Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
int pole [][SLOUPCE] Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE] nebo typu int pole [] je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h> //TODO mužem použít math??????
#define RADKY 5
#define SLOUPCE 5
#define POCET 5
void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
int r;
int s;
for(r=0;r<RADKY;r++){
for(s=0;s<RADKY;s++){
matice[r][s] = rand() % 2;
}
}
return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D
}
void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
int r;
int s;
printf("PREVODY Z MATICE\n");
printf("----------------\n");
for(r=0;r<RADKY;r++){
for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
printf("%5d", matice[r][s]);
}
printf("|");
for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
printf("%d", matice[r][s]);
}
printf("\n");
}
return; //FIXME tady taky ne
}
//Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to
void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){
int r,s;
for(r=0;r<RADKY;r++)
{
//matematickej způsob pro debílky
int cislo=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
}
printf("%d\n",cislo);
//frajerskej způsob pomocí bitovejch operací
//je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný
int cislo2=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
//děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice
//to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva"
//nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný
//na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice
//ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni
//to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D
cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1;
}
printf("%d\n\n",cislo2);
pole[r]=cislo;
}
}
int main(){
int matice[RADKY][SLOUPCE];
int pole[POCET];
srand((unsigned)time(NULL));
naplnMatici(matice);
vypisMatici(matice);
prevod(matice, pole);
return EXIT_SUCCESS;
}
nemáš vubec zač :D :D ;D
jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D
nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D
se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D
takhle by to vypadalo s tim statickým polem
...
int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
static int pole[POCET];
...
return pole;
}
int main(){
...
int * pole;
...
pole=prevod(matice);
...
}
se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D
chudák to třeba zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D
při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O
//matematickej způsob pro debílky
int cislo=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
}
Nebyl bych tak odsuzující.
Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
}
No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
}
Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí.
Jirka
eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat
Tiskni
Sdílej: