Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
then(). Po provedení všech úkonů potřebuju provést ještě další funkci prostřednictvím metody finally(). Aby ta však přišla ke slovu, je nutné, aby všechny zřetězené sliby byly důsledně vypořádány čili zejména aby bylo ošetřeno jejích odmítnutí (rejection) - a na to právě směruje můj dotaz nebo vlastně dotazy dva.
Jak je z ukázky vidět, splnění slibu je vázáno na určité podmínky (přítomnost prvku v dokumentu a jeho momentální poloha vůči viewportu) a když ty nejsou splněny, slib je odmítnut. Odmítnutí bych mohl zapsat zástupnou funkcí reject(), jak mám v komentáři, a vše by bylo bez problémů, ale když chci "vyhodit" vlastní výjimku ("throw"), na řádku 10 mi způsobí, že se mi do konzole vypíše, že výjimka nebyla zachycena ("uncaught"), a navíc se pak nevykoná funkce v metodě finally(); na řádku 15 nicméně zapsání výjimky zachyceno je. Proč tedy výjimka na řádku 10 není zachycena, kdežto na řádku 15 je?
Druhý dotaz se týká způsobu konečného vypořádání odmítnutí slibu uvnitř metody catch(). Samozřejmě se nabízí console.log() nebo console.error(), ale já do konzole nic vypisovat nechci (proč by se tam mělo něco vypisovat, když byl slib odmítnut čistě proto, že v dokumentu není přítomen určitý prvek (element), jehož přítomnost je volitelná). Jak mám tedy prostřednictvím metody catch() vypořádat odmítnutí slibu tak, aby se nikde nic nevypisovalo?
Doufám, že mé dotazy nejsou napsány nesrozumitelně.
...).then((val) => {
                classReplace(...val);
                return new Promise(function(resolve, reject) {
                    if (element) {
                        setTimeout(() => {
                            if (element.classList.contains("class1")) {
                                if (element.getBoundingClientRect().top + 500 < screenHeight) {
                                    resolve([element, "class1", "class2"])
                                } else {
(řádek 10)                          throw("element out of viewport") // nebo: reject("element out of viewport")
                                }
                            }
                        }, 800)
                    } else {
(řádek 15)              throw("element absent") // nebo: reject("element absent")
                    }
                })
            }).then(...)
            .catch(
                error => {
                    console.log(error)
                }).finally(...
            
() => {
                            if (element.classList.contains("class1")) {
                                if (element.getBoundingClientRect().top + 500 < screenHeight) {
                                    resolve([element, "class1", "class2"])
                                } else {
(řádek 10)                          throw("element out of viewport") // nebo: reject("element out of viewport")
                                }
                            }
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                