Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Řešení dotazu:
…v shellu…
Ehm.
$ dpkg -S `type -p seq xargs printf` coreutils: /usr/bin/seq findutils: /usr/bin/xargs $Ale to je jedno, rozoberať riešenie domácej úlohy tesne pred prázdninami je blbosť.
- V otázce taky nic takového nebo podobného nevidím ...
crunch hele bude asji jakoby víc rychlejší :D ;D
crunch 8 8 0123456789abcdef
Dobrý den, potřeboval bych…
Nepotřeboval. Dostal jsi to za domácí úkol a rádoby-anonymně podvádíš.
…v shellu…
Ve kterém shellu? Aspoň tohle by se hodilo napsat.
…VŠECHNY…
FAKT VŠECHNY??? NO TOHLE!!! TAK TO BUDOU ASI ČÍSLA OD 0 DO 232, CO???
Má někdo nápad jak to udělat - popřípadě aspoň nasměrovat jakým příkazem?
Pokud to má být v Bashi, spíš než nějaký jeden „příkaz“ jsou podstatné řídicí struktury Bashe a něco vestavěného, třeba printf. Pokud by šlo o volání příkazu (ve smyslu spouštění procesu) na každé číslo z 4294967296, to by fakt trvalo setsakra dlouho. (Ne že by to netrvalo setsakra dlouho už tak!)
for ((i = 0; i <= 0xffffffff; ++i)); do printf '%08x\n' "$i"; done
Jo a kdyby ses náhodou chtěl dočkat, pak zkrátka takovou věc nedělej v shellu, nýbrž v nějakém rozumném jazyce:
#include <cstdint>
#include <iostream>
template<size_t N>
struct NumberString {
NumberString() {
for (size_t i = 0; i < N; ++i) buffer[i] = '0';
buffer[N] = '\n'; // Who cares about Shitdows?
buffer[N + 1] = '\0';
}
void printAll(size_t level = 0) {
if (level == N) {
std::cout << buffer;
} else {
char *const byte{buffer + level};
for (size_t i{0}; i < 16; ++i) {
*byte = digits[i];
printAll(level + 1);
}
}
}
private:
char buffer[N + 2];
static constexpr char digits[16]{
'0', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7',
'8', '9', 'a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f'};
};
constexpr size_t n_digits{8};
int main() {
NumberString<n_digits> number;
number.printAll();
return 0;
}
Tohle^^^ na mém fosilním notebooku doběhne za 4 minuty, pokud člověk netrvá na výpisu na terminál.
(Jo a kdo si myslí, že tam nacpe std::endl a bude king, ten velmi rychle zjistí, že zpomalení bude 20-násobné. (Bo automatycky flush(), řekli by v Ostravě.))
Cílem naopak je, aby mu to nepomohlo. Aby se z něj stal další neúspěšný podvodníček.
Právě proto všem takovým podvodníčkům jakože s chutí a rád „radím“ a směju se, když se nad tím ostatní durdí.
Jednoduchá otázka: Chceš, aby takový člověk s tebou jednou pracoval v týmu? Ne? Tak mu poraď! (Jinak mu budeš muset radit v době, kdy už nebudeš mít na výběr.)
Tak. Teď jsem prozradil celé tajemství.
A='{0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f}'
eval echo 0x$A$A$A$A$A$A
Hezčí:
A='{0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f}'
eval echo 0x$A$A$A$A$A$A$A$A
Jo. A pak to náležitě trvá.
toje rychlý až se jako divim :O :O
Ale hovňajs.
Má tam 6 znaků místo 8. Jo, tak to je královsky rychlé, když je to 256× rychlejší, co?
No, vlastně 341.̅3×, když se to tak vezme. To už ať si spočítá každý sám.
dva znaky rvoucí ≠ kulervoucí
Jasně, a těch šest dalších odpracuje. No jo. Tenhle „potenciál“ je skvělé využít, ale hlavně (hlavně!) tomu probůh nedávat volební právo.
Tiskni
Sdílej: