abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita

    2.7.2019 16:08 hermes
    Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Přečteno: 405×
    Ahojte robím si vlastný programovací jazyk, parser som urobil v yacc sú tam klasické operátory či už matematické logické atd každý má presne stanovenú prioritu. Nechcel som objavovať ameriku, takže prioritu som odkukal s iných jazykov (na githube). Najmenšiu prioritu má logický or.

    Včera som chcel pridať bitwise operátory: bitwise and, bitwise or, bitwise xor, bitwise not a tiež 3 operátory bitového posuvu. Akurát neviem akú im mám nastaviť prioritu. Iné jazyky z ktorých čerpám, tieto operátory nemajú, alebo ak majú tak zase nikde nevidím prioritu takže neviem na základe čoho ju mám stanoviť, ale predpokladám že priorita by mala byť asi ešte menšia ako u logických operátorov. Je môj predpoklad správny?

    Odpovědi

    2.7.2019 16:31 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    napriklad v C, nebo C++..
    2.7.2019 17:29 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Ďakujem veklmi pekne.
    wamba avatar 2.7.2019 18:10 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    v Perlu 6 je to, tak že or a xor jako +; and jako *; negace jako unární -. Jsou to operátory s symbolem + na začátku, např. +& jako bitwise and, v odkazované tabulce Operator precedence
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    2.7.2019 18:45 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita

    To je tiež pekné,

    ja mám logické operátory ako v klasických jazykoch (aj znakmi aj slovom):

    • "&&" alebo "and" je logický and
    • "||" alebo "or" je logický or
    • "!" alebo "not" je logický not

    a bitwise nemám ako v iných jazykoch reprezentované znakmi, ale len slovné vyjadrenie - s dvojbodkou na začiatku: ":and" ":or" ":xor". Pretože vzácne znaky ako ^ | & ~ chcem využiť na niečo čo sa používa viac ako bitové operácie.

    2.7.2019 18:47 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    ešte not som zabudol takže ":not"
    2.7.2019 19:15 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Co je cielom tvojho „projektu“?
    3.7.2019 11:32 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Dokázať si že viem napísať vlastný jazyk a potom v ňom napísať vlastný operačný systém, ktorý z trhu vytlačí Windows.
    3.7.2019 11:33 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Ale nie to bol pokus o vtip :D Ciele zatiaľ nechcem zverejňovať kým nebudem mať hotový jazyk & ekosystém a okrem toho aj web so špecifikáciou a tutorialom + plugin do VSCode so všetkým čo k tomu patrí. Potom sem o tom napíšem aj blog.
    2.7.2019 20:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    predpokladám že priorita by mala byť asi ešte menšia ako u logických operátorov

    To bych nedoporučoval, IMHO je častěji potřeba aplikovat logické and/or na výsledky bitových operací, např.

      if ((flags1 & F_FOO) && (flags2 & F_BAR))
    

    než naopak.

    Osobně mám k prioritě operátorů pragmatický přístup: pokud potřebuju přemýšlet (nebo dokonce hledat), jak je to s prioritou, tak tam ty závorky radši dám i v případě, že bych nemusel.

    3.7.2019 10:58 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Už som to urobil tak ako mi odporúčali išiel som podla priorít C / C++
    3.7.2019 11:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    To zní rozumně hned ze dvou důvodů. Za prvé je na takto zvolené priority velká část programátorů už zvyklá. Za druhé autoři C o návrhu podobných věcí opravdu důkladně přemýšleli a řídili se praktickým hlediskem, což je vidět třeba na tom, že logické operátory mají na rozdíl od Pascalu nižší prioritu než porovnávání; pracoval jsem v obou jazycích a nevzpomínám si na jedinou situaci, kdy by to pořadí podle Pascalu bylo praktičtější. (V knize dokonce zmiňují, že když se rozhodovali, jestli "=" má být porovnání nebo přiřazení, udělali si z existujících programů statistiku počtu porovnání a přiřazení.)
    3.7.2019 12:00 hermes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    Máte pravdu v tomto sa treba držať zaužívaných zvyklostí.
    21.8.2019 23:08 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitwise operátory a operátory bitového posuvu - priorita
    O tom, že by autoři C důkladně přemýšleli o prioritě operátorů - tomu bych nevěřil. Protože jsem zažil už mnoho stesků, a jeden dokonce od autora C, že se jim priority nepodařilo trefit zrovna ideálně.

    Criticism of bitwise and equality operators precedence

    ---

    Navím jak volba konkrétní syntaktické podoby operátorů = a == v C/C++ souvisí s prioritami operátorů. Zřejmě bych potřeboval dodatečné vysvětlení, protože jsem to nepochopil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.