abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    8.12. 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.12. 13:22 | IT novinky

    Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 450 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Dotaz: Manuálna alokácia pointeru

    2.4.2021 13:44 Otazka
    Manuálna alokácia pointeru
    Přečteno: 2320×
    Dobrý deň, viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? V C++ som doteraz nepoužíval manuálnu alokáciu - takže s tým moc nemám skúsenosti, ale na tento účel by som ju chcel použiť. Metóda má čítať dáta zo sériového portu (ale pracuje s ním ako z normálnym súborom).

    Metóda číta dáta do ručne alokovaného bufferu. Pokiaľ je riadok menší ako BUFF_SIZE tak všetko funguje správne. Pokiaľ je riadok väčší ako buffer, tak sa buffer pridá do std::stringu a potom sa nastaví pointer na začiatok bufferu a length na 0. BUFF_SIZE je 1024, ale pri testovaní som ho nastavil na 10. A mám pocit že niekde pri delete[] mi to asi blbne.
    std::string ReadLine() const
    {
    	constexpr size_t BUFF_SIZE = 1024;
    	char* buffer = new char[BUFF_SIZE];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == '\r' || *pointer == '\n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == BUFF_SIZE) {
    					line.append(buffer, length);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    		else {
    			delete[] buffer;
    			throw SomeException();
    		}
    	}
    }
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    2.4.2021 15:43 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Nie že by som si bol totálne istý, ale skúsme takto:

    Keď začína prvá iterácia tak length je 0 a pointer ukazuje na buffer[0]. Časom príde iterácia, kde sa na riadku 26 pointer nasmeruje na buffer[9] a length sa na riadku 27 inkrementuje na hodnotu 9.

    buffer[9] je posledný alokovaný bajt v poli buffer. A ten bajt sme ešte nenaplnili volaním ReadFile(). Začne ďalšia iterácia, zavolá sa ReadFile(), naplní sa buffer[9], length sa porovná na BUFF_SIZE 10 a zistí sa, že sa nerovná. Takže sa znova inkrementuje pointer, namieri sa na buffer[10] - to už je mimo alokovaného priestoru - a length sa inkrementuje na 10 a znova sa zavolá ReadFile(). Ten zapíše tam kam ukazuje pointer, teda do buffer[10], a prepíše niečo, z čoho je následne nejaké delete[] nešťastné.

    Mám pravdu?

    Btw, keď už robíš ReadFile() po jednom znaku, tak sa na nejaký buffer môžeš vykašľať a rovno urobiť
    char c;
    ...
    ReadFile(handle, &c, 1, &readedBytes, nullptr)
    ...
    line.append(c);
    2.4.2021 15:52 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Hej dík za tip, predchvíľkou som na to prišiel, že som sa dostal mimo rozsahu.
    2.4.2021 15:49 Otazka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    Tak problém vyriešený, mal som tam dve chyby:
    std::string ReadLine(const size_t bufferSize = 1024) const
    {
    	char* buffer = new char[bufferSize + 1];
    	char* pointer = buffer;
    	DWORD readedBytes, length = 0;
    	auto line = std::string();
    	while (true) {
    		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
    		{
    			if (*pointer == 'r' || *pointer == 'n' || readedBytes == 0)
    			{
    				line.append(buffer, length);
    				pointer = nullptr;
    				delete[] buffer;
    				return line;
    			}
    			else
    			{
    				if (length == bufferSize) {
    					line.append(buffer, length + 1);
    					length = 0;
    					pointer = buffer;
    				}
    				else {
    					pointer++;
    					length++;
    				}
    			}
    		}
    	}
    }
    
    🇹🇬 avatar 2.4.2021 16:13 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru

    si eště jakoby voprav to slovíčko 'readed' ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    6.4.2021 00:53 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
    ReadFile může vrátit TRUE a zároveň nastavit počet přečtených bytů na 0 (EOF, nebo u roury, pokud se na ní zavolá WriteFile s 0B). Tento případ nemáš ošetřený.

    Když vám ReadFile vrátí FALSE, myslíte, že když ho zavoláte znovu (uživatel odpojil třeba flashku se souborem), že vám vrátí TRUE? Program zbytečně zacyklíte, měl byste nejspíše vrátit z funkce.

    Proč parametr funkce "lže"? Má parametr bufferSize, ale přitom funkce alokuje buffer o velikosti (bufferSize+1). K čemu je tam +1? Jś to samozřejmě vidím ... kvůli špatně navrženému cyklu. Kdybyste length zvýšil hned po zápisu, nemusel by být potřeba +1. Snad, jestli špatně nečučim.

    Pokud nejprve přijde \n a potom \r, tak bude jeden řádek prázdný?

    Pozor na mixování size_t a DWORD. Typy mohou mít jinou velikost (a na amd64 mají). Váš kód se asi rozpadne, pokud zavolám funkci s bufferSize = std::numeric_limits<DWORD>::max().

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.