Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Řešení dotazu:
…v shellu…
Ehm.
$ dpkg -S `type -p seq xargs printf` coreutils: /usr/bin/seq findutils: /usr/bin/xargs $Ale to je jedno, rozoberať riešenie domácej úlohy tesne pred prázdninami je blbosť.
crunch hele bude asji jakoby víc rychlejší :D ;D
crunch 8 8 0123456789abcdef
Dobrý den, potřeboval bych…
Nepotřeboval. Dostal jsi to za domácí úkol a rádoby-anonymně podvádíš.
…v shellu…
Ve kterém shellu? Aspoň tohle by se hodilo napsat.
…VŠECHNY…
FAKT VŠECHNY??? NO TOHLE!!! TAK TO BUDOU ASI ČÍSLA OD 0 DO 232, CO???
Má někdo nápad jak to udělat - popřípadě aspoň nasměrovat jakým příkazem?
Pokud to má být v Bashi, spíš než nějaký jeden „příkaz“ jsou podstatné řídicí struktury Bashe a něco vestavěného, třeba printf
. Pokud by šlo o volání příkazu (ve smyslu spouštění procesu) na každé číslo z 4294967296, to by fakt trvalo setsakra dlouho. (Ne že by to netrvalo setsakra dlouho už tak!)
for ((i = 0; i <= 0xffffffff; ++i)); do printf '%08x\n' "$i"; done
Jo a kdyby ses náhodou chtěl dočkat, pak zkrátka takovou věc nedělej v shellu, nýbrž v nějakém rozumném jazyce:
#include <cstdint> #include <iostream> template<size_t N> struct NumberString { NumberString() { for (size_t i = 0; i < N; ++i) buffer[i] = '0'; buffer[N] = '\n'; // Who cares about Shitdows? buffer[N + 1] = '\0'; } void printAll(size_t level = 0) { if (level == N) { std::cout << buffer; } else { char *const byte{buffer + level}; for (size_t i{0}; i < 16; ++i) { *byte = digits[i]; printAll(level + 1); } } } private: char buffer[N + 2]; static constexpr char digits[16]{ '0', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9', 'a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f'}; }; constexpr size_t n_digits{8}; int main() { NumberString<n_digits> number; number.printAll(); return 0; }
Tohle^^^ na mém fosilním notebooku doběhne za 4 minuty, pokud člověk netrvá na výpisu na terminál.
(Jo a kdo si myslí, že tam nacpe std::endl
a bude king, ten velmi rychle zjistí, že zpomalení bude 20-násobné. (Bo automatycky flush()
, řekli by v Ostravě.))
Cílem naopak je, aby mu to nepomohlo. Aby se z něj stal další neúspěšný podvodníček.
Právě proto všem takovým podvodníčkům jakože s chutí a rád „radím“ a směju se, když se nad tím ostatní durdí.
Jednoduchá otázka: Chceš, aby takový člověk s tebou jednou pracoval v týmu? Ne? Tak mu poraď! (Jinak mu budeš muset radit v době, kdy už nebudeš mít na výběr.)
Tak. Teď jsem prozradil celé tajemství.
třeba to ani jako žádnej domácák neni :O :O
A='{0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f}' eval echo 0x$A$A$A$A$A$A
Hezčí:
A='{0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f}' eval echo 0x$A$A$A$A$A$A$A$A
Jo. A pak to náležitě trvá.
toje rychlý až se jako divim :O :O
Ale hovňajs.
Má tam 6 znaků místo 8. Jo, tak to je královsky rychlé, když je to 256× rychlejší, co?
No, vlastně 341.̅3×, když se to tak vezme. To už ať si spočítá každý sám.
toje rychlý žese už nedivim :D :D ;D ;D
dva znaky rvoucí ≠ kulervoucí
Jasně, a těch šest dalších odpracuje. No jo. Tenhle „potenciál“ je skvělé využít, ale hlavně (hlavně!) tomu probůh nedávat volební právo.
Tiskni
Sdílej: