Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Zdravím, mohl by mi s tím proísm vás někdo pomoc, vbc se nechytám a nevím jak pokračovat. Děkuji za pomoc! Jedná se o jazyk C. Přikládám soubor
Řešení dotazu:
bez papíru/čmárání bokem to fakt jako někdy u víc složitějších věcí nejde ale todleto imho neni ten případ kdyby papír jako něco víc řešil :O ;D
pridanie dat na zaciatok - ekvivalent v realnom zivote, co musim urobit ak chcem pridat novy knizku v kniznici?
jít do knichkupetví koupit knížku najít nejvíc nejvolnější místo v nějakým tom regálku knihovny a tu knížku tam jakoby strašně silou narvat ajeto :D ;D
takle si to ale asi jako nemyslel že :D ;D
nesmíš namě ale říct že eště nespim :O :O :D ;D
kuli tomu kolik je hodin si to jako určitě musíš pořádně zkontrolovat protože sotva udržim voči votevřený teďko už :O :O :D ;D pustit to ale de a asi to i jako funguje si myslim :D
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #include <stdbool.h> // fakt jako maj bejt ty data voddělený vod těch položek??????? :O :O typedef struct { int id; char * name; } Object; typedef struct PolozkaSeznamu PolozkaSeznamu; struct PolozkaSeznamu { Object data; struct PolozkaSeznamu * next; }; typedef struct { PolozkaSeznamu * first; // k čemu jako potřebujem v dopředným seznamu pološku last když // ji jakoby žádná z těch funkcí nepoužívá nanic?? :O :O //PolozkaSeznamu * last; } Seznam; /** * Inicializace seznamu. Vytvori prazdny seznam. */ Seznam * list_ctor() { Seznam * sznm = malloc(sizeof(Seznam)); sznm->first = NULL; return sznm; } PolozkaSeznamu * novaPolozka(Object data) { PolozkaSeznamu * p = malloc(sizeof(PolozkaSeznamu)); p->data = data; p->next = NULL; return p; } /** * Vlozi polozku na zacatek seznamu. */ void list_insert_first(Seznam * sznm, PolozkaSeznamu * polozka) { //nejdřiv si zapamatujem první položku v seznamu protože ji jakoby přepišem novou první //ale tu starou potřebujem aby jsme ji napojili zatu první PolozkaSeznamu * puvodniPrvni = sznm->first; // přepišem první položku novou skovanou v proměný 'polozka' sznm->first = polozka; // celou tu nudli položek/uzlů celýho seznamu/grafu teďko musíme zase připojit // známe uzlík kterým ta šňurka má pokračovat ==> toje ta původní první položka seznamu // nóó tak ji napojíme jako příští uzel naši nový první položky :O ;D polozka->next = puvodniPrvni; // nebo taky mužem přidat ukazatelem v tom poli takle Ňejak // sznm->first->next = puvodniPrvni // pracujem se stejnou věcí furt } /** * Vrati true, pokud je seznam prazdny. */ bool isEmpty(Seznam * sznm) { // budem předpokládat že ten seznam je prázdnej když nemá žádnou první položku // noa první položku nemá když ukazatel 'first' kouká nikam jakože teda na NULL if(sznm->first == NULL) return true; else return false; //celý todleto mužem frajersky přepsat jako //return sznm->first; } /** * Odstrani prvni prvek seznamu, pokud je. */ void list_delete_first(Seznam * sznm) { //kdybysme rovnou jentak dali dopryč první položku tak by se nám seznam rozbil :O :O // musíme si skovat druhou položku seznamu atu pak strčit misto ty první // kterou jakoby chcem vodstranit PolozkaSeznamu * prvni = sznm->first; PolozkaSeznamu * druha = prvni->next; //uvolníme paměť první položky // skoro uplně ždycky když někde děláme 'malloc' tak taky jakoby pak musíme někde dělat 'free' free(prvni); //jako novou první položku seznamu nastavíme druhou sznm->first = druha; } /** * Vrati pocet polozek seznamu. */ unsigned int list_count(Seznam * sznm) { //spočítáme kolik máme položek v seznamu // uděláme si nějakou počítací proměnou která bude začínat na nule // a pudem seznamem vod první po poslední položku a za kažnou naštívenou položku // počítací proměnou inkrementujeme/zvíšíme o jedničku // nóó a to se jakoby po nás v týdletý funkci chce :D ;D //začínáme první položkou celýho seznamu // kdyby náááhodou byl seznam nazačátku prázdnej tak nám stejně tendleten argolytmus udělá že vrátí 0 PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first; // naše počítací proměná unsigned int kolik = 0; // todleto si měl dobře :D // děláme dokuď proměná 'příštíPoložka' neni null/jeji adresa je věčí od nuly takže jakoby 'true' while(pristiPolozka) { // zvednem počítací proměnou o 1 a jako příští položku nastavíme nóóóóóóó // příští položku příští položky :D :D :D ;D kolik++; pristiPolozka = pristiPolozka->next; } //vrátíme kolik sme napočítali return kolik; } /** * Najde polozku seznamu s nejmensim identifikatorem. Vraci NULL, pokud je * seznam prazdny. */ PolozkaSeznamu *list_find_minid(Seznam * sznm) { //podobně jako v předchozí funkci budem procházet seznam položku popoložce // akorátže budem mit navíc jednu proměnou typu 'PoložkaSeznamu' noa do ní si budeme skovávat položku s nejvíc nejmenším id vobsaženýho oběktu ;D PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first; //sem si budeme strkat tu položku s nejvíc nejmenším id oběktu // zatim si tam dáme tu uplně první naštívenou PolozkaSeznamu * nalezenaPolozka = sznm->first; while(pristiPolozka) { //pokuď id právě našívený položky je menčí než id zatim nalezený položky // tak si ji uložíme misto tý nalezený if(pristiPolozka->data.id < nalezenaPolozka->data.id) nalezenaPolozka = pristiPolozka; pristiPolozka = pristiPolozka->next; } //nakonec vrátíme ukazatel natu nalezenou položku seznamu return nalezenaPolozka; } /** * Najde polozku seznamu s odpovidajicim jmenem objektu. Vraci NULL, pokud * takova polozka v seznamu neni. */ PolozkaSeznamu *list_find_name(Seznam * sznm, char *name) { // jeto zase uplně stejný jako předtim akorátže nebudem hledat nejmenčí id // ale první výskyt položky který data.name bude stejný PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first; while(pristiPolozka) { // použijem funkci strcmp z knihovny string.h na dělání porovnání stringů // (vrací 0 když sou voba stringy stejný) noa když se ména schodujou tak // položku vrátíme if( strcmp(name, pristiPolozka->data.name) == 0) return pristiPolozka; pristiPolozka = pristiPolozka->next; } // pokuď sme došli až sem nóó tak asi jako hledaná položka v seznamu neni // a podle zadání musíme vrátit null return NULL; } /** * Uvolneni seznamu. */ void list_dtor(Seznam * sznm) { //projdem seznam a uděláme že vodstraníme všechny ty položky vobsažený // furt jeto všecko stejný PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first; while(pristiPolozka) { //skováme si adresu současný oložky než ji přepišem příští PolozkaSeznamu * soucasna = pristiPolozka; pristiPolozka = pristiPolozka->next; //a tu současnou teďko uvolníme z paměti free(soucasna); } sznm->first = NULL; } int main() { printf("list_ctor...\n"); Seznam * sznm = list_ctor(); printf("list_empty...\n"); printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne"); PolozkaSeznamu *item; Object o1 = {42, "Honza"}; printf("item_ctor...\n"); item = novaPolozka(o1); printf("list_insert_first...\n"); list_insert_first(sznm, item); printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne"); printf("list_count...\n"); printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm)); Object o2 = {2, "Malem"}; item = novaPolozka(o2); printf("list_insert_first...\n"); list_insert_first(sznm, item); Object o3 = {0, "Kralem"}; item = novaPolozka(o3); printf("list_insert_first...\n"); list_insert_first(sznm, item); printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm)); printf("Odstraneni prvniho prvku ze seznamu \n"); list_delete_first(sznm); printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm)); // opetovne vlozeni objektu o1 item = novaPolozka(o1); printf("list_insert_first...\n"); list_insert_first(sznm, item); printf("list_find_minid...\n"); item = list_find_minid(sznm); if (item != NULL) { printf("Polozka s nejmensim identifikatorem: {%d, \"%s\"}\n", item->data.id, item->data.name); } else printf("Polozka s nejmensim identifikatorem nenalezena\n"); printf("list_find_name...\n"); char* name = "Honza"; item = list_find_name(sznm, name); if (item != NULL) { printf("Polozka s daty %s nalezena\n", name); } else printf("Polozka s daty %s nenalezena.\n",name); printf("list_dtor...\n"); list_dtor(sznm); printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne"); return 0; }
ttssssssssssssssssss zato jako muže učitelskej že nám dal blbou testovací funkci main by sme nato jako mohli ve tři ráno nějak po spuštění hnedka přijít :O :/ :D ;D
v zadání seto po nás chce aby seto jako hlídalo vtý samotný fci todleto takže máš pravdu :D ;D je tam teda potřeba připsat hlídací řádeček na prázdnej list/seznam malej a pak to snad bude uplně dobrý :O :O
takle třeba ta funkce
. . . void list_delete_first(Seznam * sznm) { // pokud je první položka null tak nebudem nic vodstraňovat a vrátíme se z funkce/přerušíme ji if(sznm->first == NULL)return; // nebo takle // if(!sznm->first)return; PolozkaSeznamu * prvni = sznm->first; PolozkaSeznamu * druha = prvni->next; free(prvni); sznm->first = druha; } . . .
učitelskej línej jeto pořádně naučit a bude jako googlit svý zadání pocelým internetu jóóó?? :O :O :D :D ;D ;D
asi natom stim googlením jako něco bude hele :O :D :D ;D
Tiskni
Sdílej: