systémů (IERS) oznámila (Bulletin C 60), že letošní rok bude opět bez přestupné sekundy. Poslední vkládání přestupné sekundy proběhlo v prosinci 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
10.7. 02:22 | Zajímavý projekt

Lze si počítačovou klávesnici navrhnout a následně vytisknout na 3D tiskárně? I spínače? James Stanley se rozhodl, že to zkusí a výsledky svého snažení zveřejňuje na svém blogu. V aktuálním příspěvku představil první funkční prototyp s třemi klávesami. Ne, nejsou to Ctrl-Alt-Delete. :-)

Ladislav Hagara | Komentářů: 47
10.7. 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.47 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.47 bude vydáno také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Používáte některé open-source řešení [protokol] pro šifrovaný instant messaging?
 (22%)
 (30%)
 (4%)
 (12%)
 (17%)
 (5%)
 (13%)
 (25%)
Celkem 341 hlasů
 Komentářů: 38, poslední dnes 19:58
Rozcestník

Dotaz: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita

2.7.2019 16:08 hermes
Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Přečteno: 331×
Ahojte robím si vlastný programovací jazyk, parser som urobil v yacc sú tam klasické operátory či už matematické logické atd každý má presne stanovenú prioritu. Nechcel som objavovať ameriku, takže prioritu som odkukal s iných jazykov (na githube). Najmenšiu prioritu má logický or.

Včera som chcel pridať bitwise operátory: bitwise and, bitwise or, bitwise xor, bitwise not a tiež 3 operátory bitového posuvu. Akurát neviem akú im mám nastaviť prioritu. Iné jazyky z ktorých čerpám, tieto operátory nemajú, alebo ak majú tak zase nikde nevidím prioritu takže neviem na základe čoho ju mám stanoviť, ale predpokladám že priorita by mala byť asi ešte menšia ako u logických operátorov. Je môj predpoklad správny?

Odpovědi

2.7.2019 16:31 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
napriklad v C, nebo C++..
2.7.2019 17:29 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Ďakujem veklmi pekne.
wamba avatar 2.7.2019 18:10 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
v Perlu 6 je to, tak že or a xor jako +; and jako *; negace jako unární -. Jsou to operátory s symbolem + na začátku, např. +& jako bitwise and, v odkazované tabulce Operator precedence
This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
2.7.2019 18:45 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita

To je tiež pekné,

ja mám logické operátory ako v klasických jazykoch (aj znakmi aj slovom):

  • "&&" alebo "and" je logický and
  • "||" alebo "or" je logický or
  • "!" alebo "not" je logický not

a bitwise nemám ako v iných jazykoch reprezentované znakmi, ale len slovné vyjadrenie - s dvojbodkou na začiatku: ":and" ":or" ":xor". Pretože vzácne znaky ako ^ | & ~ chcem využiť na niečo čo sa používa viac ako bitové operácie.

2.7.2019 18:47 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
ešte not som zabudol takže ":not"
2.7.2019 19:15 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Co je cielom tvojho „projektu“?
3.7.2019 11:32 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Dokázať si že viem napísať vlastný jazyk a potom v ňom napísať vlastný operačný systém, ktorý z trhu vytlačí Windows.
3.7.2019 11:33 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Ale nie to bol pokus o vtip :D Ciele zatiaľ nechcem zverejňovať kým nebudem mať hotový jazyk & ekosystém a okrem toho aj web so špecifikáciou a tutorialom + plugin do VSCode so všetkým čo k tomu patrí. Potom sem o tom napíšem aj blog.
2.7.2019 20:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
predpokladám že priorita by mala byť asi ešte menšia ako u logických operátorov

To bych nedoporučoval, IMHO je častěji potřeba aplikovat logické and/or na výsledky bitových operací, např.

  if ((flags1 & F_FOO) && (flags2 & F_BAR))

než naopak.

Osobně mám k prioritě operátorů pragmatický přístup: pokud potřebuju přemýšlet (nebo dokonce hledat), jak je to s prioritou, tak tam ty závorky radši dám i v případě, že bych nemusel.

3.7.2019 10:58 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Už som to urobil tak ako mi odporúčali išiel som podla priorít C / C++
3.7.2019 11:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
To zní rozumně hned ze dvou důvodů. Za prvé je na takto zvolené priority velká část programátorů už zvyklá. Za druhé autoři C o návrhu podobných věcí opravdu důkladně přemýšleli a řídili se praktickým hlediskem, což je vidět třeba na tom, že logické operátory mají na rozdíl od Pascalu nižší prioritu než porovnávání; pracoval jsem v obou jazycích a nevzpomínám si na jedinou situaci, kdy by to pořadí podle Pascalu bylo praktičtější. (V knize dokonce zmiňují, že když se rozhodovali, jestli "=" má být porovnání nebo přiřazení, udělali si z existujících programů statistiku počtu porovnání a přiřazení.)
3.7.2019 12:00 hermes
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
Máte pravdu v tomto sa treba držať zaužívaných zvyklostí.
21.8.2019 23:08 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
O tom, že by autoři C důkladně přemýšleli o prioritě operátorů - tomu bych nevěřil. Protože jsem zažil už mnoho stesků, a jeden dokonce od autora C, že se jim priority nepodařilo trefit zrovna ideálně.

Criticism of bitwise and equality operators precedence

---

Navím jak volba konkrétní syntaktické podoby operátorů = a == v C/C++ souvisí s prioritami operátorů. Zřejmě bych potřeboval dodatečné vysvětlení, protože jsem to nepochopil.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.