abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:00 | Zajímavý projekt

Collapse OS vznikl jako svobodný operační systém pro počítače v případě „pomalého kolapsu civilizace“ sestavitelné a udržovatelné ze součástek rozšířených zařízení jako kalkulátory Texas Instruments, a to za účelem programování dalších jednočipů pro automatizaci. Autor po roce a půl projekt označil za hotový, ale plánuje pokračovat v jeho vylepšování. Ke stažení jsou zdrojové kódy (pod GNU GPLv3) a dokumentace.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 14:33 | Komunita

Nvidia podpoří projekt Common Voice částkou 1,5 milionu dolarů. Mozilla píše o demokratizaci a diverzifikaci hlasové technologie. Nvidia prostě použije otevřenou databázi hlasových záznamů k trénování svého systému Jarvis, viz úvodní přednáška CEO Nvidie Jensena Huanga na NVIDIA GTC 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:00 | IT novinky

Tento týden probíhá virtuální konference NVIDIA GTC 2021 (GPU Technology Conference). Doporučit ke zhlédnutí lze úvodní přednášku CEO Nvidie Jensena Huanga. Z kuchyně představil celou řadu novinek (NVIDIA Grace CPU, NVIDIA DRIVE Atlan, AI-Capable Supercomputer Alps, …). Dění na konferenci lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 08:00 | Nová verze

Byla vydána verze 6.0 softwaru pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Mutara. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Komunita

Vedení Nadace pro svobodný software (FSF) vydalo oficiální prohlášení k návratu Richarda Stallmana (RMS) do vedení FSF. Richard Stallman promluvil ke komunitě kolem svobodného softwaru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
12.4. 20:33 | Pozvánky

Ve středu 14. dubna pořádá brněnský Red Hat tradiční akci Open House, letos opět ve virtuální podobě. Open House nabízí studentům, ale i zájemcům z široké veřejnosti příležitost poznat Red Hat, jeho kulturu a dozvědět se o stážích a pracovních příležitostech. Letošní program nabídne 3 souběžné streamy od více než 30 přednášejících. Jeden z nich bude věnován technickým přednáškám, kde se dozvíte o různých projektech a produktech, na kterých

… více »
Dorka | Komentářů: 0
12.4. 16:11 | IT novinky

Microsoft kupuje firmu Nuance Communications za 19,7 miliardy dolarů. Nuance Communications se věnuje rozpoznávání řeči pomocí umělé inteligence především ve zdravotnictví. Technologie od Nuance Communications je použita také ve virtuálním asistentovi Siri.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
12.4. 14:44 | Nová verze

Český překladatelský tým LibreOffice vydává příručku LibreOffice Writer verze 6.4. Kniha představuje některé hlavní funkce aplikace LibreOffice Writer:… více »

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
12.4. 13:33 | Nová verze

Příspěvek na blogu webové aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) představuje novinky nové verze 1.14.0 této v programovacím jazyce Go naprogramované aplikace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.4. 09:00 | Nová verze

V březnu 2016 byl 2D animační software Toonz uvolněn jako open source pod názvem OpenToonz. O víkendu byl OpenToonz vydán ve verzi 1.5.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Novou verzi bude možné nainstalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik času v průměru denně trávíte videohovory/-konferencemi? (ať už v práci, škole nebo soukromě)
 (52%)
 (13%)
 (15%)
 (10%)
 (7%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 293 hlasů
 Komentářů: 7, poslední 8.4. 12:14
Rozcestník

Dotaz: Manuálna alokácia pointeru

2.4. 13:44 Otazka
Manuálna alokácia pointeru
Přečteno: 2173×
Dobrý deň, viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? V C++ som doteraz nepoužíval manuálnu alokáciu - takže s tým moc nemám skúsenosti, ale na tento účel by som ju chcel použiť. Metóda má čítať dáta zo sériového portu (ale pracuje s ním ako z normálnym súborom).

Metóda číta dáta do ručne alokovaného bufferu. Pokiaľ je riadok menší ako BUFF_SIZE tak všetko funguje správne. Pokiaľ je riadok väčší ako buffer, tak sa buffer pridá do std::stringu a potom sa nastaví pointer na začiatok bufferu a length na 0. BUFF_SIZE je 1024, ale pri testovaní som ho nastavil na 10. A mám pocit že niekde pri delete[] mi to asi blbne.
std::string ReadLine() const
{
	constexpr size_t BUFF_SIZE = 1024;
	char* buffer = new char[BUFF_SIZE];
	char* pointer = buffer;
	DWORD readedBytes, length = 0;
	auto line = std::string();
	while (true) {
		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
		{
			if (*pointer == '\r' || *pointer == '\n' || readedBytes == 0)
			{
				line.append(buffer, length);
				pointer = nullptr;
				delete[] buffer;
				return line;
			}
			else
			{
				if (length == BUFF_SIZE) {
					line.append(buffer, length);
					length = 0;
					pointer = buffer;
				}
				else {
					pointer++;
					length++;
				}
			}
		}
		else {
			delete[] buffer;
			throw SomeException();
		}
	}
}

Řešení dotazu:


Odpovědi

Řešení 1× (Gréta)
2.4. 15:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Nie že by som si bol totálne istý, ale skúsme takto:

Keď začína prvá iterácia tak length je 0 a pointer ukazuje na buffer[0]. Časom príde iterácia, kde sa na riadku 26 pointer nasmeruje na buffer[9] a length sa na riadku 27 inkrementuje na hodnotu 9.

buffer[9] je posledný alokovaný bajt v poli buffer. A ten bajt sme ešte nenaplnili volaním ReadFile(). Začne ďalšia iterácia, zavolá sa ReadFile(), naplní sa buffer[9], length sa porovná na BUFF_SIZE 10 a zistí sa, že sa nerovná. Takže sa znova inkrementuje pointer, namieri sa na buffer[10] - to už je mimo alokovaného priestoru - a length sa inkrementuje na 10 a znova sa zavolá ReadFile(). Ten zapíše tam kam ukazuje pointer, teda do buffer[10], a prepíše niečo, z čoho je následne nejaké delete[] nešťastné.

Mám pravdu?

Btw, keď už robíš ReadFile() po jednom znaku, tak sa na nejaký buffer môžeš vykašľať a rovno urobiť
char c;
...
ReadFile(handle, &c, 1, &readedBytes, nullptr)
...
line.append(c);
2.4. 15:52 Otazka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Hej dík za tip, predchvíľkou som na to prišiel, že som sa dostal mimo rozsahu.
2.4. 15:49 Otazka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Tak problém vyriešený, mal som tam dve chyby:
std::string ReadLine(const size_t bufferSize = 1024) const
{
	char* buffer = new char[bufferSize + 1];
	char* pointer = buffer;
	DWORD readedBytes, length = 0;
	auto line = std::string();
	while (true) {
		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
		{
			if (*pointer == 'r' || *pointer == 'n' || readedBytes == 0)
			{
				line.append(buffer, length);
				pointer = nullptr;
				delete[] buffer;
				return line;
			}
			else
			{
				if (length == bufferSize) {
					line.append(buffer, length + 1);
					length = 0;
					pointer = buffer;
				}
				else {
					pointer++;
					length++;
				}
			}
		}
	}
}
Gréta avatar 2.4. 16:13 Gréta | skóre: 30 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru

si eště jakoby voprav to slovíčko 'readed' ;D

🚀 pozice české republiky v otázce obrany planety před asteroidy & kosmopolitní budoucnost lidstva hele 🚀
Řešení 1× (Gréta)
6.4. 00:53 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
ReadFile může vrátit TRUE a zároveň nastavit počet přečtených bytů na 0 (EOF, nebo u roury, pokud se na ní zavolá WriteFile s 0B). Tento případ nemáš ošetřený.

Když vám ReadFile vrátí FALSE, myslíte, že když ho zavoláte znovu (uživatel odpojil třeba flashku se souborem), že vám vrátí TRUE? Program zbytečně zacyklíte, měl byste nejspíše vrátit z funkce.

Proč parametr funkce "lže"? Má parametr bufferSize, ale přitom funkce alokuje buffer o velikosti (bufferSize+1). K čemu je tam +1? Jś to samozřejmě vidím ... kvůli špatně navrženému cyklu. Kdybyste length zvýšil hned po zápisu, nemusel by být potřeba +1. Snad, jestli špatně nečučim.

Pokud nejprve přijde \n a potom \r, tak bude jeden řádek prázdný?

Pozor na mixování size_t a DWORD. Typy mohou mít jinou velikost (a na amd64 mají). Váš kód se asi rozpadne, pokud zavolám funkci s bufferSize = std::numeric_limits<DWORD>::max().

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.