Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
template<typename T> void foo(const T something) { // akého typu bude T }zavolám funkciu takto:
auto my = "xyz"; // my je typu const char* foo(my);Premená my je typu const char*, lenže pred typom funkcie už const je, const pred argumentom znamená že hodnota argumentu sa nedá modifikovať. lenže const char* je aj samostatný typ, (nekompatibilný s char*) Aký typ bude mať parameter T? char*? alebo const char*; A je zápis void foo(const const char* something) ekvivalentný k void foo(const char* something)? 2. ako v static_asserte vypíšem aktuálny názov typu priradený do template parametra? Príklad:
#define requires_some_type(Type) \ static_assert(std::is_same_v<Type, some_type>, __FUNCTION__ ": The parameter '" #Type "' was expected to have type 'some_type', but here has type '" (sem niečo patrí) "'");3. Dajme tomu že chcem niečo testovať takto:
if constexpr (vyraz) { // nejaky kod } else { static_assert(false, "Some message"); }a v else vetve chcem vypísať chybovú, hlášku ktorá sa zobrazí v compile time. Neexistuje nejaká náhrada za static assert ktorá vypíše len chybovú hlášku bez potreby testovania výrazu?
[C++11: 14.1/4]: A non-type template-parameter shall have one of the following (optionally cv-qualified) types: integral or enumeration type, pointer to object or pointer to function, lvalue reference to object or lvalue reference to function, pointer to member, std::nullptr_t. [C++11: 14.1/5]: The top-level cv-qualifiers on the template-parameter are ignored when determining its type.
použít typeindex a typeinfo by asi jako možná šlo hele :O :O
#include <iostream> #include <typeindex> #include <typeinfo> template<typename T> void test(T typ) { std::type_index index(typeid(typ)); std::cout << index.name() << std::endl; } int main() { int cislo = 123; std::string str = "venku hrozne prsi tedko :O :O"; const char * cchar = "a uvnitr taky protoze vitr sebral strechu :O :O :O :O"; test(cislo); test(str); test(cchar); return 0; }
noa jestli si fortrane ;D ;D přešel nato gcc tak nám to vrací ty typy v mangled formě :O :/
v linuxu to de vodmanglovat nástroječkem co se menuje c++filt hele takle ty data typy
c++filt -t PKc
a vrátit by to mělo const char *
something
? Typu const T
.
const char *
znamena ukazatel na const char - tedy const je ten char uvnitr, ne pointer.
const T
znamena konstantni typ T, takze to vyjde:
const char * const
tedy konstantni ukazatel na konstantni char.
Kdybys pouzival east-const, tak je to jasne videt:
(char const *) + (T const) = (char const * const)
template<typename T> constexpr bool always_false = false;a pak použiješ v else větvi:
static_assert(always_false<T>, "Some message")
static_assert(false, "Assertion failed");
?else
větve if constexpr
podmínky vždy nesplněný assert? Není jednodušší tu podmínku nacpat přímo do static_assert
u? Výsledný kód bude přehlednější a navíc půjde přeložit i na překladačích, co ještě neznají constexpr
podmínky.
V čem je tohle lepší než
static_assert(false, "Assertion failed");
?
asi to jakoby fakt bude správná vodpověď natu trojku protože todleto fakt umí v template funkci vypsat datovej typ narozdíl vod static_assert(false,"blah") :O :O :D ;D
template<typename T> constexpr bool always_false = false; template <typename T> void test(T blah) { static_assert(false, "venku vuuuubec neprsi"); static_assert(always_false<T>, "protoze greta neni z moravy :D ;D"); } int main() { test(10.0); return 0; }
noa g++ nám zanadává v druhým assertu v hranatejch závorkách jakej to byl jako typename vtý šabloně strčenej :O :O :O :O
assertovani.cpp: In function ‘void test(T)’: assertovani.cpp:6:15: error: static assertion failed: venku vuuuubec neprsi 6 | static_assert(false, "venku vuuuubec neprsi"); | ^~~~~ assertovani.cpp: In instantiation of ‘void test(T) [with T = double]’: assertovani.cpp:12:10: required from here assertovani.cpp:7:15: error: static assertion failed: protoze greta neni z moravy :D ;D 7 | static_assert(always_false<T>, "protoze greta neni z moravy :D ;D"); | ^~~~~~~~~~~~~~~
možná je nějaký víc elegantnější řešení jak tam to T jakoby nějak strčit dotoho assertu ale nevim :O :O
static_assert(false)
v constexpr if
u nefunguje
ten pomocný výraz to vyhodnocení "odloží" - je to hack a constexpr if
by měl být asi chytřejší, ale bohužel...
já jsem to použil následovně:
// enum class Policy {}; // template<Policy T> if constexpr (T == Policy::Random) { // kúštěk kódu } else if constexpr (T == Policy::FIFO) { // kúštěk kódu } else { static_assert(always_false<T>, "Using unimplemented Policy"); }neříkám, že to nejde udělat jinak, ale static_assert dává mnohem hezčí chybové hlášky btw. (ne)pěkně to c++ bobtná
Tiskni
Sdílej: