abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:33 | IT novinky

Mozilla na svém blogu oznámila, že dnešním dnem postupně zapíná uživatelům Firefoxu v USA DNS přes HTTPS (DoH). Jedná se o výchozí nastavení. Odpovědi na otázky v infografice.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 21:33 | Komunita

Dalším open source projektem, který byl finančně podpořen z programu Epic MegaGrants společnosti Epic Games je 3D PBR software pro malování textur ArmorPaint (GitHub). Získal 25 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | Zajímavý projekt

Firma vyvíjející distribuci CoreOS/Container Linux byla před dvěma lety převzata Red Hatem, v jehož portfoliu vznikla redundance: Fedora CoreOS cílí na podobná nasazení. Krátce poté vznikl fork nazvaný Flatcar Container Linux. Aktuálně je ukončení podpory CoreOS/Container Linuxu plánováno na 26. května a odstranění instalačních obrazů z distribučních kanálů na 1. září. Firma Kinvolk udržující Flatcar Linux oznamuje, že se věnuje usnadnění přechodu stávajících uživatelů CoreOS.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 19.0 z Arch Linuxu vycházející linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno ne Kyria. Přehled novinek v oznámení v diskusním fóru. Manjaro je ke stažení v edicích XFCE, KDE Plasma a GNOME. K dispozici je také síťová instalace Architect. Vývoj Manjara lze podpořit také zakoupením počítače z předinstalovaným Manjarem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Zajímavý projekt

Dne 19. února 2020 pan Kyle Finlay zahájil na Kickstarteru kampaň s názvem GamePad, jejímž cílem je získat prostředky na zprovoznění nové open source platformy pro digitální distribuci her, čistě pro OS Linux. Nová herní platforma je inspirována GOG.com a autoři slibují plnou podporu her bez ohledu na konkrétní distribuci, ale hlavně bez DRM. GamePad by měl být plně otevřený, včetně API, takže bude možné upravovat klienta, nebo si vytvořit

… více »
D.A.Tiger | Komentářů: 1
včera 01:00 | Komunita

Luboš Kocman, Release Manager openSUSE Leap, oznámil, že verze 15.2 linuxové distribuce openSUSE Leap vstoupila do beta fáze. Připojit se lze k testování a hlásit chyby. Aktivní testeři mohou získat tričko. Finální vydání openSUSE Leap 15.2 je plánováno na 7. května 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.2. 23:11 | Nová verze

Oficiálně byla vydána nová stabilní verze 2.10.18 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy a videi v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Verze 2.10.16 nebyla kvůli vážné chybě oficiálně vydána.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.2. 22:55 | Nová verze

Balík Rakudo Star, tj. Rakudo včetně modulů a dokumentace, byl vydán ve verzi 2020.01. Rakudo je implementace programovacího jazyka Raku. Ten byl ještě nedávno znám pod názvem Perl 6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.2. 20:00 | Komunita

Aaron Griffin, dosavadní vedoucí projektu Arch Linux, oficiálně oznámil výsledek volby nového vedoucího projektu Arch Linux. Novým vedoucím se stal Levente Polyak (anthraxx).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.2. 07:00 | Zajímavý článek

Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 90 (pdf), HackSpace 28 (pdf) a Wireframe 31 (pdf) a 32 (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (9%)
 (5%)
 (3%)
 (83%)
Celkem 198 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

www.AutoDoc.Cz

Dotaz: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C

12.2. 16:52 vincenzo
Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Přečteno: 495×
Ahoj,

nějaké hodiny už tápu nad úkolem, jehož zadání je převést čísla ve dvojkové soustavě na desítkovou. Zatím jsem vyřešil pouze to, že se mi matice vypisuje, ale nevím, jak spárovat druhé jednorozměrné pole pro ukládání dvojek pro převod a vypsání výsledků převodu. Dokázal by mi někdo, prosím, pomoci?

Kód je na této stránce: https://codeshare.io/Matice1

Ještě jednou děkuji

Odpovědi

12.2. 17:12 Radek Isa | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
v kódu předáváš pole hodnotou místo odkazem. Pak může docházet k velkému kopírování data na zásobní. Skus použít parameter int pole [][SLOUPCE] Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE] nebo typu int pole [] je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
12.2. 17:20 vincenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Nemohl bys to prosím demonstrovat přímo do kódu? Nejvíce si opravdu lámu hlavu s tím převodem a prací s tou maticí v tomto konkrétním příkladu
12.2. 17:44 Radek Isa | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Promin, mluvím bludy. Špatně jsem si zapamatoval chování pole a ukazatele. Zpět k tvému problému. https://matematika.cz/prevod
12.2. 19:28 vincenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Děkuji. Toto chápu, ale prostě mi nejde to převést do kódu, nevím, jak to mám napsat programátorsky s maticí a polem....
12.2. 20:06 Vtipnéř | skóre: 35 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Zatím pominu způsob předávání proměnných, ale potřeboval bych vyjasnit úkol. Podle zdrojáku na odkazu se matice náhodně naplní nulami a jedničkami. Takže každý řádek je číslo ve dvojkové soustavě, které se má převést do desítkové, nebo je to jinak?

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is much more better.
12.2. 20:15 vincenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
je to přesně tak ..
12.2. 20:55 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Naprv vyries ako previes nejake cislo "101" na 5 na papieri (obycajna matematika). A ak to budes mat na papiery, tak ries ako s pocitacom, a budes vediet naprogramovat na tu maticu. Kedze maticu urcuje ako tie data dostavas. A nasledne nacitane data matice spracovat. A ty nevies spracovat.
Gréta avatar 12.2. 21:05 Gréta | skóre: 16 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C

nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h> //TODO mužem použít math??????
#define RADKY 5
#define SLOUPCE 5
#define POCET 5

void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
    int r;
    int s;

    for(r=0;r<RADKY;r++){
        for(s=0;s<RADKY;s++){
            matice[r][s] = rand() % 2;
        }
    }
    return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D
}
void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
    int r;
    int s;
    printf("PREVODY Z MATICE\n");
    printf("----------------\n");
    for(r=0;r<RADKY;r++){
        for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
            printf("%5d", matice[r][s]);
        }
        printf("|");
        for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
            printf("%d", matice[r][s]);
        }
        printf("\n");
    }
    return; //FIXME tady taky ne
}

 //Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to
void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){
    int r,s;
    for(r=0;r<RADKY;r++)
    {
        //matematickej způsob pro debílky
        int cislo=0;
        for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
        {
            cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
        }
        printf("%d\n",cislo);
        
        //frajerskej způsob pomocí bitovejch operací
        //je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný
        int cislo2=0;
        for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
        {
            //děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice
            //to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva"
            //nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný
            //na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice
            //ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni 
            //to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D
            cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1;
        }
        printf("%d\n\n",cislo2);
        
        pole[r]=cislo;
    }
}

int main(){
    int matice[RADKY][SLOUPCE];
    int pole[POCET];
    srand((unsigned)time(NULL));
    naplnMatici(matice);
    vypisMatici(matice);
    prevod(matice, pole);
    return EXIT_SUCCESS;
}

12.2. 21:14 vincenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Děkuji mnohokrát, vážím si Tvé pomoci. Ještě se chci zeptat, jestli se u funkce preved() nemusí nic vracet, return?
Gréta avatar 13.2. 01:41 Gréta | skóre: 16 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C

nemáš vubec zač :D :D ;D

jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D

nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D

se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D

 

takhle by to vypadalo s tim statickým polem

...

int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){

    static int pole[POCET];
    ...
    return pole;

}


int main(){

    ...
    int * pole;
    ...
    pole=prevod(matice);
    ...
}
12.2. 21:22 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Com druhych urazas. Ak sa na to hodi na optimalizaciu prekladu, tak ci to bude bez 21ms alebo 22ms, nebude nejako hrat vo vecsine pripadov problem.

A citaj text s porozumenim, on nechcel vypracovane zadanie, ale to vediet spravit a niekto za neho to spravy. A s takym pristupom nepokracuj, nie div potom dnesna uroven progamatorov je horsia a horsia.
Gréta avatar 13.2. 01:55 Gréta | skóre: 16 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C

se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D

chudák to třeba  zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D

při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O

12.2. 22:20 Vtipnéř | skóre: 35 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
        //matematickej způsob pro debílky
        int cislo=0;
        for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
        {
            cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
        }

Nebyl bych tak odsuzující. Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou:
        int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
        for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2)
        {
            cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
        }

No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
        int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
        for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1)
        {
            cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
        }

Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is much more better.
Gréta avatar 13.2. 02:01 Gréta | skóre: 16 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C

eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat

13.2. 10:53 Vtipnéř | skóre: 35 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Paradoxem je, že výsledek je ve skutečnosti uložen také ve dvojkové soustavě a převod dělá funkce printf, která ho převádí na znaky, jež posílá na výstup. To by byl o něco zajímavější domácí úkol.

Jirka

Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is much more better.
14.2. 03:18 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Převod do desítkové soustavy z matice - jazyk C
Uz podla toho, ako dava data cez funkciu, je jasne, ze aktualne je to pre neho vyssi level.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.