abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Dotaz: Manuálna alokácia pointeru

    2.4.2021 13:44 Otazka
    Manuálna alokácia pointeru
    Přečteno: 2310×
    Dobrý deň, viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? V C++ som doteraz nepoužíval manuálnu alokáciu - takže s tým moc nemám skúsenosti, ale na tento účel by som ju chcel použiť. Metóda má čítať dáta zo sériového portu (ale pracuje s ním ako z normálnym súborom).

    Metóda číta dáta do ručne alokovaného bufferu. Pokiaľ je riadok menší ako BUFF_SIZE tak všetko funguje správne. Pokiaľ je riadok väčší ako buffer, tak sa buffer pridá do std::stringu a potom sa nastaví pointer na začiatok bufferu a length na 0. BUFF_SIZE je 1024, ale pri testovaní som ho nastavil na 10. A mám pocit že niekde pri delete[] mi to asi blbne.
    std::string ReadLine() const
    {
    	constexpr size_t BUFF_SIZE = 1024;
    	char* buffer = new char[BUFF_SIZE];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == '\r' || *pointer == '\n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == BUFF_SIZE) {
    					line.append(buffer, length);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    		else {
    			delete[] buffer;
    			throw SomeException();
    		}
    	}
    }
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    2.4.2021 15:43 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Nie že by som si bol totálne istý, ale skúsme takto:

    Keď začína prvá iterácia tak length je 0 a pointer ukazuje na buffer[0]. Časom príde iterácia, kde sa na riadku 26 pointer nasmeruje na buffer[9] a length sa na riadku 27 inkrementuje na hodnotu 9.

    buffer[9] je posledný alokovaný bajt v poli buffer. A ten bajt sme ešte nenaplnili volaním ReadFile(). Začne ďalšia iterácia, zavolá sa ReadFile(), naplní sa buffer[9], length sa porovná na BUFF_SIZE 10 a zistí sa, že sa nerovná. Takže sa znova inkrementuje pointer, namieri sa na buffer[10] - to už je mimo alokovaného priestoru - a length sa inkrementuje na 10 a znova sa zavolá ReadFile(). Ten zapíše tam kam ukazuje pointer, teda do buffer[10], a prepíše niečo, z čoho je následne nejaké delete[] nešťastné.

    Mám pravdu?

    Btw, keď už robíš ReadFile() po jednom znaku, tak sa na nejaký buffer môžeš vykašľať a rovno urobiť
    char c;
    ...
    ReadFile(handle, &c, 1, &readedBytes, nullptr)
    ...
    line.append(c);
    2.4.2021 15:52 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Hej dík za tip, predchvíľkou som na to prišiel, že som sa dostal mimo rozsahu.
    2.4.2021 15:49 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Tak problém vyriešený, mal som tam dve chyby:
    std::string ReadLine(const size_t bufferSize = 1024) const
    {
    	char* buffer = new char[bufferSize + 1];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == 'r' || *pointer == 'n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == bufferSize) {
    					line.append(buffer, length + 1);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    	}
    }
    
    Gréta avatar 2.4.2021 16:13 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru

    si eště jakoby voprav to slovíčko 'readed' ;D

    6.4.2021 00:53 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    ReadFile může vrátit TRUE a zároveň nastavit počet přečtených bytů na 0 (EOF, nebo u roury, pokud se na ní zavolá WriteFile s 0B). Tento případ nemáš ošetřený.

    Když vám ReadFile vrátí FALSE, myslíte, že když ho zavoláte znovu (uživatel odpojil třeba flashku se souborem), že vám vrátí TRUE? Program zbytečně zacyklíte, měl byste nejspíše vrátit z funkce.

    Proč parametr funkce "lže"? Má parametr bufferSize, ale přitom funkce alokuje buffer o velikosti (bufferSize+1). K čemu je tam +1? Jś to samozřejmě vidím ... kvůli špatně navrženému cyklu. Kdybyste length zvýšil hned po zápisu, nemusel by být potřeba +1. Snad, jestli špatně nečučim.

    Pokud nejprve přijde \n a potom \r, tak bude jeden řádek prázdný?

    Pozor na mixování size_t a DWORD. Typy mohou mít jinou velikost (a na amd64 mají). Váš kód se asi rozpadne, pokud zavolám funkci s bufferSize = std::numeric_limits<DWORD>::max().

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.