Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
int pole [][SLOUPCE]
Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE]
nebo typu int pole []
je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> #include <math.h> //TODO mužem použít math?????? #define RADKY 5 #define SLOUPCE 5 #define POCET 5 void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<RADKY;s++){ matice[r][s] = rand() % 2; } } return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D } void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; printf("PREVODY Z MATICE\n"); printf("----------------\n"); for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%5d", matice[r][s]); } printf("|"); for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%d", matice[r][s]); } printf("\n"); } return; //FIXME tady taky ne } //Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){ int r,s; for(r=0;r<RADKY;r++) { //matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); } printf("%d\n",cislo); //frajerskej způsob pomocí bitovejch operací //je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný int cislo2=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { //děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice //to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva" //nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný //na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice //ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni //to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1; } printf("%d\n\n",cislo2); pole[r]=cislo; } } int main(){ int matice[RADKY][SLOUPCE]; int pole[POCET]; srand((unsigned)time(NULL)); naplnMatici(matice); vypisMatici(matice); prevod(matice, pole); return EXIT_SUCCESS; }
nemáš vubec zač :D :D ;D
jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D
nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D
se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D
takhle by to vypadalo s tim statickým polem
... int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ static int pole[POCET]; ... return pole; } int main(){ ... int * pole; ... pole=prevod(matice); ... }
se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D
chudák to třeba zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D
při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O
Nebyl bych tak odsuzující. Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou://matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); }
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí. Jirka
eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat
Tiskni
Sdílej: