abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.12. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.12. 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (2%)
     (11%)
     (2%)
     (1%)
     (2%)
     (15%)
     (19%)
     (14%)
    Celkem 85 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 15:30
    Rozcestník

    Dotaz: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    17.12.2020 19:53 Kajajaa
    Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    Přečteno: 837×
    Příloha:

    Zdravím, mohl by mi s tím proísm vás někdo pomoc, vbc se nechytám a nevím jak pokračovat. Děkuji za pomoc! Jedná se o jazyk C. Přikládám soubor


    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Вherzet)
    17.12.2020 21:06 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    Pouzi pri programovani ceruzku a papier. Najprv to rob na papieri, ako sa robi s objektami zoznam a co obsahuje 1 prvok zoznamu, a az potom programuj.

    Ak rozumies "Vrati pocet polozek seznamu.", tak potom ostatne by nemali byt problem.

    list_empty() kedy vracia false? :D

    list_ctor() je zle. A ma nieco vraciat a nevracia nic.

    item_ctor() - premmena i radsej pouzi cely nazov a ne skratku. Premmena 'a', 'b', 'i' a 'j' sa zvyknu pouzivat na indexy pre polia (i ako index).

    list_delete_first() je zle.

    list_count() spravne. Ak to vies, tak vies odstranovat data, list_find_minid() a list_find_name(). Ved pracujes s prvkami zoznami (a pripadne Objektami v prvok zoznamu).

    pridanie dat na zaciatok - ekvivalent v realnom zivote, co musim urobit ak chcem pridat novy knizku v kniznici?
    debian.plus@protonmail.com
    🇨🇽 avatar 18.12.2020 03:10 🇨🇽 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    bez papíru/čmárání bokem to fakt jako někdy u víc složitějších věcí nejde ale todleto imho neni ten případ kdyby papír jako něco víc řešil :O ;D

    pridanie dat na zaciatok - ekvivalent v realnom zivote, co musim urobit ak chcem pridat novy knizku v kniznici?

    jít do knichkupetví koupit knížku najít nejvíc nejvolnější místo v nějakým tom regálku knihovny a tu knížku tam jakoby strašně silou narvat ajeto :D ;D

    takle si to ale asi jako nemyslel že :D ;D

    🇨🇽 avatar 18.12.2020 03:01 🇨🇽 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    nesmíš namě ale říct že eště nespim :O :O :D ;D

    kuli tomu kolik je hodin si to jako určitě musíš pořádně zkontrolovat protože sotva udržim voči votevřený teďko už :O :O :D ;D pustit to ale de a asi to i jako funguje si myslim :D

    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <string.h>
    #include <stdbool.h>
    
    // fakt jako maj bejt ty data voddělený vod těch položek??????? :O :O
    typedef struct
    {
        int id;
        char * name;
    }
    Object;
    
    typedef struct PolozkaSeznamu PolozkaSeznamu;
    struct PolozkaSeznamu
    {
        Object data;
        struct PolozkaSeznamu * next;
    };
    
    typedef struct 
    {
        PolozkaSeznamu * first;
        // k čemu jako potřebujem v dopředným seznamu pološku last když
        // ji jakoby žádná z těch funkcí nepoužívá nanic?? :O :O
        //PolozkaSeznamu * last;
    }
    Seznam;
    
    /**
     * Inicializace seznamu. Vytvori prazdny seznam.
     */
    Seznam * list_ctor()
    {
        Seznam * sznm = malloc(sizeof(Seznam));
        sznm->first = NULL;
        return sznm;
    }
    
    PolozkaSeznamu * novaPolozka(Object data)
    {
        PolozkaSeznamu * p = malloc(sizeof(PolozkaSeznamu));
        p->data = data;
        p->next = NULL;
        return p;
    }
    
    /**
     * Vlozi polozku na zacatek seznamu.
     */
    void list_insert_first(Seznam * sznm, PolozkaSeznamu * polozka)
    {
        //nejdřiv si zapamatujem první položku v seznamu protože ji jakoby přepišem novou první
        //ale tu starou potřebujem aby jsme ji napojili zatu první 
        PolozkaSeznamu * puvodniPrvni = sznm->first;
        
        // přepišem první položku novou skovanou v proměný 'polozka'
        sznm->first = polozka;
        
        // celou tu nudli položek/uzlů celýho seznamu/grafu teďko musíme zase připojit
        // známe uzlík kterým ta šňurka má pokračovat ==> toje ta původní první položka seznamu
        // nóó tak ji napojíme jako příští uzel naši nový první položky :O ;D
        polozka->next = puvodniPrvni;
        // nebo taky mužem přidat ukazatelem v tom poli takle Ňejak
        // sznm->first->next = puvodniPrvni
        // pracujem se stejnou věcí furt
    }
    
    /**
     * Vrati true, pokud je seznam prazdny.
     */
    bool isEmpty(Seznam * sznm)
    {
        // budem předpokládat že ten seznam je prázdnej když nemá žádnou první položku
        // noa první položku nemá když ukazatel 'first' kouká nikam jakože teda na NULL
        
        if(sznm->first == NULL)
            return true;
        else
            return false;
        
        //celý todleto mužem frajersky přepsat jako
        //return sznm->first;
    }
    
    /**
     * Odstrani prvni prvek seznamu, pokud je.
     */
    void list_delete_first(Seznam * sznm)
    {
        //kdybysme rovnou jentak dali dopryč první položku tak by se nám seznam rozbil :O :O
        // musíme si skovat druhou položku seznamu atu pak strčit misto ty první
        // kterou jakoby chcem vodstranit
        
        PolozkaSeznamu * prvni = sznm->first;
        PolozkaSeznamu * druha = prvni->next;
        
        //uvolníme paměť první položky
        // skoro uplně ždycky když někde děláme 'malloc' tak taky jakoby pak musíme někde dělat 'free'
        free(prvni);
        
        //jako novou první položku seznamu nastavíme druhou
        sznm->first = druha;
    }
    
    /**
     * Vrati pocet polozek seznamu.
     */
    unsigned int list_count(Seznam * sznm)
    {
        //spočítáme kolik máme položek v seznamu
        // uděláme si nějakou počítací proměnou která bude začínat na nule
        // a pudem seznamem vod první po poslední položku a za kažnou naštívenou položku
        // počítací proměnou inkrementujeme/zvíšíme o jedničku
        // nóó a to se jakoby po nás v týdletý funkci chce :D ;D
        
        //začínáme první položkou celýho seznamu
        // kdyby náááhodou byl seznam nazačátku prázdnej tak nám stejně tendleten argolytmus udělá že vrátí 0
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        // naše počítací proměná
        unsigned int kolik = 0;
        
        // todleto si měl dobře :D
        // děláme dokuď proměná 'příštíPoložka' neni null/jeji adresa je věčí od nuly takže jakoby 'true'
        while(pristiPolozka)
        {
            // zvednem počítací proměnou o 1 a jako příští položku nastavíme nóóóóóóó
            // příští položku příští položky :D :D :D ;D
            kolik++;
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        //vrátíme kolik sme napočítali
        return kolik;
        
    }
    
    /**
     * Najde polozku seznamu s nejmensim identifikatorem. Vraci NULL, pokud je
     * seznam prazdny.
     */
    PolozkaSeznamu *list_find_minid(Seznam * sznm)
    {
        //podobně jako v předchozí funkci budem procházet seznam položku popoložce
        // akorátže budem mit navíc jednu proměnou typu 'PoložkaSeznamu' noa do ní si budeme skovávat položku s nejvíc nejmenším id vobsaženýho oběktu ;D
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        //sem si budeme strkat tu položku s nejvíc nejmenším id oběktu
        // zatim si tam dáme tu uplně první naštívenou
        PolozkaSeznamu * nalezenaPolozka = sznm->first;
        
        while(pristiPolozka)
        {
            //pokuď id právě našívený položky je menčí než id zatim nalezený položky
            // tak si ji uložíme misto tý nalezený
            if(pristiPolozka->data.id < nalezenaPolozka->data.id)
                nalezenaPolozka = pristiPolozka;
            
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        //nakonec vrátíme ukazatel natu nalezenou položku seznamu
        return nalezenaPolozka;
        
    }
    
    /**
     * Najde polozku seznamu s odpovidajicim jmenem objektu. Vraci NULL, pokud
     * takova polozka v seznamu neni.
     */
    PolozkaSeznamu *list_find_name(Seznam * sznm, char *name)
    {
        // jeto zase uplně stejný jako předtim akorátže nebudem hledat nejmenčí id
        // ale první výskyt položky který data.name bude stejný
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        while(pristiPolozka)
        {
            // použijem funkci strcmp z knihovny string.h na dělání porovnání stringů
            // (vrací 0 když sou voba stringy stejný) noa když se ména schodujou tak
            // položku vrátíme
            if( strcmp(name, pristiPolozka->data.name) == 0)
                return pristiPolozka;
            
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        // pokuď sme došli až sem nóó tak asi jako hledaná položka v seznamu neni 
        // a podle zadání musíme vrátit null
        return NULL;
    }
    
    /**
     * Uvolneni seznamu.
     */
    void list_dtor(Seznam * sznm)
    {
        //projdem seznam a uděláme že vodstraníme všechny ty položky vobsažený
        // furt jeto všecko stejný
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        while(pristiPolozka)
        {
            //skováme si adresu současný oložky než ji přepišem příští
            PolozkaSeznamu * soucasna = pristiPolozka;
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
            //a tu současnou teďko uvolníme z paměti
            free(soucasna);
        }
        
        sznm->first = NULL;
        
    }
    
    int main()
    {
        printf("list_ctor...\n");
        Seznam * sznm = list_ctor();
    
        printf("list_empty...\n");
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
    
        PolozkaSeznamu *item;
    
        Object o1 = {42, "Honza"};
        printf("item_ctor...\n");
        item = novaPolozka(o1);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
        printf("list_count...\n");
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
        Object o2 = {2, "Malem"};
        item = novaPolozka(o2);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        Object o3 = {0, "Kralem"};
        item = novaPolozka(o3);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
        printf("Odstraneni prvniho prvku ze seznamu \n");
        list_delete_first(sznm);
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
    
        // opetovne vlozeni objektu o1
        item = novaPolozka(o1);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("list_find_minid...\n");
        item = list_find_minid(sznm);
        if (item != NULL) {
            printf("Polozka s nejmensim identifikatorem: {%d, \"%s\"}\n",
                item->data.id, item->data.name);
    	}
    	else
                printf("Polozka s nejmensim identifikatorem nenalezena\n");
    
        printf("list_find_name...\n");
        char* name = "Honza";
        item = list_find_name(sznm, name);
        if (item != NULL) {
                 printf("Polozka s daty %s nalezena\n", name);
    	}
    	else
                 printf("Polozka s daty %s nenalezena.\n",name);
    
        printf("list_dtor...\n");
        list_dtor(sznm);
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
    
        return 0;
    }
    
    
    Řešení 1× (Вherzet)
    18.12.2020 11:58 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    list_delete_first() je zle. Neosetrujes, ak je list prazdny. V tom pripade najskor dojde k segmentation fault.
    debian.plus@protonmail.com
    🇨🇽 avatar 18.12.2020 15:28 🇨🇽 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    ttssssssssssssssssss zato jako muže učitelskej že nám dal blbou testovací funkci main by sme nato jako mohli ve tři ráno nějak po spuštění hnedka přijít :O :/ :D ;D

    v zadání seto po nás chce aby seto jako hlídalo vtý samotný fci todleto takže máš pravdu :D ;D je tam teda potřeba připsat hlídací řádeček na prázdnej list/seznam malej a pak to snad bude uplně dobrý :O :O

    takle třeba ta funkce

    .
    .
    .
    
    void list_delete_first(Seznam * sznm)
    {
        // pokud je první položka null tak nebudem nic vodstraňovat a vrátíme se z funkce/přerušíme ji
        if(sznm->first == NULL)return;
        // nebo takle
        // if(!sznm->first)return;
    
        PolozkaSeznamu * prvni = sznm->first;
        PolozkaSeznamu * druha = prvni->next;
        free(prvni);
        sznm->first = druha;
    }
    
    .
    .
    .
    
    18.12.2020 18:02 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    On to tam dal z klasického dôvodu, aby mu to našiel Gogoľ keď bude na troch kráľov kontrolovať ktoré z detí si to nechalo vypracovať voľakde po internetoch.
    🇨🇽 avatar 18.12.2020 20:17 🇨🇽 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    učitelskej línej jeto pořádně naučit a bude jako googlit svý zadání pocelým internetu jóóó?? :O :O :D :D ;D ;D

    18.12.2020 21:10 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    Kto tvrdí že nespal na výučbe, ten tam spí do teraz.
    🇨🇽 avatar 23.12.2020 13:46 🇨🇽 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    asi natom stim googlením jako něco bude hele :O :D :D ;D

    23.12.2020 16:45 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM
    To sa deje odkedy zaviedli internet do škôl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.